کد خبر : 1550112 | 08 شهریور 1397 ساعت 21:12 | 18.5K بازدید | 0 دیدگاه

تغییرات جلالی برای بازگشت آرامش؛

پیکان 1 - اس خوزستان 0؛ جنوب علیه جنوب

پیکان در‌ روزی که به برد نیاز داشت با یک بازی مقتصدانه به سه امتیاز رسید.

پیکان 1 - اس خوزستان 0؛ جنوب علیه جنوب

به گزارش "ورزش سه" پیکان بعد از دو‌نتیجه نه چندان خوب در شهر قدس به دنبال سه امتیاز بازی برابر استقلال خوزستان بود.


جلالی با تغییراتی که در ترکیب تیمش داده بود توانست در همان نیمه اول روی ضربه سر عیسی آل کثیر به گل برسد. استقلال خوزستان بعد از این گل و با آغاز نیمه دوم استقلال خوزستان با تعویض دلفی و مبعلی و حضور این دو‌بازیکن بازی بهتری ارائه داد اما بازیکنان با تجربه پیکان بازی را با دفاع منطقی حفظ کرده و در نهایت سه امتیاز این بازی را به دست آوردند تا در رتبه پنجم جدول قرار بگیرند.


پیکان با سه تغییر اساسی به این بازی آمده بود و به دنبال گل زدن از طریق کناره ها و توپ های بلند و دوم و بهره بردن از تجربه بازیکنانش بود. این تیم بعد از زدن گل و‌تا پایان نیمه اول می توانست تعداد گلهایش را بیشتر کند اما آل کثیر و مومنی یکی دو موقعیت را از دست دادند تا در نیمه دوم و با تغییرات استقلال خوزستان پیکان به بازی همیشگی اش بازگردد. در نیمه دوم تعویض های تهاجمی یزدی باعث شد جلالی و تیمش عقب بنشینند اما تلاش تیم جوان اهوازی نتیجه نداد


ورزشگاه شهرقدس تهران
داور:
کمیل غلامی
کمک ها:مهدی عالیقدر،هادی طوسی


ترکیب پیکان:


وحید شیخ ویسی، آرمان قاسمی، علی حمودی، حجت حق وردی، حجت مشکل پور، امیر حسین کریمی، مگنو باتیستا، شاهین ثاقبی(81- سامان نریمان جهان)، مهدی مومنی، محمد قاضی(88 - مصطفی خانزادی)، عیسی آل کثیر(65- فراز امامعلی)

 

سرمربی: مجید جلالی

 

ترکیب استقلال خوزستان:


حسین پورحمیدی، وحید حمدی نژاد، مهرداد پورابوالقاسم، احمد آل نعمه، مصطفی کیانی، میثم کریمی، میثم شاه‌مکوند زاده، محمد شریفی(46-یونس دلفی)، وحید خشتان(79 - ایوب کلانتری)، رضا درویشی(46-ایمان مبعلی)، و وحید نامداری

 

سرمربی: داریوش یزدی

 

کارت زرد:

 

شاهین ثاقبی دقیقه۲۰

وحید حمدی نژاد دقیقه ۵۰

میثم شاه مکوندزاده دقیقه 71

مگنو باتیستا دقیقه 84

یونس دلفی دقیقه 84

وحید نامداری دقیقه 87

مصطفی کیانی دقیقه 88

 

شرح بازی:


پیکان برای کسب سه امتیاز بازی با ترکیبی هجومی پا به بازی برابر تیم جوان و پرانرژی استقلال خوزستان گذاشت. بازی دو‌ تیم با توپ های بلند آغاز شد و دوتیم از همان دقیقه یک روی دروازه های همدیگر توپ می ریختند اما پیکان که در این بازی با روش ۲-۴-۴ و دو مهاجم مرکزی و دو هافبک کناری بازی می کرد توانست نبض بازی را در دست گرفته و آرام آرام بر بازی مسلط شد.
فرصت های پیکان با توپهای بلند پشت مدافعان و توپسازی قاضی برای آل کثیر، ثاقبی و مومنی بود. قاضی بیشتر به مرکز زمین می آمد تا فضا برای آل کثیر مهیا شود. عیسی آل کثیر در نیمه اول یکی از بهترین بازیکنان تیمش بود و در دقیقه ۱۹ روی یک ضربه سر زیبا با پاس حمودی از روی یک‌ضربه ایستگاهی دروازه استقلال خوزستان را باز کرد.
پیکان در حالی که فرصت های زیادی داشت در نهایت با همین نتیجه نیمه اول را به پایان رساند.
استقلال خوزستان که سعی داشت از ضدحملات استفاده کند فرصت زیادی پیدا نکرد و در نهایت نتوانست خطری روی دروازه حریف ایجاد کند.

با آغاز نیمه دوم استقلال خوزستان با تعویض دلفی و مبعلی  و حضور این دو‌بازیکن بازی بهتری ارائه داد اما بازیکنان با تجربه پیکان بازی را با دفاع منطقی حفظ کرده و در نهایت سه امتیاز این بازی را به دست آوردند تا در رتبه نهم جدول قرار بگیرند.

 


شرح گل:

 

  •  1-0(پیکان، عیسی آل کثیر ) :در دقیقه نوزده  در پی خطای بازیکنان استقلال خوزستان، سانتر مهدی مومنی از سمت راست روی شش قدم ارسال شد و  عیسی آل کثیر به زیبایی  آن را تبدیل  به گل کرد.

 

دقایق حساس:

 

  • در دقیقه ۲۰ پاس عالی قاضی به شاهین ثاقبی  ، با سرنگونی او در محوطه جریمه همراه بود که داور اعتقادی به پنالتی نداشت
  • دقیقه۲۸- فشار بازیکنان پیکان و چند ضربه کرنر پیاپی با ضربه سر قاضی همراه بود که روی اشتباه دروازه بان استقلال خوزستان داشت تبدیل به گل می شد که توپ با برخورد به تیر دروزاه داخل چارچوب نرفت.
    همین توپ در برگشت با ضدحمله استقلالی ها همراه بود اما شوت نامداری از کنار دروازه بیرون رفت.
  • دقیقه ۳۸- سانتر مهدی مومنی از راست با ضربه سر قاضی را دفاع استقلال خوزستان از روی خط‌دروازه به کرنر فرستاد.
  • دقیقه۵۱-حمله استقلال خوزستان از راست به یونس دلفی رسید اما او این موقعیت خوب را از بالای دروازه به بیرون زد.
  • در وقت های تلف شده، داور بازی سرنگون شدن مهاجم استقلال خوزستان در هجده قدم را تمارض دید تا اعتراض کادرفنی و هواداران استقلال خوزستان را به همراه داشته باشد.

 

 

اتفاق ویژه:

 

شاهین ثاقبی بعد از بازگشت به میادین بعد از مصدومیت توانست بازی خوبی ارائه داد و در این بازی هم در نیمه اول علاوه بر بازی خوبش یک خطای مشکوک‌پنالتی هم روی او رخ داد که داور خطا را نگرفت و به او‌کارت زرد داد که با اعتراض پیکانی ها همراه بود.

دیدگاه‌ها