کد خبر : 1551970 | 16 شهریور 1397 ساعت 11:54 | 8.4K بازدید | 0 دیدگاه

جای خالی اوزیل در آلیانس

آشتی هواداران آلمان با گوندوگان (عکس)

درحالیکه تب و تاب ماجرای اردوغان‌گیت در آلمان همچنان ادامه دارد، دیشب در جریان بازی آلمان و فرانسه در قالب لیگ ملتها ایلکای گوندوگان برای مانشافت به میدان رفت و مورد تشویق آلمانی‌ها قرار گرفت.

آشتی هواداران آلمان با گوندوگان (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، ماجرای عکس گرفتن مسوت اوزیل و ایلکای گوندوگان ستاره‌های ترک‌تبار تیم ملی آلمان با رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه که پیش از عزیمت مانشافت به جام جهانی روسیه اتفاق افتاد، در تیم ملی و فوتبال آلمان چنان زلزله‌ای بوجود آورد که پس‌لرزه‌های آن همچنان قطع نشده است. 


انتقادهای تند به این دو ستاره‌ی ترک‌تبار در آلمان چنان بالا گرفت که به عقیده‌ی بسیاری از کارشناسان یکی از دلایل اصلی ناکامی بزرگ مانشافت در روسیه همین ماجرا بود. بحران عکس با اردوغان که طعم سیاسی به خود گرفته بود بعد از پایان جام جهانی با اعلام استعفای اوزیل از تیم ملی و بیانیه‌ی تند و تیز او در محکومیت فدراسیون فوتبال و تیم ملی آلمان ابعاد پررنگ‌تری به خود گرفت. بعد از بیانیه‌ی اوزیل بود که جامعه‌ی  فوتبال آلمان عملاً یکپارچه بر علیه اوزیل موضع گرفته و او را گاه تلویحاً و گاه به صراحت به عدم وفاداری متهم کردند. 

 

1334371


فضای فوتبالی آلمان برای روزهای متوالی با اظهارنظرها و پاسخ‌های کوبنده‌ی طرفین پر شده بود. اما در این میان، ایلکای گوندوگان، ستاره‌ی ترک‌تبار دیگری که درماجرای اردوغان‌گیت پای او هم به میان کشیده شده بود راهی متفاوت از مسوت اوزیل در پیش گرفت. گوندوگان پیش از جام جهانی به صراحت  از این ماجرا عذرخواهی کرد تا در جام جهانی به بازی گرفته شود و از تیررس انتقادها در آلمان در امان باشد. به نظر می‌رسد گوندوگان تصمیم گرفته بود که آینده‌ی خود در مانشافت را قربانی نکرده و روی آتش احساسات ملی‌گرایانه‌ی آلمانی‌ها نفت نریزد. 


درحالی که بعد از گذشت دو ماه از جام جهانی از گوشه و  کنار صداهایی درباره‌ی لزوم عفو اوزیل  توسط فدراسیون فوتبال و بازگشت او به تیم ملی شنیده می‌شد دیروز در خبرها آمد که یواخیم لوو آب پاکی روی دست امیدواران ریخته و اعلام کرده اوزیل به میل خود از تیم ملی کناره‌گیری کرده و دیگر هرگز در مانشافت بازی نخواهد کرد. به این ترتیب پرونده‌ی اوزیل و تیم ملی آلمان بسته شد. 

 

1334373


اما دیشب در ورزشگاه آلیانس آرنای مونیخ ایلکای گوندوگان توسط لوو به میدان فرستاده شد تا بار دیگر ثابت شود که او موفق شده به سلامت از غوغای اردوغان‌گیت عبور کند. وقتی گوندوگان در اواسط نیمه‌ی دوم به میدان رفت بخش عمده‌ی تماشاچیان آلمانی به تشویق او پرداختند. البته در میان تماشاچیان اقلیتی هم بودند که گوندوگان را هو کرده و معلوم بود از حضور او در میدان راضی نیستند. همین اقلیت پر سر و صدا باعث شدند که عده‌ای بگویند مسوت اوزیل در تصمیم خود برای کناره‌گیری از تیم ملی آلمان محق بوده. ولی از دید بی‌طرف باید گفت اکثریت تماشاچیان آلمانی نسبت به حضور گوندوگان در میدان نظر مثبتی داشتند و با تشویق‌های خود او را به ادامه‌ی فعالیتش در تیم ملی آلمان دلگرم کردند.

دیدگاه‌ها