کد خبر : 1555955 | 01 مهر 1397 ساعت 21:35 | 117.7K بازدید | 0 دیدگاه

آنقدر حمله کردند که گل از راه رسید

پرسپولیس 1- سپیدرود 0 ؛آدام، باطل السحر جادوگر!

پرسپولیس موفق شد توسط ضربه مهارنشدنی آدام همتی به گل برتری دست یابد و به صدر جدول لیگ در آستانه دربی بازگشت.

پرسپولیس  1- سپیدرود 0 ؛آدام، باطل السحر جادوگر!

 

به گزارش "ورزش سه"، در شرایطی که حملات پرسپولیس یکی پس از دیگری راهی به دروازه نمی یافت و سپیدرود در تهران موفق شده بود به خواسته خود نزدیک شود، این بازیکن تازه وارد پرسپولیس و برانکو بود که با ضربه فوق العاده و غیرقابل مهار خود این تیم را به سمت امتیاز رساند.

 


استادیوم: آزادی / تماشاگر: 20 هزار نفر


داور:علی صفایی
کمکها: علیرضا ایلدروم ، سید یعقوب حجتی

 

پرسپولیس:

 

  • علیرضا بیرانوند
  • سیدجلال حسینی
  • شجاع خلیل زاده
  • شایان مصلح
  • محمد انصاری
  • احمد نوراللهی
  • سیامک نعمتی
  • بشار رسن (94- حمیدرضا طاهرخانی)
  • امید عالیشاه (81- آدام همتی)
  • گادوین منشا
  • علی علیپور


سرمربی: برانکو ایوانکوویچ

 


 

 

سپیدرود:

 

  • کوروش ملکی
  • میثم تهی دست
  • میلاد شیخ سلیمانی
  • میلاد قربان زاده
  • امین جوادی مقدم
  • محمدرضا مهدوی
  • حسین ابراهیمی (72- امین منوچهری)
  • علی عزت کرامت
  • یعقوب کریمی ( 45- حسین شنانی)
  • مهرداد بایرامی ( 88- حسین کعبی)
  • محمد غلامی


سرمربی: علیرضا امامی‌فر

 

 

اخطار:

حسین ابراهیمی (27) از سپیدرود

 مهرداد بایرامی (54) از سپیدرود

میلاد قربان زاده (67) از سپیدرود

کورش ملکی (78) از سپیدرود

محمدرضا مهدوی (82) از سپیدرود

 

بازیکن برتر:


شاید قرار دادن نام بازیکنی که تنها دقایقی کوتاه برای تیم به میدان رفته بود بعنوان بازیکن برتر درست نباشد اما آدام همتی با روحیه و انگیزه باورنکردنی خود و اعتماد بنفس بالا کاری را به سرانجام رساند که بازیکنان دیگر برای دستیابی به آن 90 دقیقه به مشکل برخورده بودند.


همتی که ثانیه هایی قبل از گل با حرکت دو نفره با بشار رسن فرصت گلزنی مناسبی را در اختیار احمد نوراللهی قرار داده بود، در نهایت خودش در ضربه کرنر شکل گرفته نوراللهی، ضربه نهایی را نواخت. ضربه ای که پرسپولیس را به سه امتیاز و صدرنشینی در این هفته از لیگ و پیش از دربی رساند.

 

 

اتفاق ویژه:


برانکو که با توجه به نیمکت خالی تیمش روی تک تک بازیکنانش حساب کرده بود، به ماهینی و کمال کامیابی نیا در این بازی میدان نداد تا در نهایت هم آنها با کسب سه امتیاز ارزشمند جدال با سپیدرود، بدون محروم برابر استقلال حاضر شوند. کامیابی نیا به عنوان نزدیک ترین بازیکن به خطر محرومیت، در این بازی نیمکت نشین شد. ماهینی هم به دلیل مصدومیت فرصتی به دست نیاورد.


علی کریمی هم تنها ثانیه‌هایی با کسب امتیاز در استادیوم آزادی فاصله داشت اما در نهایت تیم او در هفته‌ای که دیگر مدعیان سقوط امتیاز کسب کرده بودند باز هم دست خالی میدان را ترک کرد تا شرایط برای سرخ‌های محبوب رشتی خطرناک تر شود.

 

 

شرح گل:

 

پرسپولیس 1 سپیدرود 0: (دقیقه 90، آدام همتی): روی ضربه برگشتی کرنر، این آدام همتی، بازیکن تازه وارد و جوان پرسپولیس بود که با ضربه ای مهار نشدنی توپ را به تور دروازه سپیدرود چسباند.

 

 

شرح بازی:


پرسپولیس علیرغم ایجاد فرصت های مناسب گلزنی در نیمه اول نتوانست به خواسته خود دست یابد و در نهایت بدون گل راهی رختکن شد. در نیمه دوم نیز بازی کاملا در اختیار پرسپولیس قرار داشت و حملات این تیم با حضور بازیکنان در یک سوم دفاعی سپیدرود که کاملا عقب نشینی کرده بودند، یکی پس از دیگری به نتیجه نمی رسید.


