کد خبر : 1555578 | 31 شهریور 1397 ساعت 14:48 | 10.3K بازدید | 0 دیدگاه

سرانجام؛ اولین گل سپاهان با اوت (عکس)

شاگردان امیرقلعه نویی که اصرار زیادی به پرتاب های بلند اوت دارند، در نهایت روز گذشته برای اولین بار طی فصل به صورت مستقیم روی این حربه به گل رسیدند.

سرانجام؛ اولین گل سپاهان با اوت (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، سپاهان با امیرقلعه نویی چهره ای کاملا متفاوت با تیم کرانچار و ویسی دارد و برخلاف این دو تیم تاکنون دچار مشکل گلزنی نشده؛ فصل گذشته یکی از مشکلات اصلی سپاهان این بود که بازیکنان این تیم به خوبی تا پشت محوطه جریمه حریف می رسیدند ولی در آن منطقه با مشکل عدم خلاقیت روبرو می شدند و نمی توانستند مهاجمین خود را در موقعیت گلزنی قرار دهند و همین مشکل هم در نهایت باعث کنار گذاشتن کرانچار شد.


در فصل جدید اما تاکنون سپاهان در 7 دیدار 15 گل به ثمر رسانده و با فاصله از تیم صدرنشین تهاجمی ترین تیم لیگ برتر است؛ در واقع امیرقلعه نویی ارسال پاس های متوالی میان بازیکنان درخط دفاعی و میانه میدان را کاهش داده و از آنها خواسته که توپ ها را به روش های مختلف به محوطه جریمه حریفان برسانند و در این بین حضور مهدی کیانی که ارتباط خوبی میان خط دفاعی این تیم و خط میانی ایجاد کرده، کلیدی است.


یکی از حربه‌های امیرقلعه نویی برای هرچه سریعتر رساندن توپ به محوطه جریمه استفاده از پرتاب های بلند است؛ در دیدارهای گذشته و با غیبت خالد شفیعی این وظیفه به عزت پورقاز واگذار می شد ولی رسیدن به اولین گل مستقیم روی پرتاب خالد شفیعی نشان می دهد که این مدافع تنومند تبحر بیشتری نسبت به زوج خود در پرتاب های بلند دارد.


سپاهان تاکنون 15 گل به ثمر رسانده و شاید تصور فوتبالدوستان این باشد که بیشتر از یک گل روی پرتاب مستقیم اوت به ثمر رسانده ولی تنها یکی از 15 گل سپاهان به صورت مستقیم روی این تاکتیک به دست آمده است.


 در این صحنه همانطور که در تصاویر مشخص است، ابتدا پرتاب بلند اوت خالد به کی روش می رسد و این بازیکن با اثرگذاری خود توپ را به عزت پورقاز می رساند و درنهایت با اثرگذاری پورقاز، توپ در دهانه دروازه خالی به ساسان انصاری می رسد تا این مهاجم با یک ضربه دروازه مرادیان را برای سومین مرتبه طی بازی باز کند.

 

 

 

 

 

 

 


عکس: مهدی خائفی

دیدگاه‌ها