کد خبر : 1552805 | 19 شهریور 1397 ساعت 17:51 | 88.2K بازدید | 0 دیدگاه

در آستانه حضور در تیم المپیک چین

قطبی - هیدینگ؛ یکبار دیگر این بار در چین (عکس)

افشین قطبی بعد از استعفا از تیم شیجیا ژوانگ چین در آستانه حضور در تیم ملی المپیک این کشور در کنار گاس هیدینگ قرار دارد.

قطبی - هیدینگ؛ یکبار دیگر این بار در چین (عکس)

به گزارش "ورزش‌سه" و به نقل از خبرگزاری سینا چین، افشین قطبی سرمربی سابق تیم شیجیا ژوانگ در آستانه حضور در تیم ملی المپیک چین قرار دارد و به عنوان عضوی از کادرفنی گاس هیدینگ انتخاب می‌شود. قطبی هفته گذشته از هدایت تیم باشگاهی خود استعفا داد و یک مربی ازبک جانشین او در باشگاه شیجیا شد. حال این خبرگزاری مشهور چینی عکسی از افشین قطبی در کنار گاس هیدینگ در حال تماشای یک مسابقه فوتبال منتشر کرده است.


در این میان برخی از رسانه‌های چینی دیگر از قول گاس هیدینگ مطلبی را عنوان کرده است که قطبی به عنوان یکی از دستیاران این مربی سرشناس هلندی در تیم ملی المپیک چین مشغول به کار خواهد شد. این دو مربی پیش از این در تیم ملی کره جنوبی با یکدیگر سابقه همکاری دارند و هیچ بعید نیست در آینده‌ای نزدیک بار دیگر در کنار هم قرار بگیرند. در عین حال منابع نزدیک به قطبی می گویند او قصد دارد حرفه خود را به عنوان سرمربی یک تیم باشگاهی ادامه دهد اگرچه نقش هیدینگ در تیم المپیک چین سوپروایزری است و نقش اصلی را قطبی برعهده خواهد داشت .


در ادامه افشین قطبی در واکنش به شایعات موجود در رسانه‌های چینی اعلام کرد: این پیشنهاد فعلا جدی نیست و من در فکر مربیگری تیم‌های باشگاهی بزرگ هستم.


قطبی در صورت حضور در تیم ملی المپیک چین چهارمین تجربه خود در رده ملی را پشت سر می‌گذارد. وی قبل از ورود به فوتبال ایران یکی از دستیاران هیدینگ در کره جنوبی بود. دومین تجربه این مربی با ایران سپری شد. جایی که تیم ملی با هدایت این مربی جام ملت‌های آسیا در سال 2011 را پشت سر گذاشت و به توفیق چندانی دست نیافت. سومین تجربه قطبی در رده ملی همراه با پاتریک کلایورت بود. او در کنار ستاره هلندی به تیم ملی کوراسائو رفت و حضور کوتاه اما موفقی در این تیم داشت و حالا در انتظار چهارمین تجربه خود این بار در چین است.

 

1335246

 

1335245


هم‌چنین امروز باشگاه شیجیاژوانگ چین با انتشار بیانیه‌ای از زحمات قطبی در تیمش تشکر و آرزو کرد بار دیگر این مربی را در تیم خود ببیند. مدیران باشگاه شیجیا امروز با استعفای افشین قطبی موافقت کردند و یاسین پتروف بلغاری را به عنوان جانشین وی معرفی کردند.  


قسمتی از بیانیه باشگاه شیجیا ژوانگ به شرح زیر است: افشین قطبی 21 ماه در کنار ما حضور داشت و روحیه جنگندگی را در تیم ما به وجود آورد. این مربی برای اولین بار به جوانان اعتماد کرد و با بازی دادن به آن‌ها میراث بزرگی برای ما به جا گذاشت. ما از او تشکر می‌کنیم و امیدواریم بار دیگر او را در باشگاه خود ببینیم.
 

دیدگاه‌ها