کد خبر : 1554941 | 28 شهریور 1397 ساعت 13:08 | 25.7K بازدید | 0 دیدگاه

سربازان 50 درصد از مبلغ قرارداد را به نظام وظیفه بدهند

پنجعلی: امید نداشتم که پرسپولیس پیروز شود

محمد پنجعلی، پیشکسوت تیم پرسپولیس می گوید تیم در حالی ورق را در بازی با الدحیل برگرداند که خیلی ها از جمله خود او به صعود پرسپولیس امیدوار نبودند.

پنجعلی: امید نداشتم که پرسپولیس پیروز شود

او در گفتگو با خبرنگار "ورزش سه"، در این باره می گوید: این برد تاریخی بود و برای همیشه در فوتبال ثبت شد. جا دارد من اینجا پای تک تک بچه ها را ببوسم. با غیرت بازی کردند. خسته نباشید می گویم به کادر فنی. واقعیت این بود که من خودم خیلی به تغییر نتیجه امید نداشتم. بچه ها از جان مایه گذاشتند. این برد خیلی چسبید. نه فقط به پرسپولیسی بلکه به همه. هر جا می رویم صحبت از این برد است. حتی در هیات های عزاداری.


محمد پنجعلی در پاسخ به این سوال که چرا به تغییر نتیجه امیدوار نبود در حالی که چنین برگشت هایی در تاریخ پرسپولیس دیده می شود، گفت: شرایط شرایط سختی بود. از سویی الدحیل یک تیم خوب بود. یک تیم حرفه ای. اگر چه ما هم می گوییم فوتبال و تیم های ما حرفه ای هستند اما در واقعیت این چنین نیست و از نظر امکانات ما از فوتبال آماتور هم پایین تر هستیم. خب در چنین شرایطی نتیجه گیری در آسیا سخت است. پرسپولیس مشکل بازیکن دارد با این حال برانکوبا اعتماد به نفسی که به بچه های جوان تیم داده آنها بعد از ورود به میدان خوب بازی می کنند. بله من نا امید بودم چرا که تیم الدحیل را یک تیم خوب و استخواندار دیدم.


مدافع اسبق تیم  ملی کاملا با این موافق است که گل سید جلال حسینی به عنوان مدافع میانی تیم سرآغاز یک پیروزی بزرگ بود و در این باره می گوید: سید جلال حسینی که گل زد همه چیز را عوض کرد . گل قشنگی بود. گل سید جلال کفه ترازو را به سود پرسپولیس سنگین تر کرد. استرس السد درست از همین گل آغاز شد. ضمن اینکه برای این تیم بازی در استادیوم آزادی و در جلوی هزاران تماشاگر پرسپولیس خیلی سخت بود. به اعتقاد من تیم پرسپولیس پرطرفدارترین تیم در دنیا است. هیچ تیمی تو ایران به اندازه پرسپولیس محبوبیت ندارد. شاید بارسلونا تو منطقه و کشورش طرفدار داشته باشد و هم چنین رئال اما تیم پرسپولیس در اقصی نقاط دنیا طرفدار دارد و محبوب است.


ما یک چیزی داریم که تیم های حریف کمتر از آن بهره مند هستند. این هوش و خلاقیت بچه ها است.


محمد پنجعلی تاکید کرد باشگاه به اندازه کافی نیروی فنی و تحصیلکرده دارد که هیات مدیره را با آنها شکل دهد و از سویی در خصوص اتفاق تلخی که برای باشگاه در گذشته رخ داد، گفت: بسته شدن پنجره نقل و انتقالات به سوی تیم پرسپولیس یک اتفاق بد و خیانت در حق این تیم بود و متاسفانه هیچ کس هم حاضر نشد در این باره صحبت کند و مسئولیت را به گردن بگیرد. من در تیم های پایه هستم و هم اکنون بازیکنان تیم نونهالان برای تیم نوجوانان بازی می کند. باید مشخص شود چه کسی این خیانت را در حق تیم مرتکب شد. چرا هیچ کس نیست در این باره صحبت کند و جواب بدهد چرا این خیانت را انجام داده است. پرسپولیس امروز نماینده فوتبال ایران است و موفقیت این تیم درلیگ قهرمانان آسیا موفقیت فوتبال ایران است.


محمد پنجعلی بهترین راه حل برای خروج از این وضعیت را واگذاری فوتبال به بخش خصوصی می داند و دراین باره می گوید: فوتبال باید به بخش خصوصی واگذار شود. در هیچ کجای دنیا برای فوتبال خرج نمی کنند. این فوتبال است که خرج خودش را می دهد. الان همه باشگاه های ما مشکل دارند. قرارداد بازیکن و مربی را نمی دهند. چون در آمدی ندارند و از بیت المال هزینه می کنند. من در اروپا و خیلی از جاها از جمله برزیل دیدم که باشگاه ها از تبلغیات، حق پخش، فروش لباس و... در آمد کسب می کنند. در ایران تا بازیکن به سن رشد می رسد باید برود سربازی.من قبلا پیشنهاد داده بودم بازیکنی که سرباز می شود 50 درصد از مبلغ قرارداد خود را به سازمان نظام وظیفه بدهد و در همان تیمی که عضو آن است حضور داشته باشد. بازیکنی که می تواند به تیم ملی خدمت کند چرا باید به سربازی برود. الان شما به مهرداد پولادی نگاه کنید. او می توانست باز هم برای تیم ملی بازی کند. متاسفانه اشتباه تو سیاست گذاری باث ضربه زدن به فوتبال شده است. هر سال 200 تا 30 بازیکن سرباز می شوند اما چند  تیم نظامی بیشتر نداریم که تنها 7 – 8 بازیکن جذب می کنند. خیلی از این فوتبالیست ها را ما بعداز دو سال در حالی می بینیم که کاسبی می کنند یا مشغول کار دیگری هستند. ما تو مملکت به اندازه کافی ثروت داریم که برای مردم هزینه کنیم اما همان طور که اشاره کردیم سیاست گذاری ما اشتباه است.واقا چه اشکالی دارد سازمان نظام وظیفه از فوتبالیست ها پول بگیرد و برای سرباز ها هزینه کند؟

دیدگاه‌ها