کد خبر : 1554707 | 27 شهریور 1397 ساعت 11:11 | 6.7K بازدید | 0 دیدگاه

قهرمانی در جام ملت ها؛ استراتژی تیم ملی نوجوانان

تیم ملی نوجوانان به منظور حضور در جام ملت های آسیا راهی مالزی شده است و روز جمعه در اولین بازی رسمی خود به مصاف اندونزی می رود.

قهرمانی در جام ملت ها؛ استراتژی تیم ملی نوجوانان 

به گزارش «ورزش سه»، تیم ملی نوجوانان در دوره پیشین این بازی ها که در هند برگزار شد به عنوان نایب قهرمانی دست یافت و در جام جهانی هم تا مرحله یک چهارم نهایی پیش رفت که این بازی ها نیز به میزبانی هند برگزار شد. زدن 4 گل به تیم ملی آلمان در جام جهانی نقطه اوج تیم ملی نوجوانان در جام جهانی بود و پایان کار هم بازی با اسپانیا بود که در این بازی 3-1 بازنده شد و نتوانست در جمع چهار تیم برتر بازی ها حاضر شود. 


البته که حضور در جمع 8 تیم برتر جهان شاهکار تیم ملی نوجوانان با مربیگری عباس چمنیان بود. استاد دانشگاه که هیچ گاه در مربیگری ادعایی نداشته و البته به همین خاطر کمتر هم دیده شد. 


این تیم ملی نوجوانان تیم ملی نوجوانان دو سال پیش نیست به این خاطر که شرایط سنی به بازیکنان گذشته اجازه حضور در اردو را نمی داده است. اما باز هم عباس چمنیان به دنبال بلند پروازی است و استراتژی تیم ملی نوجوانان را این بار قهرمانی در جام ملت های آسیا تعریف کرده است. 


این یک اتفاق خوب برای فوتبال ایران است. نه فقط در بعد کسب افتخار. درخشش تیم ملی نوجوانان و ایضا تیم ملی جوانان در جام ملت های آسیا موجب بهای تیم های لیگ برتری به این بازیکنان شده است. از بازیکنان تیم ملی نوجوانان امروز شاهد بازی الهیار صیادمنش برای استقلال تهران و یونس دلفی برای استقلال خوزستان هستیم. دو بازیکن تیم ملی جوانان هم لژیونر شده اند. رضا شکاری و امید نورافکن. 


اگر چه در این دوره تیم ملی جوانان با رهبری پورغلامی در همان بازی هی مقدماتی حذف شد اما قهرمانی تیم ملی نوجوانان در جام ملت ها می تواند بهترین اتفاق ممکن برای فوتبال ملی در ماه های اخیر باشد و بعد از آن هم می توانیم شاهد ماجراجویی شاگردان کی روش در امارات باشیم.


با این روحیه و این باور ضریب موفقیت تیم ملی نوجوانان در مالزی بالا می رود به خصوص که عباس چمنیان گفته ما در مالزی مصلحت اندیشی نخواهیم داشت و در همه بازی ها با همه توان به میدان می رویم. 


شروع قهرمانی جام ملت ها از روز جمعه است. بازی به اندونزی. منتظر یک شروع خوب از یوزهای نوجوان ایرانی خواهیم ماند.

دیدگاه‌ها