کد خبر : 1549213 | 05 شهریور 1397 ساعت 10:30 | 24.4K بازدید | 0 دیدگاه

پرونده های مهم روی میز کمیته

چرا استیناف رای سوپرجام را اعلام نمی کند؟

درحالی هر روز اخبار و شایعات و چالش های بیشتری بین دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به وجود می آید اما کمیته استیناف آرا را اعلام نمی کند.

چرا استیناف رای سوپرجام را اعلام نمی کند؟

به گزارش" ورزش سه" « هرزمان رای صادر شود آن را اعلام می کنیم» این جمله ای است که رئیس کمیته استیناف فدراسیون فوتبال در پاسخ به سوالات مهمی چون رای بازی سوپرجام و رای پرونده افشین پیروانی می گوید. عدم برگزاری سوپرجام فوتبال کشور باعث شد تا بین دو باشگاه پرسپولیس و استقلال مناقشه به وجود بیاید. بعد از اینکه سازمان لیگ و کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال این بازی را سه بر صفر اعلام کرد و پرسپولیس به عنوان قهرمان مشخص شد پرونده به کمیته استیناف رفت تا این کمیته رای نهایی را درباره سوپرجام اعلام کند.


یک ماه بعد...


در تاریخ 31 مرداد1397 یعنی بیش از یک ماه قبل با تایید رئیس کمیته استیناف پرونده سوپرجام برای بررسی نهایی به این کمیته رسید با این وجود هنوز درباره این مسابقه که قرار بوده پیش از آغاز لیگ برتر برگزار شود اعلام نشده است. در همین رابطه بارها قراربوده که این نتیجه اعلام شود اما هربار اعلام حکم نهایی به تعویق افتاده است. علیرضا صالحی رئیس کمیته استیناف در همین رابطه امروز در گفت و گو با "ورزش سه" گفت:«درباره سوپرجام هنوز رایی صادر نشده است و هرزمان که رای صادرشود آنرا از طریق سایت فدراسیون فوتبال اعلام می کنیم.» او اما در پاسخ به این سوال که چرا اعلام رای اینقدر زمان برده و همچنین درباره اینکه گفته می شود انگار در کمیته استیناف نوعی احتیاط بیش از حد و رخوت در اعلام آرای مهم وجود دارد گفت:« حرف در جامعه زیاد است. هرکسی به زعم خودش و از دید خودش صحبت می کند اما تصمیمی که بگیریم حتما آنرا اعلام می کنیم. ما در کمیته استیناف هر هفته نزدیک ده رای اعلام می کنیم اما همه حواسشان به آرای مهم است.»


پرونده افشین پیروانی


پرونده افشین پیروانی سرپرست سابق پرسپولیس و تیم ملی ایران نیز یکی از آن پرونده هایی است که مدت ها است در کمیته استیناف است. روز دوشنبه 22 مرداد اعلام کرد که تحقیقات پرونده پیروانی تمام شده و احتمالا تا آخر هفته رای این پرونده صادر خواهد شد اما این اتفاق نیز رخ نداد. صالحی در این رابطه گفت:« ما از آقای پیروانی دعوت کردیم اما صحبت های دیگری پیش آمد که لازم شد تحقیقات بیشتری انجام شود.»
او در این رابطه که این رای چه زمانی صادر می شود گفت:« هر زمان رای صادر شود آن را اعلام می کنیم.»


راهکار رسیدگی به پرونده های بزرگ؟


واقعا چرا بیش از یک ماه برای صدور رای درباره سوپرجام باید زمان بگذرد و هنوزهم مشخص نباشد که بالاخره چه زمانی این رای اعلام خواهد شد؟ کمیته استیناف هفته ای یک بار و در روزهای سه شنبه تشکیل جلسه می دهد و شاید این زمان برای رسیدگی به چنین پرونده هایی کافی نباشد. هرچه هست زمان برای اعلام برخی آرا در کمیته استیناف آنقدر طولانی شده که دیگر همه دارند فراموشش می کنند.

دیدگاه‌ها