کد خبر : 1551162 | 12 شهریور 1397 ساعت 17:07 | 52.3K بازدید | 0 دیدگاه

رئیس دپارتمان امور بین الملل فدراسیون فوتبال:

پیشنهاد آرژانتین و کلمبیا برای بازی دوستانه با ایران

رئیس دپارتمان امور بین الملل فدراسیون فوتبال از پیشنهاد دو تیم کلمبیا و آرژانتین برای انجام دیدار دوستانه با تیم ملی ایران در سال 2019 خبر داد.

پیشنهاد آرژانتین و کلمبیا برای بازی دوستانه با ایران

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال،حمیرا اسدی،رییس دپارتمان امور بین الملل فدراسیون فوتبال عنوان کرد:برای برگزاری دیدارهای تدارکاتی با تیم ملی فوتبال،کلیه مکاتبات و پیشنهادات از طریق ایمیل رسمی به فدراسیون فوتبال ارائه می گردد. به دنبال آن فدراسیون فوتبال و سرمربی تیم ملی نسبت به انجام برگزاری این دیدارها اعلام نظر می کنند.

 

وی افزود:قابل توضیح است که برهمین اساس پیشنهاد برگزاری بازی های دوستانه مقابل تیم های ملی کلمبیا و آرژانتین با تیم ملی فوتبال ایران به فدراسیون فوتبال ایران ارسال شده  که این موضوع  مانند سایر پیشنهادات دیگر در حال بررسی است.
نکته مهم دراین باره اینکه در نامه ارسالی درخواست زمان برگزاری بازی های پیشنهادی  در ماه مارچ  2019 ، یعنی پس از پایان رقابت های جام ملت های امارات است.طبعا بررسی چنین پیشنهادی به زمان بیشتری نیاز دارد و لازم است با نظر مسولین فدراسیون و سرمربی  تیم ملی نسبت به تصمیم گیری در چنین مواردی بر اساس برنامه های تیم ملی و اهداف مورد نظر اقدام لازم صورت گیرد.

این در حالی است که تسنیم در مطلبی گزارش داده که شرکتی بین‌المللی پیشنهاد این دو بازی دوستانه را به فدراسیون فوتبال ایران داده، اما پاسخی به این نامه رسمی داده نشده است.

 

در گزارش تسنیم آورده شده که این شرکت در تاریخ 7 جولای 2018 (16 تیرماه 97) درخواست خود را به فدراسیون فوتبال ارسال می‌کند؛ اما فدراسیون ایران از آن تاریخ تاکنون که نزدیک به دو ماه گذشته، پاسخی به این نامه نداده است. پیشنهاد انجام بازی‌ها در ماه نوامبر که «فیفادی» است داده شد؛ در تاریخ 15 و 18 نوامبر (24 و 27 آبان‌ماه) در خاک آمریکا. بازی اول مقابل آرژانتین در نیویورک و بازی دوم مقابل کلمبیا در واشنگتن.

حتی شرکت پیشنهاد دهنده اعلام کرد که آماده شنیدن پیشنهادهای ایران در تمام زمینه‌ها (از جمله محل مسابقه) است. در واقع درباره محل برگزاری بازی‌ها بحثی تعاملی وجود داشت و اگر فدراسیون فوتبال قبول می‌کرد، محل بازی‌ها قابل تغییر به کشوری دیگر در قاره آمریکا بود، اما ماجرا اینجاست که اصلاً مذاکره‌ای در این خصوص صورت نگرفت و پاسخی داده نشد.


این شرکت پیشنهاد پرداخت مبلغ 600 هزار دلار آمریکا برای حضور تیم ملی ایران در این دو بازی، تمام هزینه‌های اردویی تیم ملی، پرواز تا 40 نفر و انجام کارهای ویزا را داده بود.

 

حال باید منتظر ماند و دید جزئیات پیشنهاد این دو بازی دوستانه به چه صورت بوده است و آیا تاریخ و شرایطی که فدراسیون اعلام کرده صحت دارد یا نکات پنهانی در این خصوص وجود دارد.

دیدگاه‌ها