کد خبر : 1549541 | 06 شهریور 1397 ساعت 10:55 | 12K بازدید | 0 دیدگاه

کارمان آسان نیست اما می خواهیم صعود کنیم

کمالوند: ستاره‌ها به خاطر من در اکسین هستند

سرمربی تیم اکسین البرز اعتقاد دارد تیمش مدعی صعود به لیگ برتر است و در این مسیر تمام تلاشش را به کار گرفته است.

کمالوند: ستاره‌ها به خاطر من در اکسین هستند

به گزارش "ورزش سه"، تیم اکسین البرز از 3 بازی ابتدایی خود در لیگ دسته اول موفق شد حداکثر امتیازات را به دست آورد و صدرجدول این رقابت ها را از آن خود کند. فراز کمالوند سرمربی اکسین که نقش اصلی را در این موفقیت ایفا می کند درباره اینکه تیمش با 3 گل زده صدرنشین رقابت های لیگ یک است، به خبرنگار ما گفت: مگر قرار است چه کار کنیم؟ به نظر من نیاز نیست برای آنکه تیم پرگلی در لیگ باشیم فشار زیادی بیاوریم، مهم برای ما موفقیت در بازی است که حالا فرقی نمی کند شما یک گل بزنید یا بیشتر. ما با فکر 34 هفته رقابت مقابل حریفان بازی می کنیم و اینطور نیست که هرچه در توان داریم از اولین روز بگذاریم و در روزهای آخر دچار مشکل شویم. برایتان یک مثال از ورزش کشتی می زنم؛ اگر کشتی گیر از همان بازی اول هرچه در توان دارد بگذارد بدنش تخلیه می شود و دیگر انرژی برای دیدار فینال نخواهد داشت. به نظرم همین که ما بتوانیم در هر بازی موفق باشیم کفایت می کند اگرچه بازی پرگل هم خوب است اما ما نمی خواهیم بازیکنانمان خیلی به خودشان فشار بیاورند که دیگر نتوانند روند خوبشان را ادامه بدهند.


سوال دیگر ما از سرمربی اکسین در خصوص خط دفاعی و کلین شیت کردن این تیم در 3 هفته گذشته است که کمالوند در توضیح آن اینطور توضیح داد: اما اینکه در 270 دقیقه بازی گلی هنوز از خط دروازه مان عبور نکرده به کار خوب گلرمان داود نوشی صوفیانی و عملکرد مناسب خط دفاعمان که فشار حملات حریف را تحمل می کنند برمی گردد. ما باتجربه هایی مثل مرتضی اسدی و سیدمحسن حسینی را در دفاع داریم که اجازه نفوذ به حریفان را نمی دهند و امیدواریم که این دقایق در آینده افزایش یابد و بتوانیم همراه با قهرمانی رکوردهای خوبی را هم به ثبت برسانیم.


اکسین طی سه هفته گذشته رقابت های سختی داشته که سرمربی این تیم آن را تایید و عنوان کرد: ما در 3 بازی گذشته مقابل حریفان که نمی خواستند بازی کنند مسابقه ندادیم و مقابل تیم های سرسختی مثل فجر، شهرداری ماهشهر و بادران که هر یک جز مدعیان صعود به لیگ برتر هستند. ما قبل از شروع مسابقات با فکر صعود و قهرمانی تیم را برای رقابت های لیگ یک آماده کردیم و تمام تلاشمان را هم می کنیم که به خواسته ای که در سر داریم دست پیدا کنیم. اما کار آسانی هم در پیش نداریم، ما مدعی شدیم و با مدعی بودن پیش می رویم و می خواهیم مدعی بمانیم.


تیم اکسین با جذب بازیکنان سابق تیم های تبریزی لیگ برتر بیشتر چهره ویژه ای به خود گرفته است. سرمربی اکسین در این خصوص بیان کرد: طبیعی است چون من 6، 7 سالی در تبریز بودم و اکثر این بازیکنان در کنار من کار کرده اند و اگر من به اینجا نمی آمدم مطمئنا با نام و شهرتی که هر یک دارند در لیگ یک حضور نمی یافتند. آنها به من لطف داشتند و به درخواست من اینجا آمدند ضمن آنکه همه با یک هدف بزرگ به اکسین آمدیم تا یک اتفاق خوب را رقم بزنیم.


