کد خبر : 1552447 | 18 شهریور 1397 ساعت 11:57 | 71.5K بازدید | 0 دیدگاه

علیپور - منشا؛ قرمزها آماده الدحیل می شوند

پرسپولیس با خط حمله جدید مقابل نساجی

تیم پرسپولیس در حالی 2 بازی حساس تا ده روز آینده دارد که در دیدار با الدحیل سیامک نعمتی را در ترکیب نخواهد داشت.

پرسپولیس با خط حمله جدید مقابل نساجی

به گزارش "ورزش سه"، نیم فصل سخت پرسپولیس به یکی از حساس ترین مقاطع خود رسیده است؛ جایی که سرخپوشان پایتخت باید با الدحیل قطر دیدار کنند و با این شرایط، کار سختی برابر حریف قدرتمند قطری دارند. از طرفی آن ها در لیگ نیز جایگاه نخست را از دست داده و در سه بازی قبلی پیروز نشده اند. در وضعیت عادی نیز کار پرسپولیس مقابل الدحیل دشوار بود اما کارت زردی که سیامک نعمتی در دقیقه 77 گرفت دست برانکو را بسته تر کرد و چالش های جدیدی را برای پروفسور آفرید.

 

پرسپولیسی ها از نیم فصل دوم لیگ هفدهم زوج علیپور - نعمتی را در خط حمله خود دیده اند و این دو نیز عملکرد بسیار خوبی را به ثبت رسانده اند. علیپور و نعمتی در این فصل هم موثر ظاهر شده و 80 درصد گل های تیم پرسپولیس را زده اند. اما به هر حال سیامک نعمتی در بازی حساس مقابل الدحیل حضور نخواهد داشت و برانکو وقتی برای ناراحتی در این باره ندارد. سرالکس فرگوسن یکی از ویژگی های مربی خوب را بازیابی ذهن هنگام بروز مشکل و تصمیم گیری درست در کمترین وقت می داند؛ دقیقا همان چیزی که برانکو برای هدایت پرسپولیس در این مقطع احتیاج دارد.

 

برانکو این فصل گادوین منشا را اغلب به عنوان بازیکن تعویضی وارد زمین می کرد اما این بار انتخابی به جز به کار گیری فیکس این بازیکن ندارد. حالا برانکو می خواهد این تصمیم را زودتر بگیرد و زوج منشا - علیپور را یک هفته زودتر و در یک بازی رسمی امتحان کند. سرخ ها چهارشنبه دیداری حساس برابر نساجی مازندران خواهند داشت و باید در آن پیروز شوند اما این بازی بی شک تحت تاثیر بازی سال (الدحیل) خواهد بود و یکی از تاثیراتش، همین نیمکت نشینی نعمتی و بازی منشا خواهد بود.

 

1334895

 

 

 

مهاجم نیجریایی تیم پرسپولیس در این مدت عملکرد خوبی نداشته اما خاطرات گلزنی این بازیکن در بازی های آسیایی، قرمزها را امیدوار به درخشش این ستاره سیه چرده می کند. او فصل گذشته در یک چهارم نهایی 2 گل به الاهلی زد و 2 بار هم دروازه الهلال را گشود تا با 4 گل، یکی از بهترین گلزنان پرسپولیس در لیگ قهرمانان 2017 باشد؛ آن هم در شرایطی که از مرحله یک چهارم نهایی در مسابقات حضور داشت! حتی همین چند روز پیش، پایگاه رسمی AFC منشا را در کنار دیگر خاطره سازان یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان قرار داد و از این بازیکن آفریقایی تقدیر کرد.

 

او در این فصل لیگ قهرمانان 2 گل زده و با آمار رویایی سال قبل 2 گل فاصله دارد. منشا امیدوار است در مقابل الدحیل بدرخشد و گلزنی کند تا بار دیگر ناجی پرسپولیس برای صعود به نیمه نهایی لقب بگیرد. کمتر کسی است که یک سال پیش و بازی پرسپولیس - الاهلی را فراموش کند؛ در بازی رفت منشا با شوتی دیدنی بازی را به تساوی کشید و در بازی برگشت هم ضربه پنالتی را تبدیل به گل کرد و پرسپولیس را به 4 تیم برتر آسیا فرستاد. همچنین موضوع دیگری که انگیزه منشا را بیشتر و بیشتر می کند، تلاش برای کسب عنوان بهترین گلزن خارجی تاریخ باشگاه است. منشا تاکنون 13 گل با پیراهن پرسپولیس زده و با زدن 3 گل دیگر، جای آلن ویتل در صدر جدول گلزنان را خواهد گرفت؛ موضوعی که برای این بازیکن تنومند بسیار ارزشمند است.

 

1333798

 

حضور گادوین منشا در ترکیب اصلی، انتخاب آرایش 442 را برای تیم پرسپولیس قطعی می کند و به نوعی برانکو انتخاب دیگری نخواهد داشت. باتوجه به قدرت سرزنی منشا و علیپور، احتمالا مهم ترین حربه سرخ ها برای گلزنی سانتر از جناحین خواهد بود؛ وظیفه ای که مدافعان راست و چپ پرسپولیس از پس انجامش در قطر بر نیامدند اما تمرینات پرسپولیس نشان می دهد برانکو برنامه ویژه برایشان دارد.

 

به نوعی قرمزها مقابل نساجی، گلزنی به الدحیل را تمرین خواهند کرد و برانکو فرصت این را خواهد داشت که در فاصله چند روز مانده به این بازی، عملکرد زوج جدید خط حمله اش را ارزیابی کند. البته هدف اول پرسپولیسی ها پیروزی برابر نساجی خواهد بود که از نان شب هم برایشان واجب تر است ولی تمام ارکان پرسپولیس نیم نگاهی به جدال حساس با الدحیل خواهند داشت.

 

دیدگاه‌ها