کد خبر : 1553873 | 24 شهریور 1397 ساعت 11:47 | 7.8K بازدید | 0 دیدگاه

ماریو گوتزه:

تغییرات زیاد در تیم ملی برای فوتبال آلمان خطرناک است

ماریو گوتزه درباره‌ی تغییرات گسترده و شدید در تیم ملی فوتبال آلمان هشدار داده و معتقد است با وجود ناکامی بزرگ مانشافت در جام جهانی، تغییرات گسترده می‌تواند به ضرر فوتبال این کشور تمام شود.

تغییرات زیاد در تیم ملی برای فوتبال آلمان خطرناک است

به گزارش "ورزش سه"، هشدار گوتزه، کسی که در جام جهانی 2014 با تک‌گل خود در بازی فینال، جام طلایی را نصیب آلمان کرده بود می‌گوید با وجود حذف فاجعه‌بار مانشافت در جام جهانی روسیه، با دو شکست در مرحله‌ی گروهی، کادر فنی و فدراسیون فوتبال آلمان نباید به فکر ایجاد تغییرات شدید و گسترده در تیم ملی این کشور باشند.


این در حالی است که بعد از جام جهانی یواخیم لوو در پست خود باقی ماند و در دو بازی اخیر آلمان، در مقابل فرانسه در لیگ ملتها و در بازی دوستانه با پرو، لوو تیمش را با تغییرات اندکی نسبت به جام جهانی روسیه به زمین فرستاد. آلمان با فرانسه به تساوی 0-0 رضایت داد و با نتیجه‌ی 2-1 از پس پرو برآمد.


گوتزه که از طرف لوو برای حضور در جام جهانی روسیه به تیم ملی دعوت نشده بود معتقد است صرفاً به دلیل عملکرد ضعیف در یک تورنمنت، تیم ملی و ساختار فوتبال آلمان نباید از روشهای موفق خود دست برداشته و با تغییرات گسترده قدم در راهی بگذارد که می‌تواند خطرناک باشد.

 

1336328


گوتزه که این روزها در خط میانی باشگاه دورتموند بازی می‌کند در گفتگو با اومنی‌اسپورت گفت:" شکی نیست که تماشای حذف شد آلمان از مرحله‌ی گروهی جام جهانی خیلی تلخ بود، آنهم برای تیمی که مدافع عنوان قهرمانی جام بود. ولی به اعتقاد من اینکه بعضی‌ها می‌خواهند تیم ملی و ساختار فوتبال آلمان تغییراتی گسترده را از سر بگذراند اشتباه است و می‌تواند همه چیز را زیر و رو کند. این به نظر من منطقی نیست".


اما گوتزه معتقد است در ساختار بوندس‌لیگا باید تغییرات کوچکی بوجود بیاید تا باشگاه‌های آلمانی بتوانند با تیم‌های بزرگ دیگر کشورهای اروپایی رقابت کنند. گوتزه در این باره گفت:" با توجه به لیگهای دیگر اروپایی به خصوص سری آ یا لیگ برتر که پولهای هنگفتی در آنها در جریان است یا بطور مثال لالیگا، اگر موفقیت باشگاه‌های بزرگ این لیگها در تورنمنت‌های بین‌المللی را در نظر بگیریم به این نتیجه می‌رسیم که بوندس‌لیگا باید هشیار باشد و با ایجاد بعضی تغییرات در ساختارش، امکان رقابت با این لیگهای بزرگ و ثروتمند را بدست آورد".

دیدگاه‌ها