از کمالوند سوال کردیم چه شد که به اکسین آمد او در پاسخ گفت: من با وجود آنکه در دو سال اخیر در گسترش و صنعت نفت نتایج خوبی کسب کرده بودیم و قبل از آنکه به اکسین بیاییم یکی، دو پیشنهاد لیگ برتری هم داشتم اما ترجیح دادم به این تیم که مالکان خصوصی دارد و در این یکی، دو سال اخیر برای تیمشان هزینه کردند و چیزی حاصل نشده است بیایم تا با کمک افرادی که می خواهند و علاقمند به پیشرفت فوتبال و خصوصی شدن هستند کمک کنم. تمام امیدم این است که این اتفاقات در ورزش و فوتبال ماندگار و زیاد شود تا افراد زیادی به سمت حمایت از فوتبال کشیده شوند.


کمالوند درباره تفاوت های لیگ برتر و لیگ دسته اول خاطرنشان کرد: به نظر من لیگ برتر و لیگ یک تفاوت آنچنان با یکدیگر ندارند و فوتبال فوتبال است دیگر، اگر زمین و امکانات خوب باشد هر دو در یک سطح قرار دارند. قانونی که در لیگ برتر اجرا می شود در لیگ یک هم به همان نحو انجام می شود و من فرقی در برگزاری این مسابقات و سطح تیم ها نمی بینم. به جز 3، 4 تیم بالای جدول لیگ برتر مابقی تیم ها همه اش جنگ اعصاب و اعصاب خردکنی است اگر تیمی مشکل مالی نداشته باشد.


سرمربی اکسین با اشاره به برد تیمش مقابل بادران تهران در هفته سوم لیگ دسته اول تاکید کرد: بازی خوبی بود، بادران از مربی قابل احترام و بازیکنان خوبی بهره مند است. آنها در این بازی تنها یک موقعیت خطرناک روی دروازه ما خلق کردند و ما در 3 بازی بیش از 10، 12 موقعیت صددرصد گلزنی داشتیم اما آنها شاید یک یا دوموقعیت داشتند که این نشان می دهد تیم ما توازن دارد و خوب بازی را می توانیم مدیریت کنیم و اجازه نفوذ به حریفان نمی دهیم که من از این بابت خیلی خوشحالم. فکر می کنم تیم بادران در آینده نتایج خوبی کسب خواهد کرد و در جمع مدعیان قرار خواهد گرفت.
کمالوند در رابطه با عملکرد و هماهنگی بازیکنان لیگ برتری اش که تجربه حضور در لیگ یک را نداشتند افزود: گفتم تیم ما توازن خوبی دارد، خوب پاس می سازند، خوب دفاع می کنند، در موقعیت سازی خوب عمل می کنند و همه این ها نشانه های این است که این تیم، تیم خوبی است. اگر قوی و تاکتیکی بازی کنید هرچقدر حریف کارکشته باشد نهایت 15 تا 20 دقیقه یا نیم ساعت می تواند دوام بیاورد مگر می شود یک بازیکن 15 کیلومتر فقط بدود و جنگنده باشد اصلا این موضوع با کاری که می خواهید جور در نمی آید. هرچقدر بخواهید بازی فرسایشی داشته باشید دردسر کار هم برایتان بیشتر است و توان بیشتری از تیم شما گرفته می شود.


او درباره بازی آینده شان هم گفت: فعلا که 12 روزی  لیگ تعطیل است و قصد داریم به تیم کمی استراحت بدهیم و بازیکنانی مثل میرهانی هاشمی، فرزاد حاتمی و سامان آقازمانی که تازه به جمع ما اضافه شدند را برای ادامه مسابقات لیگ آماده کنیم.


کمالوند در پایان به اظهارنظر درباره فوتبال تبریز پرداخت: فوتبال تبریز شانس بزرگی که آورده آقای زنوزی را دارد که امسال تراکتورسازی را با جذب بازیکنان خوب و آماده سازی مناسب برای لیگ متحول کرده است. انشاالله آهسته آهسته دیگر تیم های فوتبال تبریز هم در شرایط خوب قرار خواهند گرفت و فوتبال تبریز همانطور که قبلا مدعی بوده، مدعی بماند.

دیدگاه‌ها