کد خبر : 1552964 | 20 شهریور 1397 ساعت 13:44 | 39K بازدید | 0 دیدگاه

نمی‌خواهم با حضور در پرسپولیس،ملی‌پوش بودنش به چالش کشیده‌شود

پاسخ برانکو به شایعه بازگشت رضاییان به پرسپولیس

سرمربی کروات پرسپولیس با حضور در نشست خبری پیش از جدال با نساجی مازندران به تشریح شرایط تیمش پرداخت.

پاسخ برانکو به شایعه بازگشت رضاییان به پرسپولیس

به گزارش "ورزش سه"، پرسپولیس دیدار معوقه هفته ششم لیگ برتر را فردا برابر نساجی مازندران برگزار خواهد کرد. شاگردان برانکو که هفته آینده دیداری سرنوشت ساز مقابل الدحیل قطر پیش رو دارند، امیدوارند با کسب نتیجه لازم در این بازی به شرایط خود در جدول فصل هجدهم نیز سامان دهند و رتبه دوم را دور از دستان خود نمی‌بینند.


برانکو ایوانکوویچ که با روحیه جالب توجهی علیرغم غیبت دو ستاره ملی‌پوشش در نشست خبری حاضر شده بود، صحبت‌هایش را اینگونه شروع کرد: بی‌صبرانه منتظر شروع لیگ بودیم. 


وی با اشاره به حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه در این نشست خبری گفت: بعد از مدت زیادی دور هم جمع شدیم و مطمئن هستم همه ما بی‌صبرانه منتظر آغاز لیگ بودیم اما بازی‌ها مصادف با ایام محرم شده است.

 

سرمربی پرسپولیس در ادامه درباره تقابل با نساجی که بعد از سال‌ها در سطح اول فوتبال ایران حضور یافته گفت: با تیمی بازی داریم که عضو جدید لیگ برتر فوتبال ایران است و بعد از 20 سال دوباره به لیگ برتر بازگشته است. شما می‌دانید که این تیم در فصل گذشته چه راه پیچیده و سختی را طی کرد تا بتواند جواز حضور در لیگ برتر را به دست بیاورد و آن‌ها بازی دراماتیکی با تیم راه آهن داشتند. انتظار دارم که هواداران ما در این بازی حضوری پرشور داشته باشند و همان طور که می‌دانید تعداد کثیری از هواداران نساجی نیز در این بازی حضور پیدا می‌کنند.

 

برانکو در ادامه تمجیدهای خود از نساجی مازندران گفت: مطرح‌ترین تیم استان مازندران، نساجی است و آن‌ها شانس این را دارند تا به شرایط مطلوبی برسند. نکونام هم بسیار موفق بوده و نیازی نیست بگویم تیم نساجی چقدر هواداران متعصبی دارد. شاید جایگاه خوبی در جدول نداشته باشند اما بازی‌های مطلوبی انجام دادند. در تبریز وقتی یک بر یک شدند، توشاک گفت اگر بازی ادامه داشت بازی را می‌باختیم. چند بازیکن خوب جذب کرده‌اند و فردا بازی سختی در انتظار ما خواهد بود. فردا بعد از ٢٠ سال نساجی اولین بازی رسمی‌اش را مقابل پرسپولیس خواهد داشت.

 

سرمربی پرسپولیس با اعلام اینکه به دلیل حضور بیرانوند در تیم ملی و تقابل با ازبکستان او شانس بازی مقابل نساجی را از دست داده گفت: فردا بیرانوند را نخواهیم داشت چراکه امروز در تیم ملی بازی می‌کند. بشار رسن هم که مقابل کویت بازی کرد دچار مصدومیت شده ولی سایر بازیکنان آماده‌اند.

 

او درباره حرف و حدیث هایی که درباره بازگشت رضاییان به پرسپولیس شنیده می شود نیز گفت: من این موضوع را از خبرنگاران شنیدم اما تا جایی که می‌دانم رضاییان در یک باشگاه مطرح در بلژیک بازی می‌کند و فکر نمی‌کنم دنبال بازگشت به پرسپولیس باشد تا حضورش در تیم ملی را به چالش بکشد. از طرف دیگر ماهینی و مهدی شیری که از پیکان می‌آید و آدام همتی در این لیست هستند و لیست ما پُر است.

 

مرد کروات پرسپولیسی ها وقتی با خبر فسخ قرارداد رضاییان مواجه شد در این باره گفت: من این موضوع را نمی‌دانم و خبر هم ندارم اما فکر می‌کردم او در بلژیک است چرا که تا جایی که من خبر دارم قرارداد او ۲ ساله بود.


برانکو در پاسخ به ادعای نساجی مبنی بر فرستادن جاسوس به محل تمرین این تیم واکنش جالبی داشت و گفت: ما عادت کرده ایم که ببینیم کدام جو را علیه پرسپولیس ایجاد می‌کنند. محکومیم و باید با این وضعیت ادامه بدهیم. درباره جاسوسی باید بگویم منچستر سیتی ١٠ آنالیزور دارد. تمرینات ما هم همیشه برای همه باز است اما جاسوسی که می‌گفتند را اخراج کردیم چراکه کلاه‌خود نداشت و نتوانست خوب استتار کند و ما او را اخراج کردیم.

