کد خبر : 1555855 | 01 مهر 1397 ساعت 11:41 | 9K بازدید | 0 دیدگاه

روایتی زیبا از نبرد پرتب و تاب آمکس استادیوم

باران و هری کین بلای جان مرغهای دریایی

بازی تاتنهام و برایتون تا دقیقه‌ی 76 با نتیجه‌‌ی 1-0 به سود تاتنهام ادامه داشت ولی تاتنهام در مقابل طوفانی از حملات برایتون مقاومت کرده بود. تاتنهام عملکرد خوبی نداشت و از زیر بار سه شکست پیاپی در مقابل واتفورد، لیورپول و اینتر خارج نشده بود.

باران و هری کین بلای جان مرغهای دریایی

به گزارش "ورزش سه"، با همه‌ی این اوصاف تاتنهام در دقیقه‌ی 76 ناگهان به تیمی تبدیل شد که فصل گذشته فوتبال اروپا را با جرقه‌هایی خارق‌العاده مسحور کرده بود. کیه‌ران تریپیر حرکت را آغاز کرد و توپ را به توبی آلدرویرلد رساند. پاس عالی آلدرویرلد خط میانی برایتون را قطع کرد و به اریک لاملا رسید.

 

1338779

 


لاملای آرژانتینی از این لحظه با شروع یک حرکت ترکیبی روان و بی عیب و نقص با همکاری دنی رز، مدافعین برایتون را خلع سلاح کرد تا در نهایت توپ را بار دیگر دریافت کرد و گل دوم تیمش را به ثمر رساند.

 

حرکت بازیکنان تاتنهام آنقدر سریع و ظریف بود که بازیکنان برایتون در مقابل آن قادر به انجام هیچ کاری نبودند. سانتر دنی رز در محوطه‌ی  جریمه به لاملا رسید تا او نتیجه را به 2-0 تغییر دهد. ولی تاتنهام اخیراً در سن‌سیرو در اواخر بازی کم آورده بود و شکست سختی را تجربه کرده بود و بنابراین نمی‌توانست در مقابل برایتون دوباره دست به این اشتباه بزند. هری کین در دقیقه‌ی 92 می‌توانست اختلاف را به عدد 3 برساند ولی متی رایان دروازه‌بان برایتون توپ او را دفع کرد تا بازی با همان نتیجه ادامه پیدا کند.

 

1338780

 

اما آنتونی ناکرت در دقیقه‌ی 93 بازی تک‌گل برایتون را به ثمر رساند تا پوچتینو و هواداران تاتنهام لحظاتی سخت را پشت سر بگذارند. درحالیکه تنها چند ثانیه به پایان بازی باقی مانده بود و تاتنهامی‌ها با اشتیاق مشتاق شنیدن سوت پایان بازی بودند ناکرت بازیکن برایتون بار  دیگر خود را در موقعیت شوتزنی دید. اما این بار پائولو گازانیگا دروازه‌بان سوم تاتنهام که به دلیل مصدومیت میشل وورم درون دروازه ایستاده بود موفق شد شوت ناکرت را دفع کند. تنها بعد از آن بود که تاتنهامی‌ها توانستند نفس راحتی بکشند و خیال‌شان از کسب سه امتیاز بازی راحت باشد.

 

1338781

 

رایان دروازه‌بان برایتون در همان اوایل بازی در دقیقه‌ی 9 مجبور به واکنش شده بود. کرنر تریپیر با  ضربه‌ی آلدرویرلد و برخورد به بدن گتن بونگ مدافع برایتون، این دروازه‌بان استرالیایی را مجبور کرد واکنشی تماشایی به نمایش بگذارد.

 

1338782

 

اما به جز این حرکت بعلاوه‌ی یک نفوذ سریع از لوکاس به درون محوطه‌ی جریمه و یک شوت از سون هیونگ مین، تاتنهام دیگر عملاً خطر جدی‌ای روی دروازه‌ خلق نکرد. تاتنهام عملاً استراتژی حمله‌ی خود را به استفاده از ضربات ایستگاهی متمرکز کرده بود. اما در دقیقه‌ی 39هری کین با دویدن و عبور از بونگ توسط او متوقف شد و داور در حاشیه‌ی محوطه‌ی جریمه یک ضربه‌ی آزاد به تاتنهام داد. تریپیر که شاید به فکر مسکو بود برای زدن ضربه پشت توپ ایستاد.

