کد خبر : 1552912 | 20 شهریور 1397 ساعت 11:03 | 6.7K بازدید | 0 دیدگاه

بایرن مونیخ و پرونده‌ی رسوایی اتومبیل‌سازی آلمان

حمایت رئیس بایرن از اعضای متهم باشگاه

رئیس باشگاه بایرن مونیخ از دو عضو هیأت‌مدیره‌ی این باشگاه که هدف تحقیقات کیفری قرار گرفته‌اند حمایت کرد اما گفت آنها در صورت اثبات جرم‌شان، تبعات خلافکاری خود را خواهند دید.

حمایت رئیس بایرن از اعضای متهم باشگاه

به گزارش "ورزش سه"، اولی هوینس اعلام کرد مارتین وینترکورن و روپرت استادلر دو عضو هیات‌مدیره‌ی باشگاه بایرن مونیخ که تحقیقات کیفری از آنها به دلیل یک رسوایی ادامه دارد، را تا پیش از اعلام حکم دادگاه، سرزنش یا محکوم نخواهد کرد چرا که به اعتقاد او اتهامات این دو واقعی به نظر نمی‌رسد. وینترکورن، مدیرعامل سابق شرکت بزرگ فولکس‌واگن به دلیل رسوایی معروف این شرکت در دستکاری در آمار میزان آلودگی اتومبیل‌هایش به دادگاه کشیده شده است. استادلر، رئیس آئودی هم به دلیل دستکاری در آمار میزان آلودگی‌های اتومبیل دیزل آئودی متهم شده و در ماه ژوئن دستگیر شده است. این دو در عین حال اعضای هیات مدیره‌ی باشگاه بایرن مونیخ هستند.

 

هوینس در گفتگو با روزنامه‌ی فرانکفورتر آلگماینه زایتونگ به این سوال پاسخ داد که چرا بعد از رسوایی این دو کارخانه‌ی اتومبیل‌سازی آلمانی، باشگاه بایرن مونیخ همچنان به حمایت از این دو عضو هیات‌مدیره‌ی خود ادامه می‌دهد. هوینس به این اشاره کرد که در زمانهای سخت و دشوار برای باشگاه مهم است که فداکاری‌ها و خدمات اعضایش را فراموش نکرده و قبل از رأی دادگاه فقط از روی اتهامات، آنها را محکوم نکند. هوینس همچنین گفت که دوستی و رفاقت شخصی او با وینترکورن با وجود اتهامات همچنان به وقت پابرجا است.


هوینس گفت:" در روزهای سخت است که معلوم می‌شود چه کسی چه کاره است، در این روزها است که ارزش واقعی دوست‌های مشخص می‌شود. مارتین وینترکورن دوست من باقی می‌ماند. ما که  قاضی نیستیم. البته من نمی‌خواهم بگویم که او بی‌گناه است و خطایی نکرده. من همینطور که گفتم قاضی نیستم. ولی اگر او توسط دادگاه محکوم شود در باشگاه یک فرایند حقوقی انجام خواهد شد. اگر اتهامات توسط قاضی دادگاه تایید شود، آنها باید تبعات اقدامات‌شان را بپذیرند. در قوانین باشگاه مشخص است که در چنین مواردی چه فرایندی باید انجام شود. آنها مسلما توسط باشگاه هم مجازات خواهند شد".

دیدگاه‌ها