کد خبر : 1551166 | 12 شهریور 1397 ساعت 17:14 | 25.2K بازدید | 0 دیدگاه

سرخابی‌ها؛ این بدهی را چطور صاف کردید؟

باشگاهی که بر اساس ادعای مدیرانش از دولت دریافتی ندارد و درآمدزایی‌اش از اسپانسر نیز به اندازه تامین هزینه‌های هر فصل و دستمزدهای سالانه بازیکنان فعلی است، از چه راهی می‌تواند پرونده‌های متعدد شکایتش را مختومه کند؟

سرخابی‌ها؛ این  بدهی را چطور صاف کردید؟

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از همشهری ورزشی ، یک‌سال قبل در چنین روزهایی، از تسویه‌حساب با همه طلبکاران باشگاه استقلال برای حفظ شدن این تیم در لیگ قهرمانان آسیا صحبت می‌شد اما برخلاف آن ادعاها، هنوز چهره‌های زیادی از این باشگاه طلبکار بودند و جزئیات این بدهکاری نیز درنهایت در اختیار رسانه‌ها قرار گرفت. استقلالی‌ها حالا دوباره از تسویه‌حساب با همه طلبکاران باشگاه خبر داده‌اند اما تا زمانی که خبری از شفافیت در این مورد نباشد، چنین ادعاهایی نیز جدی گرفته نخواهند شد. استقلال به کمک درآمدزایی از رضایتنامه‌های سیدمجید حسینی و مامه بابا تیام، مبالغی را به‌دست آورده اما آیا این عدد و رقم‌ها برای صفر شدن بدهی‌های نجومی باشگاه کافی هستند؟ بسیاری از اعضای قدیمی‌تر باشگاه، درصد زیادی از طلب‌های‌شان را به استقلال بخشیده‌اند اما بدون تردید آنها نیز برای انجام دادن این کار، بخشی از حق قانونی‌شان را دریافت کرده‌اند. حالا سوال اینجاست که هزینه‌های لازم برای راضی کردن طلبکارها، چطور و از چه منابعی تامین شده است؟

 

باشگاهی که بر اساس ادعای مدیرانش از دولت دریافتی ندارد و درآمدزایی‌اش از اسپانسر نیز به اندازه تامین هزینه‌های هر فصل و دستمزدهای سالانه بازیکنان فعلی است، از چه راهی می‌تواند پرونده‌های متعدد شکایتش را مختومه کند؟ اگر این راه، درست و قانونی است، چرا درباره آن توضیحی به هوادارها داده نمی‌شود؟   

 

پرسپولیس نیز این روزها در وضعیت مشابهی با استقلال قرار دارد. حرف و حدیث‌های مربوط به بی‌پولی مدام در اطراف این تیم شنیده می‌شود اما مدیران باشگاه از راضی کردن طلبکارها و بسته شدن پرونده‌های مالی خبر می‌دهند. پرسپولیس چطور مبالغ لازم برای پرداخت طلب‌هایش را تامین می‌کند اما از شروع فصل، در پرداخت بخش بسیار کوچکی از مطالبات بازیکنانش نیز ناکام است؟ سرخپوشان قبل از بازی بزرگ با الدوحیل در آزادی، باید حداقل درصد کمی از حقوق‌شان را دریافت کنند تا تمرکز بیشتری داشته باشند اما این اتفاق هنوز رخ نداده و به‌صورت همزمان، صحبت از پرداخت 30 میلیارد تومانی بدهی‌ها در باشگاه می‌شود. پرسپولیسی‌ها طبق ادعای خودشان از وزارت ورزش کمک نمی‌گیرند و این اواخر از اسپانسر نیز دریافتی نداشته‌اند. کار به‌جایی رسید که حتی دو خودروی مربوط به باشگاه نیز توسط یک شرکت هواپیمایی با رای دادگاه مصادره شدند اما با این‌همه، ناگهان خبر از توافق با طلبکارها از سوی مدیران پرسپولیس به گوش رسید. آنها نیز باید توضیح دهند که این توافق چطور و با کدام پول به‌دست آمده است؟

 

استقلال و پرسپولیس به زندگی در سایه «بی‌پولی» خو گرفته‌اند اما آنچه نگران‌کننده‌تر از بحران‌های مالی به‌نظر می‌رسد، فقدان «شفافیت» در این دو باشگاه است. تردیدی وجود ندارد که تسویه حساب با طلبکارها، همه هواداران سرخابی‌ها را خوشحال خواهد کرد اما نه تا وقتی که مشخص شود برای این اتفاق چه مقدار پول هزینه شده و این رقم از چه منابعی به‌دست آمده است. با این روند بعید نیست یک‌سال دیگر در چنین روزهایی، دوباره از توافق با سیاهه طلبکاران دو باشگاه صحبت شود. یک داستان تکراری که ظاهرا هیچ نقطه پایانی برای آن وجود ندارد.

دیدگاه‌ها