کد خبر : 1554347 | 26 شهریور 1397 ساعت 09:59 | 8.5K بازدید | 0 دیدگاه

نام تائه هی و ژاوی؛ کلید کنترل دحیل و السد

دو تیم السد و الدحیل به عنوان رقبای آسیایی استقلال و پرسپولیس بازیکنان کلیدی زیادی در ترکیب خود دارند اما شاید مهمترین این بازیکنان ژاوی در السد و نام تائه هی و کریم بوضیاف در الدحیل باشند.

نام تائه هی و ژاوی؛ کلید کنترل دحیل و السد 

به گزارش ورزش سه ، هرچقدر که ژاوی برای ایرانی ها بازیکنی نام آشناست در مقابل کریم بوضیاف به دلیل غیبت در بازی رفت مقابل پرسپولیس بازیکنی کمتر شناخته شده برای هواداران پرسپولیس محسوب می شود.


 ژاوی در بازی رفت مقابل استقلال یک بار دیگر کلاس بازی خود را به رخ کشید. این سومین بار بود که این بازیکن بلند آوازه اسپانیایی به ورزشگاه آزادی آمده بود و در سومین حضورش بهترین نمایش خود را هم در این سه بازی به نمایش گذاشت. اولین باری که ژاوی پا به ورزشگاه آزادی گذاشت شاگردان علیرضا منصوریان به طرز استادانه ای موفق شدند تا حدود زیادی ژاوی نامدار را مهار کنند. نقش امید نورافکن در آن بازی و در مهار ژاوی بسیار بارز بود و همان بازی موجب اقبال کارلوس کی روش نیز به نورافکن شد. السد در آن بازی قدرت السد فعلی را نداشت و در اغلب دقایق بازی اسیر بازی جسورانه شاگردان منصوریان شد و همین باعث شد که بازی ژاوی چندان به چشم نیامد. 


دومین حضور ژاوی در تهران در بازی مقابل پرسپولیس بود که با بازی خوب خود در دقایق زیادی از بازی هافبک های پرسپولیس را آزار داد. یارگیری شدید بازیکنان پرسپولیس بر روی او در مواردی باعث شد تا این بازیکن آرام برای لحظاتی از کوره نیز خارج شود. اما بهترین نمایش ژاوی در آزادی مربوط به حضور اخیر او در بازی استقلال و السد بود که این بار هافبک های استقلال موفق به تکرار تجربه بازی قبلی در مهار ژاوی نشدند. ژاوی مرد پاس های نابهنگام و غافلگیرکننده است و این پاس های با کلاس می تواند بلای جان مدافعان آسیایی شود که کمتر به واکنش در مقابل این پاس ها عادت دارند. هافبک های فعلی استقلال در حال حاضر تجربه یک بازی در مقابل ژاوی را دارند و بهتر از بازی رفت می توانند برای مقابله با این هافبک خلاق چاره ای بیندیشند.

 

1331942

 

اما در تیم الدحیل بازیکنی که به اندازه ژاوی در السد شاخص تر از سایرین باشد وجود ندارد اما در روزهای اخیر رسانه های قطری بر روی بازگشت کریم بوضیاف که به تازگی از بند مصدومیت رها شده است مانور زیادی داده اند. بوضیاف بازی رفت مقابل پرسپولیس را از دست داد و به همین دلیل بازگشت او در بازی فردا خبر مهمی برای قطری ها محسوب می شود. همانطور که پرسپولیسی ها در بازی مرحله یک هشتم مقابل الجزیره بر روی بازگشت سیدجلال حسینی در بازی برگشت مانور دادند حالا نیز قطری ها بازگشت بوضیاف را اتفاق مهمی جلوه داده‌اند. 


بوضیاف بازیکنی چند پستی است که در فرانسه متولد شده اما اصلیتی الجزایری- مراکشی دارد. این بازیکن 28 ساله قابلیت بازی در پست های دفاع وسط و هافبک دفاعی را دارد و با توجه به اینکه الدحیل در آزادی تهران باید از دروازه خود مقابل میزبان سرخپوش محافظت کند، حضور این بازیکن می تواند کمک زیادی به این تیم کند و چه بسا با توجه به شرایط بازی این بازیکن تبدیل به کلیدی ترین بازیکن الدحیل در مصاف با پرسپولیس شود.

 

1333425

 


دیگر بازیکن کلیدی الدحیل نام تائه هی است که از سال 2012 در الدحیل عضویت دارد. وینگر کره ای الدحیل نقش زیادی در سرعت دادن به حملات این تیم قطری دارد. این بازیکن در بازی رفت مقابل پرسپولیس فرصت زیادی برای عبور از زنجیره دفاعی سرخپوشان پیدا نکرد و بازی درگیرانه هافبک های پرسپولیس اجازه خلق موقعیت آنچنانی به این بازیکن کره ای را نداد. با این حال او در پایان بازی رفت به عنوان بهترین بازیکن میدان انتخاب شد. اما در بازی برگشت که پرسپولیس بازتر بازی خواهد کرد این بازیکن می تواند از روزنه های بین خط دفاعی و میانی پرسپولیس برای خود و هم بازیانش ایجاد موقعیت کند. 


در بازی امشب قطعا هافبک های دفاعی پرسپولیس کار سختی برای مهار او خواهند داشت و او نیز می تواند مهره کلیدی الدحیل در بازی مقابل پرسپولیس باشد.

دیدگاه‌ها