کد خبر : 1550109 | 08 شهریور 1397 ساعت 21:22 | 26.7K بازدید | 0 دیدگاه

اولین باخت خانگی فولاد و اولین برد خارج خانه دایی؛

فولاد 1- سایپا 2؛ فولاد از فولادی‌ها خورد

تیم فوتبال سایپا توانست اولین برد خارج از خانه خود در لیگ هجدهم را در ورزشگاه غدیر و برابر فولاد خوزستان به دست آورد.

فولاد 1- سایپا 2؛ فولاد از فولادی‌ها خورد

به گزارش ورزش سه، در هفته ششم رقابت های لیگ برتر تیم فولاد خوزستان میزبان سایپا بود. فولاد که در جدول با 8 امتیاز در رده پنجم قرار داشت با سایپایی روبرو شد که 7 امتیازی بود و رتبه هفتم را در اختیار داشت. علی رغم این که شاگردان پورموسوی دلخوش به روند بازی های خانگی قبلی خود بودند و می خواستند یک برد دیگر هم در خانه به دست آورند، این سایپا بود که توانست طلسم بازی های خارج از خانه خود در لیگ هجدهم را بشکند و در شهر اهواز به 3 امتیاز شیرین دست پیدا کند.

 


هفته ششم لیگ برتر       پنجشنبه 8/6/97
استادیوم: غدیر اهواز               
داور: سیدمهدی سیدعلی               کمک داوران: فرهاد مروجی – فرهاد فرهاپور – یاسر همرنگ
 ناظر: نادر جعفری

 

اخطار


ساموئل سارفو (52)- معین عباسیان(61)- امید خالدی (78) از سایپا

حسین بیت سعید (55) از فولاد

 


فولاد خوزستان:

  • احسان مرادیان
  • ایوب والی
  • میلاد بدرقه
  • فرزاد جعفری
  • رضا میرزایی
  • سروش رفیعی(84- هیثم هاشمی‌زاده)
  • سینا مریدی
  • حسن بیت سعید
  • صابر حردانی(57- سوارز تارتا )
  • لوسیانو پریرا
  • مهدی زبیدی(72- مجتبی نجاریان)

سرمربی: سیروس پورموسوی

 

سایپا:

 

  • اکبر منادی
  • عبدالله ناصری
  • رضا علیاری
  • ساموئل سارفو
  • مهرداد کفشگری(61- محمدصادق بارانی)
  • آرش رضاوند
  • علی دشتی(88- محمدرضا سلیمانی)
  • رضا اسدی
  • امید خالدی
  • معین عباسیان(81- مهدی ترابی)
  • آرمان رمضانی

سرمربی: علی دایی

 

شرح گل:


فولاد صفر- سایپا ۱ (دقیقه ۹- علی دشتی): روی یک حرکت عمقی عبدالله ناصری پشت دفاع فولاد حرکت کرد و در محوطه جریمه با یک پاس عرضی به دهانه دروازه علی دشتی را مقابل دروازه قرار داد. دشتی دروازه خالی را با یک ضربه ساده گشود تا سایپا مقابل فولاد پیش بیافتد.

 

فولاد 1- سایپا ۱ (دقیقه ۸۸- لوسیانو پریرا): حسن بیت سعید در گوشه های محوطه جریمه سایپا توپ را به دست آورد  ارسال کرد. لوسیانو پریرا این توپ ارسالی را با ضربه سر وارد دروازه سایپا کرد.

 

فولاد 1 - سایپا 2(دقیقه ۹۱- عبدالله ناصری): حرکت عرضی مهدی ترابی با یک تکل از ایوب والی مواجه شد که توپ به سمت دیگری بلوکه شد و جلوی پای عبدالله ناصری افتاد. ناصری هم با یک ضربه محکم و سر ضرب توپ را به گوشه دروازه احسان مرادیان فرستاد.

 

 

شرح بازی:


تیم فوتبال سایپا در اهواز کار را خوب شروع کرد و در یکی از حملات ابتدایی خود توانست از شکاف خط دفاع فولاد و کند بودن مدافعان این تیم استفاده کرده و به گل نخست دست پیدا کند. بعد از این گل مطابق انتظار فولادی ها بازی را در اختیار گرفتند و حملاتی را روی دروازه حریف ترتیب دادند. آنها موفق به زدن توپ به تیر دروازه سایپا هم شدند اما در رسیدن به گل ناکام بودند.
در نیمه دوم بازی با خشونت زیادی آغاز شد و درگیری های زیاد نشان می داد که هر دو تیم آماده اند بی محابا بازی را ادامه دهند. فولاد لحظه لحظه به حملات خود در این نیمه افزود و چند موقعیت عالی به دست آورد که اکبر منادی به خوبی مانع ورود توپ به دروازه اش شد. سرانجام در دقایق پایانی وقت معمول بازی، لوسیانو پریرا توانست دروازه سایپا را باز کند به این امید که از فشار سکوها و تماشاگرانی که علیه کادر فنی شعار می دادند، کاسته شود. این گل اما دوام کمی داشت و تنها 2 دقیقه بازی با نتیجه تساوی ادامه پیدا کرد. تیم سایپا که از نیروی مهدی ترابی تازه نفس استفاده می کرد، روی یکی از حرکات تکنیکی او صاحب موقعیت شد و عبدالله ناصری، بازیکن فصل پیش فولاد این فرصت را با یک ضربه خوب تبدیل به گل کرد تا فشار روی فولاد با یک باخت خانگی حفظ شود.