 

1338783


وقتی ضربه زده شد گلن موری مدافع برایتون به  هوا بلند شد و دستش را بالا آورد تا توپ بعد از برخورد به دست او متوقف شود. کین پشت ضربه‌ی پنالتی ایستاد و اولین گل بازی را به ثمر رساند. برایتون بعد از آن حملاتی را ترتیب داد ولی خیلی زهردار نبود. کورس‌های ناکرت مهاجم برایتون با دنی رز، بعضی از زیباترین لحظات این بازی را بوجود آورد.

 

1338784

 

برایتون در نیمه‌ی دوم بازی را با سرعت و شور تهاجمی بیشتری  آغاز کرد. در همان دقایق اول سولی مارچ توپ تریپیر را گرفت تا او را وادار به خطا کند. یک ضربه‌ی آزاد در حاشیه‌ی محوطه‌ی  جریمه به این ترتیب نصیب برایتون شد.

 

1338785

 

توپ در سمت چپ محوطه‌ی جریمه‌ی تاتنهام، نزدیک به مرز محوطه کاشته شده بود. ناکرت توپ را به زیبایی روانه‌ی دروازه‌ی تاتنهام کرد و موری به زحمت توانست سر خود را به توپ تماس دهد ولی این فرتونگن تاتنهامی بود که خود را در مقابل این ضربه‌ی خطرناک قرار داد تا دروازه‌ی تاتنهام از یک خطر بزرگ نجات داده شود. اما خطر هنوز تمام نشده بود چون توپ به کرنر رفته بود و برایتونی‌ها نشان دادند که برای ضربات کرنر برنامه دارند.

 

1338786

 

بازیکنان برایتون اطراف دروازه‌بان آرژانتینی تاتنهام گازانیا جمع شدند تا حواس او را پرت کرده و در آن شلوغی از یک فرصت استفاده کنند. دقیقاً همان کاری که یک هفته قبل لیورپولی‌ها با دروازه‌بان دوم تاتنهام، وورم کرده بودند. ولی گازانیا با وجود تجربه‌ی کمی که در لیگ برتر دارد روی این کرنر با اقتدار و آرامش از دروازه بیرون آمد و توپ را جمع کرد.

 

1338787

 

بعد از این صحنه برایتون همچنان اشتهای بیشتری برای گلزنی نشان می‌داد. اما تلاشهای برایتونی‌ها برای نفوذ فضا را برای تاتنهام باز کرد تا لوکاس با گامهای بلند از خط میانی عبور کرده و پاس خوبی برای کریستین اریکسن مهیا کند. اریکسن یک ضربه‌ی  کات‌دار به توپ نواخت ولی توپ از کنار دروازه بیرون رفت.

 

1338788

 

برایتون در بازی‌های قبلی خود نشان داده که استاد بازگشت در دقایق پایانی است و در مقابل تاتنهام برای حفظ این رکورد تلاش زیادی می‌کرد. کرنر ارسالی ناکرت در دقیقه‌ی شصت و سوم دفع شد ولی توپ دفع‌شده به مارچ رسید. او از فاصله‌ی 25 متری شوتی روانه‌ی دروازه‌ی تاتنهام کرد که فوق‌العاده خطرناک بود. گازانیگا برای دفع این توپ مجبور شد شیرجه‌ای تماشایی را به نمایش بگذارد. برایتون در کرنر بعدی موفق شد توپ را وارد دروازه کند ولی موری در آفساید قرار داشت و داور این گل را مردود اعلام کرد.

 

بهترین شانس برایتون اما در دقیقه‌ی 66 بدست آمد. زمانیکه کایال از یار مستقیم خود گریخت و توپ را به ناکرت رساند. تاتنهام که روی این حرکت غافلگیر شده بود نتوانست دفاع خوبی به نمایش بگذارد، ناکرت از آلدرویرلد عبور کرد و به ثمر رسیدن گل تساوی اجتناب‌ناپذیر به نظر می‌رسید. ولی این بازیکن فرانسوی برایتون شوت آرامی به توپ زد تا گازانیگا به  راحتی توپ را در اختیار بگیرد.

دیدگاه‌ها