کد خبر : 1552131 | 17 شهریور 1397 ساعت 08:57 | 18.5K بازدید | 0 دیدگاه

بازی دوستانه‌ی برزیل- آمریکا

پیروزی مقتدرانه‌ی سلسائو با گلزنی نیمار

جمعه‌شب به وقت ما تیم‌های ملی برزیل و آمریکا در یک بازی دوستانه در ورزشگاه مت‌لایف نیوجرسی در خاک ایالات متحده به مصاف هم رفتند و برزیل موفق شد با نتیجه‌ی 2-0 به پیروزی برسد.

پیروزی مقتدرانه‌ی سلسائو با گلزنی نیمار

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی آمریکا که دوران بازسازی و نوسازی خود را آغاز کرده در مقابل برزیل باتجربه و پرستاره حرفی برای گفتن نداشت. آمریکایی‌ها از چند ماه پیش روند بازسازی و نوسازی اساسی تیم ملی فوتبال‌شان را آغاز کرده‌اند، این روند از وقتی آغاز شد که آمریکایی‌ها نتوانستند جواز حضور در جام جهانی روسیه را بدست آورند. بازی دیشب با برزیل اولین محک جدی آمریکایی‌ها در این دوران جدید بود.

 

1334545


گل روبرتو فیرمینو در دقیقه‌ی 11 و پنالتی نیمار در آخرین دقایق نیمه‌ی اول همه‌ی آن چیزی بود که سلسائو برای یک پیروزی شیرین به آن نیاز داشت. داگلاس کاستای برزیلی که شصت دقیقه در میدان حاضر بود خوش درخشید و در تمام این مدت آمریکایی‌ها را به شدت آزار داد. به صورت خلاصه باید گفت که تیم سوم رده‌بندی جهانی فیفا در مقابل تیم جوانی که دوران دگردیسی اساسی خود را پشت سر می‌گذارد حاکم بلامنازع توپ و میدان بود. 


آمریکا که بعد از ناکامی در صعود به جام جهانی 2018 برنامه‌ی خود برای جام جهانی بعدی را آغاز کرده بود، بازی‌های دوستانه‌ی سپتامبر را اولین فرصت برای ارزیابی تلاش‌های چند ماهه‌ی خود می‌دید. هسته‌ی تیم ملی آمریکا در مقابل برزیل همان بازیکنان جوانی بودند که نتوانسته بودند به روسیه راه یابند. آنها با هدایت دیو ساراکان سرمربی موقت آمریکا به مصاف برزیل رفتند. به نظر می‌رسد با منصوب شدن ارنی استوارت به عنوان مدیر تیم ملی آمریکا، تا پایان سال آمریکا سرمربی دیگری را روی نیمکت خود ببیند. 

 

1334548


از زمانی که سوت شروع بازی به صدا درآمد آمریکا اجازه داد برزیلی‌ها حاکم توپ و میدان شوند. برزیلی‌ها در اوایل بازی فشار بسیار شدیدی روی دروازه‌ی آمریکا وارد کردند و نیمار از همان دقیقه‌ی اول خار چشم مدافعین و خط میانی آمریکا شده بود. نیمار در دقیقه‌ی دو وارد محوطه‌ی جریمه شد و اگر نوک پای ویل ترپ نبود می‌توانست گل اول سلسائو را به ثمر برساند. 


بعد از آن گلزنی برای برزیل خیلی طول نکشید. کاستا با سرعت خارق‌العاده‌ی خود از آنتونی رابینسون، دفاع چپ آمریکا عبور کرد و با ارسال یک سانتر تماشایی به تیر دوم، فیرمینو را صاحب توپ کرد تا او به زیبایی گل اول برزیل را به ثمر برساند. 

 

1334549


برزیل در دقیقه‌ی چهل و سوم در جریان اتفاقی که به حرف و حدیثهایی دامن زد، اختلاف را دو برابر کرد. داور حرکت ترپ را پنالتی اعلام کرد و در سوت خود دمید، درحالیکه بعد از پخش صحنه‌های آهسته‌ی ویدیویی مشخص شد که او تنها تماسی کوتاه و نه چندان پرقدرت با بازیکن حریف داشته. فابینیو در حالیکه وارد محوطه‌ی جریمه‌ی آمریکا می‌شد با ترپ برخورد کرد اما از صحنه‌های ویدیویی به نظر می‌رسید که داور در اعلام پنالتی عجله کرده است. اما در نهایت داور روی تصمیم خود ایستاد تا نیمار پشت توپ ایستاده و پنجاه و هشتمین گل ملی خود را به ثمر برساند. گل نیمار در همان استادیومی به ثمر رسید که او هشت سال پیش اولین بازی ملی‌اش را در آن انجام داده بود و اولین گل ملی‌اش را به ثمر رسانده بود.

 

1334547

 

 

دیدگاه‌ها