 

 

دقایق حساس:

 

دقیقه 13: حرکت مهدی زبیدی از لب خط و یک دویی که با لوسیانو پریرا انجام داد، به او یک وقعیت شوتزنی داد. شوت زبیدی را اما منادی به خوبی مهار کرد.

دقیقه 13: سایپایی ها روی ضد حمله در محوطه فولاد صاحب توپ شدند. آرش رضاوند در مقابل دروازه فولاد موقعیتی عالی به دست آورد ولی نتوانست به توپ ضربه بزند و شانس گل دوم را از دست داد.

دقیقه 14: سانتر حسن بیت سعید و ضربه سر تماشایی سروش رفیعی باعث به لرزه درآمدن تیر دروازه سایپا شد.

دقیقه 16: مهدی زبیدی بار دیگر شوت زنی از پشت محوطه سایپا را امتحان کرد و دوباره اکبر منادی او را ناکام گذاشت.

دقیقه 30: سید مهدی سید علی بازی را برای کولینگ بریک متوقف کرد.

دقیقه 37: پاس در عمق زیبای سروش رفیعی، لوسیانو پریرا را در موقعیت گلزنی قرار داد ولی او توپ را به بدن دروازه بان سایپا کوبید و این فرصت را از دست داد.

دقیقه 47:  آرمان رمضانی در محوطه فولاد صاحب موقعیت شد و ضربه خود را به بالای دروازه زد.

دقیقه 54: سروش رفیعی پس از یک و دویی که پشت محوطه حریف انجام داد، ضربه زیبایی را با پای چپ زد که با اختلاف کمی از بالای دروازه سایپا به بیرون رفت.

دقیقه 64: پاس کاری خوب فولادی ها در آستانه محوطه جریمه سایپا منجر به شوت زمینی مهدی زبیدی شد که توپ در اختیار منادی قرار گرفت.
دقیقه 69: علی دشتی پس از عبور از چند مدافع فولاد، ضربه آرامی زد که مرادیان توپ را در اختیار گرفت.

دقیقه 73: ضربه حسن بیت سعید در آستانه ورود به دروازه سایپا با واکنش زیبای اکبر منادی به کرنر فرستاده شد.
دقیقه 74: سانتر سوارز از سمت راست دفاع سایپا به محوطه ارسال شد و ضربه سر ایوب والی با عکس العمل عالی منادی به کرنر رفت.

دقیقه 80: ضربه محکم حسن بیت سعید از پشت محوطه بار دیگر توسط منادی به کرنر فرستاده شد.

دقیقه 90: یک ارسال خوب به بعد از تیر دوم سایپا فرستاده شد که مجتبی نجاریان با بی دقتی این موقعیت مناسب را از دست داد.

 

بازیکن برتر: عبدالله ناصری

وینگر تیم علی دایی که فصل پیش بهترین پاسور فولاد بود، امشب در بازگشت به اهواز توانست درخشش های خود در ورزشگاه غدیر را البته در مقابل فولاد، ادامه دهد. ناصری روی یک استارت سریع در اوایل بازی پاس گل اول تیمش را به علی دشتی داد و در آخرین دقایق این دیدار هم با دوندگی بالا در ضد حمله سایپا شرکت داشت و با حضور در محوطه جریمه فولاد، از فرصت به دست آمده و توپی که بلوکه شده بود، به خوبی استفاده کرد تا برای دومین بار سایپا را پیش بیاندازد و این بار سند برتری تیمش برابر فولاد را امضا کند.
البته در تیم سایپا نباید به سادگی از عملکرد عالی اکبر منادی گذشت. این دروازه بان جوان بارها در این دیدار موقعیت های فولاد را مهار کرد و اگر این نمایش درخشان را نداشت، قطعا فولادی ها خیلی زودتر به گل تساوی یا شاید گل های برتری می رسیدند.

 

اتفاق ویژه:


از گلزنی و درخشش یک بازیکن سابق فولاد مقابل این تیم و هوادارانش که بگذریم، شعارهایی که از سکوها علیه کادر فنی فولاد شنیده می شد، یکی از اتفاقات مهم این بازی بود. این شعارها نسبت به بازی خانگی قبلی فولاد مقابل نساجی، دیرتر شروع شد و البته پس از آن تیم فولاد موفق شد گل تساوی را هم به ثمر برساند؛ اما تمرکز پایین مدافعان در دقایق پایانی که می تواند به دلیل همین شعارها هم بوده باشد، نتوانست از دریافت گل دوم جلوگیری کند و بدین شکل بود که فولاد برای اولین بار در لیگ هجدهم طعم باخت در خانه را چشید.

 

درحاشیه

 

در دقیقه 85 هواداران حاضر در ورزشگاه غدیر حسین فرکی، سرمربی سابق فولاد را به شدت تشویق کردند.

دیدگاه‌ها