کد خبر : 1550865 | 11 شهریور 1397 ساعت 16:10 | 49.6K بازدید | 0 دیدگاه

با در نظرگرفتن مجموع شرایط؛

عصبانیت هواداران سپاهان از حاج‌صفی منطقی است؟

احسان حاج صفی در شرایطی به تراکتورسازی پیوست که هواداران سپاهان انتظار چنین انتقالی را در مورد یکی از محبوب ترین بازیکنان تاریخ باشگاهشان نمی کشیدند.

عصبانیت هواداران سپاهان از حاج‌صفی منطقی است؟

به گزارش "ورزش سه"،  احسان حاج صفی پس از اینکه در لیست مازاد المپیاکوس قرار گرفت با توجه به اینکه ۲ سال با این تیم قرارداد داشت، تنها در صورت پرداخت پول رضایتنامه می‌توانست از این تیم جدا شود. پول رضایتنامه حاج صفی در ابتدا یک میلیون دلار بود اما در ادامه با توجه به مازاد بودن حاج صفی و چانه زنی‌هایی که انجام شد به ۵۰۰ هزار یورو کاهش یافت.


در این میان دو باشگاه سپاهان و تراکتورسازی خواهان جذب حاج صفی بودند که تراکتورسازی با مالک متمولش گوی سبقت را از سپاهان ربود و با پرداخت مبلغ رضایت نامه حاج صفی به باشگاه یونانی این بازیکن را به خدمت تیم خود درآورد تا پس از دژاگه و شجاعی، سومین کاپیتان تیم ملی هم سر از تبریز در بیاورد.


پس از این انتقال و در ساعات گذشته عده‌ای از هواداران سپاهان که از رفتن حاج صفی به تراکتور عصبانی هستند مواضع تندی علیه بازیکن سابق خود گرفته‌اند.


سوال اساسی درباره مواضع این عده از هواداران این است که مگر احسان حاج صفی حق انتخاب داشته و تراکتور را به سپاهان ترجیح داده؟ مگر باشگاه سپاهان توانسته بود رضایت المپیاکوس را بدست بیاورد و حاج صفی نخواسته باشد به سپاهان بیاید؟


در واقع احسان حاج صفی بازیکن آزاد نبود که بتواند با میل خود تیم بعدی‌اش را انتخاب کند، درست مثل داستان چند سال پیش خلعتبری و پرسپولیس.


شاید برخی از هواداران سپاهان انتظار داشتند که حاج صفی با مبلغی بسیار پایین یا حتی رایگان در فصل جاری پیراهن سپاهان را به تن کند؛ البته حتی در صورت قبول چنین فرضیه ای که منطقی به نظر نمی آید، مدیران باشگاه باید 500 هزار یورو به باشگاه المپیاکوس پرداخت می کردند که مبلغ کمی برای باشگاه سپاهان که بودجه خود را  پیش تر خرج کرده است، به شمار نمی رود.


احسان حاج صفی قطعاً حالا هم یکی از بازیکنان بزرگ تاریخ سپاهان است که با وجود اتفاقات امروز باز هم محبوبیت بالایی نزد مردم اصفهان خواهد داشت.


در انتقال حاج صفی به تراکتور، نه می‌توان احسان حاج صفی را مقصر دانست و نه باشگاه سپاهان را. زیرا نه حاج صفی اختیار انتخاب تیمش را داشت و نه سپاهان توان پرداخت این پول را داشت؛ که اگر داشت قطعا این کار را انجام می داد؛ بنابراین هواداران سپاهان بهتر است از جو احساسی خارج شوند و با تفکر منطقی، نه باشگاه خود را سرزنش کنند نه احسان حاج صفی را که قطعا سرمایه معنوی سپاهان است تخریب کنند.

 

در سوی دیگر این انتقال هم باشگاه تراکتورسازی تبریز قرار دارد که حاج صفی دوران خدمت سربازی خود را در آن گذرانده و از محبوبیت بالایی هم در تبریز برخوردار است. ضمن اینکه همواره رابطه هواداران تبریزی و اصفهانی به عنوان دو مدعی قدرتمند شهرستان ها خوب و مبتنی بر احترام بوده است.

دیدگاه‌ها