کد خبر : 1551557 | 14 شهریور 1397 ساعت 11:08 | 9.6K بازدید | 0 دیدگاه

منتقد لقب "مانشافت" به فدراسیون فوتبال آلمان پیوست

برتی فوگتس، مشاور جدید تیم ملی آلمان

برتی فوگتس، بازیکن و مربی افسانه‌ای فوتبال آلمان که به عنوان سرمربی مانشافت فاتح جام ملتهای اروپای 1996 شده بار دیگر به تیم ملی این کشور بازگشت.

برتی فوگتس، مشاور جدید تیم ملی آلمان

به گزارش "ورزش سه"، فوگتس که به عنوان مشاور به تیم مشاورتی تیم ملی آلمان اضافه شده معتقد است او به فوتبال آلمان آنقدر مدیون است که تیم ملی کشورش در هر پست و به هر عنوانی به او نیاز داشته باشد با تمام قوا در خدمتش خواهد بود. 


برتی فوگتس با حکمی از طرف راینهارد گریندل رئیس فدراسیون فوتبال آلمان به شورای مشاوران فدراسیون فوتبال که گروهی ده نفره است اضافه شده است. در آلمان از این شورا به عنوان شورای مشورتی تیم ملی یاد می‌شود چرا که عمده وظایفش مشاوره دادن به کادر رهبری فدراسیون فوتبال درباره‌ی وضعیت و شرایط تیم ملی فوتبال این کشور است. فوگتس در گفتگو با مجله‌ی اشپورت‌بیلد گفت:" اولیور بیرهوف مدیر تیم ملی آلمان مایل است از  فوتبالیست‌های پیشکسوت آلمانی برای مشورت دادن به تیم ملی استفاده کند. او شورای مشاورین را از فوتبالیست‌ها و مربیان سابق و چند نفر از بازرگانان بزرگ تشکیل داده است. برای مثال هربرت هاینر رئیس سابق کمپانی آدیداس یکی از این بازرگانان برجسته است". 

 

فوگتس در ادامه گفت:" من عاشق فوتبالم. هم اولیور و هم فدراسیون فوتبال می‌دانند که من نظر خودم را بدون رودروایسی و صریح اعلام می‌کنم". 

 

1333938


جالب اینجا است که در سال 1996 که تیم ملی آلمان با هدایت برتی فوگتس در جام ملتهای اروپا به قهرمانی رسید، بیرهوف به عنوان مهاجم در ترکیب تیم بازی می‌کرد و در فینال با به ثمر رساندن دو گل مهمترین نقش را در قهرمانی مانشافت بازی کرد. 


فوگتس پیش از این به وبسایت تی‌آنلاین گفته بود اگر سمتی در فدراسیون فوتبال آلمان داشته باشد اولین کاری که خواهد کرد لغو عنوان مانشافت خواهد بود. مانشافت کلمه‌ای است که در زبان آلمانی به معنای تیم است. فوگتس گفته بود چه معنی دارد که ما از مانشافت استفاده کنیم. ما که هر تیمی نیستیم، ما تیم ملی آلمان هستیم. در دنیای هزاران تیم وجود دارد ولی فقط یکی از آنها تیم ملی آلمان است.

دیدگاه‌ها