کد خبر : 1553799 | 24 شهریور 1397 ساعت 08:50 | 35.8K بازدید | 0 دیدگاه

از خیال آسوده پپ تا روزهای پرالتهاب مورینیو

گزارش استثنایی از سوپر مربی های لیگ برتر

شش تیم بزرگ لیگ برتر در هفته های ابتدایی شرایط متفاوتی را تجربه کردند و این مساله روزهای متفاوتی را هم برای مربیان این تیم ها رقم زده است.

گزارش استثنایی از سوپر مربی های لیگ برتر

به گزارش "ورزش سه"، تا به اینجا مربیان لیگ برتری شرایط متفاوتی را سپری کرده اند. مورینیو تا درهای خروج باشگاه پیش رفت و پیروزی مقابل برنلی، او و تیمش را نجات داد و ساری و کلوپ تا این هفته با تیمشان نمایش‌های بسیار خوبی داشته اند. در زیر به بررسی وضعیت مربیان پس از 3 هفته پرداخته ایم:

 

آنها چه چیز را تغییر داده اند؟

 

1328717

 

 

پپ گواردیولا:

جدا از ریاض محرز که در تابستان امسال به تیم اضافه شد و هنوز نتوانسته به روزهای خوبش برسد، سیتی نشانه‌های واضحی از فصل گذشته به همراه خود دارد. به نظر نمی‌رسد گواردیولا تغییر عمده ای در تیمش ایجاد کرده باشد و بازیکنان جوان تیم، یک سال با تجربه تر شده و به سیستم سرمربی اسپانیایی عادت کرده اند. سرخیو آگوئرو در گلزنی موفق تر است و گابریل ژسوس کمی عقب تر بازی می‌کند ولی گواردیولا هر دو را مقابل نیوکاسل به میدان فرستاد. با توجه به موفقیت این متد در سال‌های گذشته، انتظار تغییر چندانی نمی‌رود.

 

یورگن کلوپ:

تغییر عمده کلوپ ، حضور استعدادهای جوان و تازه نفس است. جدا از اشتباه مقابل لستر، الیسون در درون گل نمایش‌های خوبی داشته و نبی کیتا ، بالانس را به خط میانی لیورپول اضافه کرده است. بازی پرسی و ضد حمله ای لیورپول باعث شده تا به حال فابینیو فرصت بازی کردن نداشته باشد.

 

ژوزه مورینیو:

 از کجا باید شروع کرد؟ از لحاظ بازیکن، مورینیو دائما اعلام کرده بود که تیمش به تقویت نیاز دارد. ویکتور لیندلوف، فیل جونز، کریس اسمالینگ و اریک بایی و حتی آندر هررا، توانایی بازی در خط دفاعی را دارند. الکسیس سانچس، آنتونی مارسیال و مارکوس راشفورد در خط حمله این تیم شرایط خوبی را به وجود آورده اند ولی به نظر ثباتی در این خط نیست.

مورینیو بازی به بازی با رویکردی مشابه حاضر می‌شود. تیم او با سیستم 1-3-3-3 مقابل تاتنهام به میدان رفت و 3-0 شکست خورد و همانجا سرمربی پرتغالی متوجه شد که مسیر را اشتباه رفته است.

 

1330515

 

 

مائوریزیو ساری:

ساری سعی دارد موفقیتش در ایتالیا را با خود به انگلیس بیاورد و به نظر سبک فوتبال روان او در تیمش جاری است. بازیکنان آبی پوش عاشق آزادی عملی هستند که سرمربی ایتالیایی در اختیارشان قرار داده که دقیقا خلاف سبکی است که کونته در تیمش اجرا کرد. چهار پیروزی از چهار بازی نشان می‌دهد که چلسی برای قهرمانی خود را آماده کرده است. با وجود تلاش‌های فراوان و نتایج خوب کسب شده در ایتالیا، ساری نتوانست از سد یووه برای قهرمانی بگذرد و این بار باید دید در لیگی متفاوت چه کار خواهد کرد.

 

مائوریسیو پوچتینو

تغییر؟ پوچتینو و لوی به این کلمه در تابستان جاری خندیدند. حتی با ثبات تر از چیزی که ترزا می (نخست وزیر انگلیس) به دنبالش است. تاتنهام در تابستان در نقل و انتقالات اقدامی برای خرید بازیکن نکرد و به نظر این موضوع نتیجه می‌داد که آنها مقابل واتفورد متوقف شدند. مطمئنا اهداف بزرگی در سر پوچتینو و بازیکنانش وجود دارد و آنها در هر پست، ستاره های خوبی در اختیار دارند. سرمربی آرژانتینی توانست در الدترافورد به پیروزی مهمی دست پیدا کند و نتایج خوب در بازی های مهم، پازل گم شده تیم اوست که به نظر امسال پیدا شده است.

 

اونای امری

نه فقط تغییر ساده بلکه تغییر ساختاری. امری مربی عمل گرا تری نسبت به آرسن ونگر است ولی واقعیت این است که در 4 بازی اول فصل، آرسنال هنوز نتوانسته آنطور که انتظار می‌رفت عمل کند و با روزهای اوجش فاصله دارد. شاید کمی زمان ببرد تا امری در این تیم به خوبی جا بیفتد.

