کد خبر : 1552921 | 20 شهریور 1397 ساعت 11:39 | 9.7K بازدید | 0 دیدگاه

گاسکوئین؛

از خشم در زمین تا قلب طلایی برای کودکان

پل گاسکوئین اسطوره‌ی فوتبال انگلیس اعلام کرد به مدت ده سال به خانواده‌های بی‌بضاعت کمک مالی می‌کرده تا بتوانند کودکان خود را برای تفریح به دیزنی‌لند ببرند.

از خشم در زمین تا قلب طلایی برای کودکان

به گزارش "ورزش سه"، گاسکوئین اعلام کرد به مدت 10 سال بدون حضور رسانه‌ها ساعت 4 صبح به صورت سرزده به سراغ خانواده‌های بی‌بضاعت می‌رفته و به هر خانواده 10هزار پوند کمک می‌کرده تا بتوانند کودکان‌شان را به دیزنی لند ببرند، کمک‌هایی که در مجموع به 1 میلیون پوند بالغ شده.


این ستاره‌ی سابق فوتبال انگلیس گفت از میزان دستمزدی که این روزها به بهترین فوتبالیست‌های جوان انگلیس پرداخت می‌شود شگفت‌زده شده چرا که دستمزدی که او در 18سالگی دریافت کرده کمتر از نصف مبلغ این روزها بوده است. اما گازا گفت با اینحال، مبلغ دریافتی توسط او با استاندارد آن روزها ثروت بزرگی بوده، ثروتی که گاسکوئین از آن برای شاد کردن دل کودکان خانواده‌های بی‌بضاعت استفاده کرده است.

 

1335357


گاسکوئین در گفتگو با روزنامه‌ی انگلیسی سان گفت:" من برای پول بازی نمی‌کردم، برای پیراهن باشگاهم و تیم ملی کشورم بازی می‌کردم. هیجده ساله که بودم هفته‌ای 25هزار پوند دستمزد می‌گرفتم. ولی این روزها می‌بینم فوتبالیست‌های 18ساله هفته‌ای 50هزار پوند می‌گیرند. با این مبلغ معلوم است که فوتبالیست فقط به پول فکر می‌کند و بس".


گاسکوئین در ادامه گفت:" بله البته در آن روزها هم دستمزد من مبلغ خیلی زیادی بود. من در یک دوره‌ی ده ساله یک میلیون پوند کمک خیریه کردم و به هیچکس نگفتم. ساعت 4 صبح در خانه‌ی مردم را می‌زدم و به هر خانواده 10هزار پوند می‌دادم و می‌گفتم با بچه‌هایتان به دیزنی‌لند بروید و کیف کنید".


گاسکوئین به سان گفت از این نگران است که تیم ملی انگلیس دیگر فوتبالیستی به خوبی او را در ترکیبش نبیند. گازا به این صحبت‌های گرت ساوت‌گیت سرمربی فعلی سه شیرها اشاره کرد که گفته بود پل گاسکوئین تنها فوتبالیستی بوده که به عقیده‌ی او از نظر کیفیت فوتبال می‌توانسته با لوکا مودریچ مقایسه شود.

 

1335355

 

گاسکوئین گفت:" ساوت‌گیت درست می‌گوید. من بهترین بودم. دیگر هیچ برایان رابسونی ظهور نخواهد کرد. دیگر هیچ په‌له‌یی ظهور نخواهد کرد. و دیگر هیچ پل گاسکوئینی ظهور نخواهد کرد. نباید روی بازیکنان جوان فشار آورد برای اینکه پل گاسکوئین بعدی بشوند. چنین چیزی غیرممکن است. بعید می‌دانم تا بیست سال آینده با فوتبالیستی مثل من مواجه شویم. متاسفانه واقعیت این است".

 

دیدگاه‌ها