کد خبر : 1552172 | 17 شهریور 1397 ساعت 11:19 | 9.9K بازدید | 0 دیدگاه

دومین مربی مشهور دنیا پشت دیوار چینی ها

هیدینگ سرمربی المپیک چین شد

سرمربی مشهور هلندی در روزهایی که پیشنهادات بسیار زیادی از تیم های صاحب نام داشت با قراردادی دو ساله هدایت المپیک چین را برعهده گرفت.

هیدینگ سرمربی المپیک چین شد

به گزارش "ورزش سه"، در شرایطی که از گاس هیدینگ به عنوان سرمربی احتمالی کلمبیا بعد از خوزه پکرمن نام برده می شد این مربی مشهور هلندی در تصمیمی عجیب و غیرمنتظره به عنوان سرمربی المپیک چین قراردادی دو ساله با فدراسیون فوتبال این کشور بست تا دومین مربی سرشناس طرف قرارداد با اژدهای سرخ آسیا بعد از مارچلو لیپی لقب بگیرد.


گاس هیدینگ با تایید این موضوع گفت:«با نزدیک شدن به سال های بازنشستگی به نظرم این یک کار بسیار خوب بود که نصیب من شد. هدف اصلی ما این است که بلیت سفر به المپیک 2020 توکیو را دریافت کنیم از همین رو نیاز داریم کار بزرگی را آغاز کنیم».


هیدینگ 71 ساله در شرایطی آخرین قرارداد مربیگری خود را با فدراسیون چین به عنوان سرمربی المپیک این کشور بست که پیش از این سابقه هدایت هلند، کره جنوبی، استرالیا و ترکیه در رده ملی همین طور باشگاه های بزرگ آیندهوون، چلسی، والنسیا، رئال مادرید، بتیس و آنژی ماخاج کالا روسیه را در کارنامه خود دارد. 


از مفاد قرارداد چینی ها با هیدینگ هنوز اطلاعات دقیقی در دست نیست اما ورود او به این تیم می تواند زمینه ساز انقلابی بزرگ در تیم های رده پایه باشد به خصوص بعد از ناکامی که چینی ها در بازی های آسیایی جاکارتا 2018 داشتند.

دیدگاه‌ها