 

رابطه با بازیکنان

 

پپ گواردیولا:

گواردیولا در مستندی که اخیرا توسط آمازون منتشر شده می‌گوید:" اگر دلتان می‌خواهد می‌توانید از من متنفر باشید". اما به نظر نمی‌رسد بازیکنی از سیتی اینگونه فکر کند. وقتی تیم در حال شکست خوردن است، تمام تلاشش را می‌کند که از آن جلوگیری شود. به نظر نمی‌رسد خطر خاصی آنها را در حال حاضر تهدید کند.

 

1323067

 

 

یورگن کلوپ:

بازیکنان همه عاشق کار کردن با کلوپ هستند. کلوپ و شاگردانش همگی آماده اند که در صورت نیاز، تمامی بازیکنان متحد می‌جنگند و مدیریت کلوپ باعث شده تا رابطه او با بازیکنانش بسیار نزدیک باشد. او با بازیکنان مثل بالغ‌ها برخورد می‌کند. برای مثال اشتباه الیسون را احمقانه دانست ولی به تمجید از عملکرد او تا به اینجای فصل پرداخت. کلوپ دقیقا می‌داند چطور با تیمش برخورد کند.

 

ژوزه مورینیو:

حداقل می‌توان گفت نه چندان خوب. جدایی روی فاریا از کادر مربی گری مورینیو از این جهت به او ضربه زد زیرا او رابطه بین بازیکنان و مورینیو را تنظیم می‌کرد و حالا به نظر می‌رسد مورینیو از چند بازیکنش ناراضی است. اختلاف بین پوگبا و مورینیو ممکن است به جدایی ستاره فرانسوی منجر شود

 

مائوریزیو ساری:

مربی سیگاری ایتالیایی خیلی سریع توانسته با بازیکنانش رابطه خوبی ایجاد کند و بر خلاف کونته، مربی راحتی است. هنوز مدت زیادی از حضور او روی نیمکت چلسی نمی‌گذرد ولی به نظر بازیکنان به او متعهد هستند.

 

1251929

 

 

مائوریسیو پوچتینو:

اینجا هم مشکلی وجود ندارد. هر گاه بازیکنی از تاتنهام راجع به پوچتینو صحبت می‌کند، دائم در حال تعریف و تمجید است و یکی از دلایل ماندن بازیکنان با کیفیت تیم، همین موضوع است.

 

اونای امری:

امری کار سختی در خوشحال نگه داشتن پیر امریک اوبامیانگ و الکساندر لاکازت پیش رو خواهد داشت ولی هر دو در کاردیف بازی کردند و نمایش خوبی هم داشتند. مثل ساری، او روزهای اول حضورش در تیم را سپری می‌کند و بازیکنان در حال شناخت او هستند.

 

سبک بازی

 

پپ گواردیولا

بیش از همیشه جنگجویانه. فوتبال تیم گواردیولا یعنی پاسکاری از عمق دفاع و این در بارسلونا و بایرن هم مشهود بود. شاید گواردیولا از این بابت نگران شده باشد که وولورهمپتون چطور توانست جلوی آنها بایستد و امتیاز بگیرد و باید دید که آیا پپ مقابل دیگر رقیبان نیز دچار مشکل خواهد شد یا نه.

 

یورگن کلوپ:

تیم او نسبت به فصل قبل که فوتبالی دیدنی به نمایش می‌گذاشت، کمی تلاش گر شده است. برخی معتقد بودند که مثلث خط حمله ممکن است دچار مشکل شود ولی تقابل با برایتون و لستر نشان داد که اینطور نیست. به نظر بهترین بازی‌های تیم کلوپ همچنان پیش روست.

 

 

1333401

 

 

ژوزه مورینیو:

تیم مورینیو همواره بر اساس شناخت اشتباهات حریف و ضربه زدن از همان نقطه شناخته می‌شوند و البته حفظ صلابت. مشکل تیم در این فصل در دفاع بوده و البته خط حمله هم آنطور که باید ظاهر نشده است. تنها خوشبین ترین هوادار یونایتد باور می‌کند که تیم مورینیو روزی مثل تیم سر الکس فرگوسن حمله خواهد کرد.

 

مائوریزیو ساری:

تماشای تیم او لذت بخش است. چلسی بازیکنان فوق العاده ای دارد و ساری به آنها آزادی عمل داده است. هازارد، ویلیان، پدرو و دیگران با آزادی کامل در زمین ظاهر می‌شوند و فرصت پرواز دارند. تماشای چلسی در این فصل لذت بخش خواهد بود.

 

مائوریسیو پوچتینو:

بازیکنان شناخت خوبی از هم پیدا کرده اند و بعید است که سبک بازی تاتنهام نسبت به فصل گذشته دچار تغییر شود. اضافه شدن لوکاس مورا باعث شده تا سرعت مورد نیاز تیم در خط حمله تامین شود و مورا بالاخره این فرصت را پیدا کرد که پتانسیل خود را به رخ بکشد.

