کد خبر : 1555291 | 30 شهریور 1397 ساعت 15:02 | 13.3K بازدید | 0 دیدگاه

چمنیان: باخت امروز درس بزرگی برای ما شد

سرمربی تیم ملی نوجوانان ایران امیدوار است با درس گرفتن از شکست برابر اندونزی در ادامه مسابقات آسیایی عملکرد بهتری ارائه دهند.

چمنیان: باخت امروز درس بزرگی برای ما شد

به گزارش "ورزش سه"، عباس چمنیان بعد از باخت مقابل اندونزی در نخستین بازی رقابت‌های آسیایی اظهار کرد: آن چیزی که خیلی خودش را نشان داد، این بود که ما قبلا هم در مورد اندونزی شناخت داشتیم و می‌دانستیم که تیم فوق‌العاده با کیفیت، با انسجام تیمی خوب، در بخش دفاعی سازمان یافته و در فاز حمله هم خطرناک است.

 

او ادامه داد: شاید سوال شود چرا با این شناخت امروز آسیب دیدیم؛ فکر می‌کنم روی گل اول، ضد حمله حریف که جزو ویژگی‌های بارز تیم اندونزی است به ما ضربه زد.

 

سرمربی تیم ملی نوجوانان اضافه کرد: در بخش انتقال توپ در بخش حمله در نیمه اول خیلی خوب نبودیم و در کارمان مشکل داشتیم که درسی برای ما شد و باید در دو، سه روز آینده این مسئله را برطرف کنیم ولی گل دوم در شرایطی به ما زده شد که در دقایق پایانی ما سراپا حمله بودیم و قابل پیش‌بینی است که وقتی همه تیم به حمله و جبران گل خورده فکر می‌کنند و گل دوم را بخورند، دور از انتظار نیست.

 

چمنیان تاکید کرد: بارها گفته‌ام که این تورنمنت ها و مسابقات به ویژه در رده نوجوانان، عمده هدف آن درس گرفتن این بچه‌ها است تا بتوانند بازی به بازی پخته‌تر شوند؛ همیشه می‌توان از شکست‌ها درس گرفت، گرچه پیروزی‌ها هم برای ما درس داشته است.

 

چمنیان درباره تغییرات در تیم ملی نوجوانان در مسابقات آینده ابراز کرد: اولین چیزی که مهم است، ابتدا باید به همراه کادر فنی برداشتمان از بازی با اندونزی را داشته باشیم و جلسه‌ای برگزار کنیم تا مشکلات را بیابیم؛ فردا هم جلسه مهمی با بازیکنان برگزار خواهیم کرد تا در مورد نقاط ضعف و قوت صحبت کنیم.

 

او با اشاره به اینکه هند و ویتنام تیم‌های خیلی خوبی هستند، اظهار کرد: قبلا هم گفته بودم هر سه تیم گروه ما برخلاف تصور و اینکه نام‌های بزرگی ندارند، تیم‌های خیلی خوبی هستند و در رده‌های پایه سرمایه گذاری داشتند؛ تحلیل درستی  انجام خواهیم داد و به یک جمع بندی می‌رسیم تا تغییرات تاکتیکی یا در مورد نفرات داشته باشیم.

 

سرمربی تیم ملی نوجوانان درباره شانس صعود ایران از مرحله گروهی گفت: قطعا با امیدواری100 درصد در این مسابقات شرکت کردیم و همیشه استراتژی تیم خودم و نوجوانان این است که در همه بازی‌ها نگاه فینال‌گونه داشته باشیم و با تمام وجود برای کسب موفقیت و پیروزی بجنگیم.

 

چمنیان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه بهترین بازیکن ایران برابر اندونزی چه کسی بود، عنوان کرد: معمولا در روزی که همه خوب هستند، اسم بازیکنی را نمی‌برم ولی امروز که بازیکنان در حد و اندازه خودشان نبودند، می‌توان گفت که امیر شعبانی و امین حزبابی در خطوط هافبک و دفاع خوب بودند؛ گرچه سایر نفرات با تمام وجود تا دقیقه 90 دویدند تا شرایط را عوض کنند ولی برخی بچه‌های ما بیشتر از این بازی درس گرفتند و باید یک سری تغییر در تفکرات در وظایف و مسؤولیت بازی داشته باشند.

 

سرمربی تیم ملی نوجوانان با بیان اینکه این باخت می‌تواند درس بزرگی برای ما  و آینده فوتبالی بچه‌ها باشد، گفت: شکست برابر اندونزی در ادامه تورنمنت آسیایی و آینده این بچه‌ها به‌عنوان فوتبالیست‌های ملی  در رده های سنی بالاتر درس بزرگی خواهد بود.

 

 

دیدگاه‌ها