کد خبر : 1550162 | 08 شهریور 1397 ساعت 21:38 | 53.9K بازدید | 0 دیدگاه

تیم یحیی همچنان صدرنشین لیگ برتر

دلار یازده هزار تومان، پدیده 15 امتیاز!

پدیده در هفته ششم رقابت های لیگ برتر با پیروزی دو بر یک مقابل میزبان خود، صاحب پنجمین برد متوالی اش شد.

دلار یازده  هزار تومان، پدیده 15 امتیاز!

به گزارش "ورزش سه"، شاگردان گل محمدی با غلبه بر ذوب آهن در اصفهان ۱۵ امتیازی شدند و نشان دادند صدرنشینیشان بی دلیل نیست. آنها در این دیدار به مانند دیدارهای گذشته برتری محسوسی نسبت به حریف خود داشتند. به نحوی که حتی گزارشگر اصفهانی دیدار هم به این مساله اشاره داشت. 


پدیده از معدود تیم های لیگ برتر در فصل هجدهم است که از بازی نخست در شرایط ایده آل فنی و تاکتیکی قرار دارد و همین کیفیت بالای بازی تیمی شاگردان گل محمدی سبب شده تا آنها مقابل حریفان به برتری دست پیدا کنند. 


برتری پدیده ای ها البته تنها در کسب نتیجه خلاصه نمی شود. آنها در خلق موقعیت، تعداد پاس، تنوع حملات و هر فاکتور دیگری با اختلاف موفق تر از سایر تیم های لیگ هستند و دقیقا به خاطر همین هم، هفته ها توانسته اند ریتم خوبشان را حفظ کنند.

 

1332406


نقش اصلی در پازل تاکتیکی پدیده را دو بازیکن خط میانی این تیم یعنی اکبر و سعید صادقی ایفا می کنند. آنها با حفظ توپ، مالکیت توپ پدیده را در بالاترین حد نگه می دارند و با پاس های کلیدی به مهربان، خلعتبری و قاسمی نژاد آنها را صاحب موقعیت می کنند.


ترکیب دو نفره صادقی ها به گونه ای است که این دو مکمل بازی یکدیگر هستند. یعنی اکبر صادقی بازیساز اصلی تیم پدیده است و سعید صادقی طراح حملات.


خونسردی اکبر صادقی باعث شده تا مدافعان پدیده در شرایط سخت هم کمتر به فکر دفع توپ بیافتند و در هر شرایطی سعی می کنند توپ را به این بازیکن خوش فکر و تاثیرگذار بسپرند.


همچنین تکنیک و جاگیری سعید صادقی از او مهره ای غیر قابل مهار ساخته است. بازیکنی که اگر همین فرم خوب خود را حفظ کند آینده درخشانی هم در پیش خواهد داشت.

 

1332404


نکته جالب توجه درباره نمایش تحسین برانگیز پدیده، انجام بازی گروهی از خط دفاعی است. چیزی که در دیدار برابر ذوب آهن به اوج خودش هم رسیده بود. مدافعین پدیده در شرایطی بسیار سخت هم به فکر دور کردن توپ و دفع آن نبودند و همواره سعی در پاسکاری و نگه داشتن توپ در جریان بازی بودند.


همین مساله باعث شده بود تا ذوبی ها در فولادشهر وادار شوند با تعداد نفرات زیاد به نیمه زمین پدیده بروند و این فضای بسیار زیادی را به مهاجمان سرعتی پدیده می داد. 


فرارهای خلعتبری، مهربان و قاسمی نژاد درست در همین فضاهای ایجاد شده بارها دروازه رشید مظاهری را با خطر مواجه کرد که همین آمار بالای خلق موقعیت گلزنی، استحقاق پدیده را برای پیروزی در این دیدار خارج از خانه نشان می داد. آنها حتی یک بار توسط منصوری، تیر دروازه مظاهری را به صدا درآوردند.

 

1332436


پس از دیدار هفته نخست و شکست مقابل پرسپولیس که البته با حواشی پیش از بازی و بدشانسی درون زمین هم همراه بود، پدیده توانسته از پس استقلال خوزستان، نفت آبادان، سپیدرود رشت، پیکان و حالا ذوب آهن برآید. تیمی که در هر لحظه از بازی موقعیت گلزنی ایجاد می کند و البته گل زدن در دقایق حساس پایانی را چاشنی کارش کرده است تا در بهترین زمان ها، بیشترین امتیازات را کسب کند.


پدیده حالا با کسب پنجمین پیروزی پیاپی صدرنشین مقتدر لیگ است و اینطور که به نظر می رسد، گل محمدی و شاگردانش حالا حالاها قصد بلند شدن از جایشان را ندارند.

 

1332405

 

عکس ها : علی خدایی

دیدگاه‌ها