کد خبر : 1549251 | 05 شهریور 1397 ساعت 11:49 | 38K بازدید | 0 دیدگاه

جریمه  عجیب برای خاطیان بازی پرسپولیس و استقلال خوزستان

کمیته انضباطی به آشوبگران پاداش داد

کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال درباره حوادث بازی پرسپولیس و استقلال خوزستان رای داد هرچند به نظر این رای برای اتفاقاتی که در آن بازی رخ داد خیلی کافی نباشد.

کمیته انضباطی به آشوبگران پاداش داد

به گزارش" ورزش سه" حکمی که کمیته انضباطی صادر کرده به این شرح است که :« تیم استقلال خوزستان به دلیل تخلف تماشاگرانش در دیدار برابر پرسپولیس مبنی بر سنگ پرانی قبل از شروع مسابقه، فحاشی و حمله ور شدن به سوی تماشاگران تیم مقابل و شعارهای غیر ورزشی به جریمه نقدی 20 میلیون تومان محکوم شد.»


نکته جالب اینجا است که حکم براساس اتفاقاتی صادر شده که هرکدامشان انگار می تواند احکام جداگانه ای داشته باشد. اینکه باشگاه استقلال خوزستان باید جریمه شود یا نه بحث دیگری است اما این سوال مطرح است که سنگ پرانی ، فحاشی، حمله به تماشاگران تیم حریف و شعارهای غیرورزشی تنها 20 میلیون تومان جریمه برایش کافی است؟ آیا این به این معنا نیست که چنین حوادث تلخ و ترسناکی بهای خیلی ارزانی برای خاطیان دارند. اگر قرار باشد هرباشگاه با پرداخت مبلغی پول جریمه ، از مسئولیت چنین اتفاقات خطرناک و غیرفرهنگی بگذرد شاید از این پس انجام چنین رفتاری در ورزشگاه ها افزایش هم پیدا کند. 


بازی استقلال خوزستان و پرسپولیس در هفته سوم رقابت های لیگ برتر در روزهایی که تلاش می شود تا فضای ورزشگاه ها عاری از خشونت شود با صحنه های زشت و ناراحت کننده ای همراه بود اما در نهایت و براساس حکم کمیته انضباطی جریمه آن تنها پرداخت 20 میلیون تومان است. 

 


قابل تجدید نظر


این حکم همانطور که کمیته انضباطی اعلام کرده است قابل تجدید نظر است و حتی ممکن است که در تجدید نظر باشگاه خاطی حتی از دادن همین مبلغ هم تبرئه شود. با این وصف وقتی اینهمه حادثه ناخوشایند و خشن و ضدفرهنگی در ورزشگاه تنها بیست میلیون تومان برای خاطیان جریمه دارد آیا این جسارت را به عاملان خشونت در آینده نمی دهد که با خیال راحت تر دست به اعمال رفتار خشن در ورزشگاه ها بزنند. این مبلغ آنقدر کم و این جریمه آنقدر ناچیز است که در این دوره و زمانه حتی یک فرد هم از عهده پرداخت آن برمی آید. 


شاید بد نباشد که باردیگر یادآوری کنیم که در همان حکمی که کمیته انضباطی اعلام کرد ، سنگ پرانی ، فحاشی و حمله ور شدن به سوی تماشاگران تیم مقابل و شعارهای غیر ورزشی به عنوان تخلف نام برده شده است و حتی شاید می شد چند مورد دیگر به اتفاقات ورزشگاه غدیر اضافه کرد.

دیدگاه‌ها