 

 

1326579

 

اونای امری:

آرسنال در این فصل دیگر حوصله سر بر نیست. آنها این را در جریان پیروزی 3-2 مقابل کاردیف نشان دادند. تیم امری تیمی است که در 4 بازی اول فصل، خوب بازی کرده و موقعیت‌های خوبی داشته و گل‌های خوبی هم زده ولی گل‌های زیادی نیز دریافت کرده است.

 

رفتار در کنار زمین

 

1328309

 

 

پپ گواردیولا:

دائما در حال حرکت و اینور و آنور رفتن. انگار که صندلی اش انقدر داغ است که نمی‌تواند رویش بنشیند. دائم بازیکنان را صدا می‌زند و با آنها صحبت می‌کند. او تا به اینجا چندین بار پلیور کشمیر پوشیده و انگار عاشق این مدل شده است.

 

یورگن کلوپ:

واکنش‌های او در زمان گلزنی لیورپول استثنایی است. ابروهای از تعجب بالا رفته و اقدامات جالب در دیدار مقابل وستهام از او دیده شد. همیشه با یک دست گرمکن کنار زمین است و هیچگاه با کت و شلوار دیده نمی‌شود.

 

 

1332680

 

 

ژوزه مورینیو:

مورینیو تا اینجا چندان اتفاقات خوبی را در زمین مشاهده نکرده که بخواهد واکنش خاصی داشته باشد. او همیشه با تیپ‌های خوبی که می‌زند، خودنمایی می‌کند ولی هنوز حرکت خاصی انجام نداده که توجه رسانه ها جلب شده باشد.

 

مائوریزیو ساری:

در این زمینه، شکست دادن سرمربی 59 ساله خیلی دشوار است. ساری نسبت به هم کارانش در کنار زمین آرام تر است و اگر اجازه سیگار کشیدن داشت، مطمئنا بیشتر زمان بازی را با این کار سپری می‌کرد ولی حالا تنها باید پاکتش را در دست بگیرد. او هم گرمکن باشگاه را بیشتر به تن می‌کند و در کنار زمین ظاهر می‌شود.

 

مائوریسیو پوچتینو:

پوچ در اکثر مواقع سعی می‌کند خونسردی اش را حفظ کند. کت و شلوار مشکی با ظاهری بسیار مرتب و آراسته. او در دیدار مقابل یونایتد در الدترافورد، کت و شلوار، پیراهن و کراوات مشکی پوشیده بود که بسیاری تیپ او را مافیایی توصیف کرده بودند، مافیای آرژانتینی که یونایتد را در خانه زمین زد.

 

اونای امری:

او مربی باشگاه آرسنال است و همیشه کت و شلوار به تن می‌کند. امری و پوچتینو در بین مربیان 6 تیم برتر، تنها مربیانی هستند که کت و شلوار و کراوات می‌پوشند و سرمربی توپ‌چی ها همیشه کروات قرمز می‌زند.

 

مشکلی بر سر راه وجود دارد؟

 

پپ گواردیولا:

خیر

 

یورگن کلوپ:

نمایش تیم او شاید با صد در صد توانش فاصله دارد ولی آنها سعی دارند تیم را به سطح فصل گذشته اش برسانند. با این حال برنامه بازی های پیش روی آنها کابوس است. لیورپول باید به مصاف تاتنهام، پاری سن ژرمن، چلسی، ناپولی و سیتی برود و تمام این بازی ها تا پایان اکتبر است.

 

ژوزه مورینیو:

مشکلات پیش روی مورینیو بسیار متعدد است. هر بار که یونایتد پیروز نمی‌شود، جایگاه مورینیو بیش از همیشه لرزان به نظر می‌رسد. تنها روند پیروزی‌ها باعث می‌شود که جایگاه او کمی دچار امنیت شود. او باید یک خط دفاع مستحکم تشکیل داده و به آنها اعتماد کند.

 

1324880

 

 

مائوریزیو ساری:

ساری شروع فوق العاده ای در لیگ داشته و از حضورش در انگلیس لذت می‌برد. او به دنبال این است که قرارداد هازارد تمدید شود که شاید این تنها مشکل او باشد.

 

مائوریسیو پوچتینو:

لغزش های ناگهانی مثل دیدار با واتفورد ممکن است باز هم رخ بدهند ولی اسپرز فصلی پرچالشی پیش رو خواهد داشت. مشکل استادیوم نیز یکی دیگر از دغذغه های تیم است که هنوز ساخت ورزشگاه جدید به پایان نرسیده و آنها باید در ومبلی بازی کنند.

 

اونای امری:

او زمان زیادی خواهد داشت که بازیکنان را با روش و سبک خود هماهنگ کند. مشکل فعلی تیم این است که باید شرایطی برای پتر چک ایجاد کند که در دفاع راحت تر باشد.

 

منبع: دیلی میل

مترجم: روزبه مهری

دیدگاه‌ها