کد خبر : 1551000 | 12 شهریور 1397 ساعت 08:35 | 11.3K بازدید | 0 دیدگاه

ژاوی آقای پاس آسیا می‌شود؟

ژاوی ارناندس ستاره تیم السد قطر فرصت این را دارد که در لیگ قهرمانان آسیا عنوان آقای پاس گلی را به دست بیاورد.

به گزارش "ورزش سه"، ژاوی که یکی از بهترین های السد در این فصل بوده، تاکنون 4 پاس گل برای هم تیمی هایش ارسال کرده است. او در بازی با استقلال نیز با پاسی استثنایی و هنرمندانه بغداد را در موقعیت بسیار خوب گلزنی قرار داد و ستاره الجزایری هم قدر این پاس را دانست و گل دوم را به استقلال زد. ژاوی به جز این پاس، 3 پاس گل دیگر هم ارسال کرده و هم اکنون در رده دوم جدول برترین پاسورها قرار دارد.

 

بالاتر از اسطوره اسپانیایی، کیم شین ووک، ستاره تیم چونبوک موتورز است که 5 پاس گل داده است. همچنین معز علی، فرشید اسماعیلی و میسلاو اورسیچ نیز 4 پاس گل ارسال کرده اند.

 

البته درخشش ژاوی تنها به پاس گل هایش اختصاص ندارد. او در لیگ قهرمانان 24 بار برای هم تیمی ها حلق موقعیت کرده است. اگر السدی ها قدر پاس های ژاوی را بهتر می دانستند، او احتمالا با اختلافی فاحش برترین پاسور لیگ قهرمانان لقب می گرفت. البته در خلق موقعیت اسکار برزیلی با 28 موقعیت سازی در رده نخست قرار دارد اما باتوجه به حذف تیم شانگهای SIPG او نمی تواند رکوردش را بهتر کند و شاید ژاوی جایش را بگیرد.

 

1333326

 

1333325

 

ژاوی همچنین تاکنون 510 پاس ارسال کرده و در رتبه اول جای دارد. از بین ایرانی ها مهدی کیانی و امید ابراهیمی در این جدول هستند که دیگر در مسابقات حضور ندارند و نمی توانند رتبه خود را بهبود بخشند.

 

هافبک 38 ساله سابق بارسلونا، پیش تر 2 بار آقای پاس گل لالیگا شده بود و در فصل 2008-09 هم این عنوان را در لیگ قهرمانان آسیا کسب کرده بود.

دیدگاه‌ها