 

سرمربی پرسپولیس در واکنش به این سوال که احتمالا با سبک دفاعی نساجی مواجه خواهند شد گفت: می‌دانیم حریفان مقابل ما این‌گونه بازی می‌کنند. در جام‌جهانی هم دیدید این بازی گاهی نتیجه بخش است. این مشکل خیلی از حریفان است. در هر تمرینی تلاش می‌کنیم تکالیف تاکتیکی به بازیکنان خودمان می‌دهیم. لازم می‌دانم از مدیریت نساجی و جواد نکونام تشکر کنم که پذیرفتند دو روز زودتر بازی کنیم. ما به کسی استراحت نمی‌دهیم و مهم ترین بازی برای ما فرداست. بازی به بازی پیش می‌رویم.
مهمترین بحث در نشست خبری به موضوع بازگشت رامین رضاییان به عنوان بزرگترین شایعه نقل و انتقالاتی این تیم برمی‌گشت که این پاسخ همراه با کنایه برانکو را همراه داشت: من هم این خبر را شنیده‌ام. اما رضاییان در یک باشگاه مطرح در بلژیک است. فکر نمی‌کنم بخواهد به پرسپولیس برگردد و دعوتش به تیم ملی را به چالش بکشد. البته ما در پست او حسین ماهینی را داریم. من با هیچ بازیکنی مشکلی ندارم اما دیدگاه و فلسفه خاص خودم را دارم. در پست رضاییان فرصت را به حسین ماهینی و صادق محرمی دادم. رضاییان هم خواست به اروپا برود.

 

برانکو در پاسخ به اینکه اینبار هم برابر یکی دیگر از شاگردانش در زمان مربیگری در تیم ملی قرار خواهد گرفت و چه پیش‌بینی از نتیجه آن خواهد داشت گفت: یک بازی سخت در انتظار ماست. اگر نتایج نساجی را دیده باشید به ذوب آهن باختند اما استحقاق باخت را نداشتند. فوتبال ایران باید خوشحال باشد که فردی مثل نکونام دانش خود را به فوتبال ایران تزریق می‌کند. این افراد که در باشگاه‌های بزرگی بازی کرده‌اند، وظیفه ساخت فوتبال ایران را دارد. الان علی کریمی سپیدرود است. دایی در سایپا است و قلعه نویی هم در سپاهان است و شفر هم مربی استقلال است. این افراد بازیکنان بزرگ بودند و الان مربی هستند.


سرمربی پرسپولیس با حمایت از کاپیتان تیمش در واکنش به عدم حضورش در لیست تیم ملی و شایعه خداحافظی او گفت: هر کسی سبک خاص خودش را دارد. من نمی‌دانم سرمربی حال حاضر تیم ملی کیست و فدارسیون چه تصمیمی خواهد گرفت. اما زمان من علی دایی، سهراب بختیاری‌زاده و یحیی گل‌محمدی بودند . بازیکنانی که تلاش زیادی انجام داده بودند این استحقاق را داشتند که در جام‌جهانی از  فوتبال خداحافظی کنند. خیلی ها از من انتقاد می‌کردند چرا علی دایی چرا گل‌محمدی و چرا سهراب بختیاری زاده را به تیم ملی دعوت می‌کردم. من افتخار می‌کنم مربی این نسل بودم.

 

برانکو در پایان صحبت‌هایش گفت: در آن زمان ما نتایج بسیار خوبی با تیم ملی ایران کسب کردیم. نیاز به گفتن نیست که بگویم در بوسان قهرمان شدیم. علی دایی هم عضو همان تیم ما بود اما به خاطر فوت پدرش به تهران بازگشت. در ادامه هم به مقام سومی آسیا رسیدیم و در رقابت با حریفان قدر به جام جهانی رسیدیم. فکر می‌کنم در رنکینگ فیفا هم مقام هفدهم را داشتیم. قبلا هم گفته‌ام هم من افتخار می‌کنم و هم فوتبال ایران باید به این بازیکنان که بعد از فوتبال‌شان مربی شدند، افتخار کند. رحمان رضایی و مهدی مهدوی کیا هم در حال کار هستند. وحید هاشمیان هم همین طور است. علی دایی اگر می‌خواست می‌توانست رییس کنفدراسیون فوتبال آسیا شود. سید جلال حسینی هم ببینید چگونه بازی می‌کند. آن طوری که او بازی می‌کند خیلی می‌تواند به تیم ملی کمک کند. او رکورددار بیش‌ترین قهرمانی در لیگ ایران است. اگر کسی استحقاق یک خداحافظی بسیار باشکوه از فوتبال ملی را داشته باشد، قبل  از همه سید جلال حسینی است.

دیدگاه‌ها