کد خبر : 1553477 | 22 شهریور 1397 ساعت 12:53 | 11.1K بازدید | 0 دیدگاه

رویای اسپانیا برای میزبانی جام جهانی 2030

اسپانیا در تلاش است که میزبانی یورو 2028 یا جام جهانی 2030 را کسب کند.

رویای اسپانیا برای میزبانی جام جهانی 2030

به گزارش "ورزش سه"، لوئیس روبیاس، رئیس فدراسیون اسپانیا روز گذشته با جیانی اینفانتینو، رئیس فیفا در مونکلوا، خانه و محل کار پدرو سانچس، نخست وزیر اسپانیا دیداری داشتند. در پی این گردهمایی، اسپانیایی ها امیدوارند که بتوانند میزبانی یورو 2028 یا از آن بهتر، میزبانی جام جهانی 2030 را به نام خود بزنند.

 

 

1335927

 

 

در ماه ژوئن و پس از پرونده فساد کارمن مونتون، وزیر بهداشت اسپانیا و کنار رفتن ماریانو راخوی، نخست وزیر اسپانیا، پدرو سانچس، دبیر کل حزب کارگران سوسیالیست اسپانیا از مجلس این کشور رای اعتماد گرفت و به عنوان نخست وزیر جدید اسپانیا انتخاب شد. با این حال، فوتبال همیشه فوتبال خواهد بود و عکسی از اینفانتینو در کنار سانچس، امیدواری مردم کشور اسپانیا برای کسب میزبانی یکی از رقابت های بزرگ فوتبال ملی را بالاتر برده است.

 

در حال حاضر این موضوع تنها یک بحث جنجالی است ولی ظرفیت و تاریخ اسپانیا نشان می‌دهد که آنها می‌توانند به رویاپردازی در این زمینه ادامه دهند.

 

1335925

 

 

یورو 64 و جام جهانی 82

اسپانیا پیشتر میزبان یورو و جام جهانی بوده است. رقابت های یورو در سال 1964 در این کشور برگزار شد، هر چند که تفاوت بسیاری با حالا داشت. با این حال اسپانیا موفق شد با گل مارسلینو، شوروی را در فینال شکست داده و قهرمان رقابت ها شود. جام جهانی 1982 نیز در این کشور برگزار شد که با نماد پرتغال در ذهن فوتبال دوستان شکل بسته است. این تورنمنت به خوبی در اسپانیا برگزار شد ولی از لحاظ ورزشی، یک ناکامی بزرگ برای لاروخا به حساب می‌آید.

 

 

1335926

 

در حال حاضر رقبای اسپانیا برای کسب میزبانی جام جهانی، پرتغال و مراکش هستند. این رقابت ها از این جهت برای اسپانیا بسیار مهم است که صدمین سالگرد برگزاری اش در سال 2030 خواهد بود. اما صحبت از میزبانی مشترک اسپانیا-پرتغال- مراکش نیز مطرح شده که می‌تواند گزینه جذابی برای آنها باشد. اما در صورتی که این سه کشور قصد داشته باشند میزبانی مشترک رقابت ها را بگیرند، رقیب اصلی شان بریتانیا است. مطمئنا رقابت آسانی پیش روی روبیالس نیست ولی او تلاشش را از حالا آغاز کرده است.

دیدگاه‌ها