کد خبر : 1553834 | 24 شهریور 1397 ساعت 09:59 | 22.1K بازدید | 0 دیدگاه

تیم کولاکوویچ در اندیشه ثبت یک رکورد جدید

ایران-کوبا؛ دست کم نگیرید و برنده شوید

تیم ملی والیبال ایران در سومین بازی خود از مسابقات قهرمانی جهان عصر امروز به مصاف کوبا می رود.

ایران-کوبا؛ دست کم نگیرید و برنده شوید

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی والیبال ایران که در ۲ بازی نخست خود در چارچوب رقابت های قهرمانی جهان ۲۰۱۸ نمایش امیدوار کننده ای داشته، امروز از ساعت ۱۸:۳۰ مقابل کوبا قرار می گیرد. 


شاگردان کولاکوویچ که در بازی نخست توانستند به راحتی از سد پورتوریکو عبور کنند، پنجشنبه شب در یک بازی سخت و حساس ۳ بر یک مقابل بلغارستان در خانه خودش به برتری دست یافتند. این برد امیدهای ایران را برای صدرنشینی در گروه D را زنده نگه داشت. برای رسیدن به چنین هدفی بلندقامتان ایرانی باید از سد تمامی حریفان خود بگذرند؛ اتفاقی که پیش بینی می شود مقابل کوبا هم نسبتا راحت رقم بخورد.


کوبا که تاکنون ۲ شکست را برابر لهستان و فنلاند با نتیجه ۳ بر یک متحمل شده، سابقه درخشانی در سطح جهان دارد. این تیم از منطقه آمریکای شمالی ۲ بار نایب قهرمان و ۲ بار تیم سوم مسابقات قهرمانی جهان شده است. آخرین مدال این تیم هم در سال ۲۰۱۰ با کسب عنوان نایب قهرمانی به دست آمده و نشان می دهد که اصلا تیمی نیست که بتوان آن را دست کم گرفت. فیزیک بازیکنان کوبا قدرتی است و این تیم هم بیشتر روی چنین حرکاتی در زمین برنامه ریزی می کند. 


البته که در چند سال اخیر کوبا به دلیل مشکلاتی که برای چند بازیکن اصلی اش به وجود آمد، دچار افت شد. شش ملی پوش کوبا پس از بازی این تیم در فنلاند در لیگ جهانی ۲۰۱۶ به دلیل آنچه آزار یک خدمتکار زن هتل عنوان شد، توسط پلیس فنلاند بازداشت و روانه زندان شدند. این اتفاق در نهایت اخراج این ملی پوشان از تیم ملی و حتی برکناری سرمربی کوبا را در پی داشت.

 

 

تاریخچه بازی های ایران و کوبا

 

تاکنون تیم های ایران و کوبا ۷ بار مقابل هم قرار گرفتند که سهم ایران از این تعداد بازی ۳ برد در ۳ بازی آخر بوده است. در این میان فقط یک بار ۲ تیم در چارچوب مسابقات قهرمانی جهان ۱۹۹۸ به مصاف هم رفتند که آن مسابقه هم با حساب ۳ بر صفر به سود کوبا به اتمام رسید. آخرین بازی ۲ تیم هم به المپیک ۲۰۱۶ برمی گردد که ایران ۳ بر صفر مقابل کوبا به برتری دست پیدا کرد. نتایج کامل ۷ بازی این ۲ تیم در ادامه آمده است: 


جام جهانی1991: ایران صفر – کوبا ۳
قهرمانی جهان  1998: ایران صفر – کوبا ۳
جام قهرمانان بزرگ 2009: ایران یک – کوبا ۳
جام جهانی 2011: ایران صفر – کوبا ۳
لیگ جهانی 2013: ایران ۳ – کوبا ۲
لیگ جهانی 2013: ایران ۳ – کوبا یک
المپیک 2016: ایران ۳ – کوبا صفر

 

 

1336275

 

 

دوری از غرور؛ رمز پیروزی بر کوبا


تاکنون ۲ پیروزی در رقابت های قهرمانی جهان علاقه مندان به والیبال را امیدوار کرده است. کولاکوویچ ترکیب اصلی خود را شناخته و به جز مرتضی شریفی که کمی با مصدومیت دست و پنجه نرم می کند، سایر نفرات در سلامت کامل به سر می برند. کوبا که با ۲ شکست به مصاف ایران می آید، تیمی از پیش باخته نیست؛ اما قطعا اگر شاگردان کولاکوویچ با آمادگی ۲ بازی اخیر وارد زمین شوند، می توانند این تیم را که در دریافت های اول با مشکل مواجه است، شکست دهد. ایران که سخت ترین بازی خود مقابل لهستان را بعد از این مسابقه در پیش دارد، می خواهد با روحیه ای بالا و بردی دلچسب به مصاف قهرمان دوره قبلی برود؛ بنابراین نباید حریف امروز خود را دست کم بگیرد.

 

در انتظار ثبت یک رکورد جدید


آنطور که فدراسیون جهانی والیبال در گزارش خود اشاره کرده، در صورتی که ایران بتواند در بازی امروز مقابل کوبا به برتری دست پیدا کند، صاحب یک رکورد جدید خواهد شد. این برای اولین بار است که ایران می تواند در ۳ بازی ابتدایی خود در مسابقات قهرمانی جهان به پیروزی برسد. در دوره قبلی هم ایران بعد از شکست دادن آمریکا و ایتالیا به فرانسه در گام سوم باخت؛ اما در این دوره می تواند رکورد جدیدی را ثبت کند.

دیدگاه‌ها