اتلاف وقت یکی از حربه‌هایی بود که بازیکنان سپیدرود از نظر روانی در پیش گرفته بودند و این مساله باعث شد تا حتی علی کریمی در کنار زمین که به شدت توسط هواداران پرسپولیس مورد تشویق قرار گرفته بود کلافه باشد.
در نهایت و در حالی که به ثانیه های پایانی بازی نزدیک شده بودیم، برانکو یکی از همان تعویض های اعجاب انگیز خود را انجام داد و آدام همتی را به زمین فرستاد. بازیکنی که شاید پیش از شروع بازی نامش در بین 11 گلزن احتمالی این بازی هم قرار نمی‌گرفت اما با شوتی دیدنی مقاومت سپیدرود را شکست و پرسپولیس را به سه امتیاز شیرین و دستیابی به رده اول جدول رساند.

 

 

لحظات حساس:

 

دقیقه هشت: حرکت دو نفره گادوین منشا و سیامک نعمتی با ضربه از پشت محوطه جریمه نعمتی با اختلافی کم راهی اوت شد.

 

دقیقه 10: آغاز مجدد بازی سریع توسط بیرانوند فرصت خوبی نصیب گادوین منشا کرد که حرکت پایانی این بازیکن موفق نبود و مدافع سپیدرود توپ مهاجم سرخ ها را در محوطه جریمه در اختیار گرفت.

 

دقیقه 20: ارسال زمینی از علی علیپور از سمت راست با ضربه پشت پای گادوین منشا در شش قدم همراه شد که توپ با اختلاف کمی راهی اوت شد.

 

دقیقه 30: ارسال ناموفق از سیامک نعمتی با اشتباه مدافع سپیدرود با برخورد به تیرک دروازه راهی کرنر شد.

 

دقیقه 31: ارسال کرنر برای پرسپولیس با ضربات چند باره بازیکنان سرخپوش درون شش قدم و دخالت مدافعان حریف راهی به دروازه نیافت.

 

دقیقه 1+45: سیامک نعمتی بعد از دریبل مدافع مستقیم خود ضربه اش را از داخل محوطه جریمه به سمت دروازه کوبید که توپ در اختیار دروازه بان سپیدرود قرار گرفت.

 

دقیقه 51: حرکت سیامک نعمتی داخل محوطه جریمه و ارسال زمینی این بازیکن با ضربه نهایی مهاجمان پرسپولیس همراه نشد تا فرصت مناسبی از دست برود.

 

دقیقه 54: ضدحمله سریع پرسپولیس باز هم روی شروع مجدد بیرانوند با خطای مهرداد بایرامی روی عالیشاه همراه شد تا داور این بازیکن را با کارت زرد جریمه کند.

 

دقیقه 55: بهترین موقعیت برای گلزنی پرسپولیس را علی علیپور از دست داد. ارسال از سمت چپ توسط مصلح با ضربه سر منشا و در آستانه دروازه خالی در اختیار علیپور قرار گرفت که این بازیکن این موقعیت ایده آل را به شکلی عجیب به بیرون فرستاد.

 

دقیقه 58: شوت از راه دور امید عالیشاه در حالی که علیپور به دنبال سود بردن از ضربه برگشتی بود، در دو مرحله توسط ملکی مهار شد.

 

دقیقه 62: بعد از دقایقی کش و قوس برای زدن ضربه ایستگاهی پرسپولیس، در نهایت بشار رسن این ضربه را از فاصله 30 متری نواخت که توپ با اختلافی کم از بالای دروازه ملکی راهی اوت شد.

 

دقیقه 66: حرکت فوق العاده گادوین منشا برای ایجاد موقعیت در نهایت در شرایطی که می توانست با یک پاس مناسب علیپور را در موقعیت بهتری قرار دهد، با ضربه این بازیکن و مهار دروازه بان سپیدرود همراه شد.

 

دقیقه 75: اینبار ارسال از سمت چپ و ضربه سر سیامک نعمتی فرصت گلزنی خوبی را شکل داد که توپ با کمترین اختلاف ممکن راهی اوت شد.

 

دقیقه 80: حرکت علی علیپور داخل هجده قدم و پاس عرضی او در شرایطی که از خط عرضی دروازه عبور می کرد به منشا نرسید تا فرصت از دست سرخ ها برود.

 

دقیقه 84: علیپور بعد از چرخشی مناسب ضربه خود را به سمت دروازه نواخت که ملکی با پا آن را دفع کرد.

 

دقیقه 86: اینبار شوت سرکش سیامک نعمتی در دو مرحله و به شکلی خطرناک توسط کوروش ملکی مهار شد تا در این دقایق دروازه بان سپیدرود پرکارترین بازیکن زمین باشد.

 

دقیقه 89: ارسال شجاع خلیل زاده در سمت مخالف به شایان مصلح رسید که ضربه این مدافع پیش تاخته با اختلاف کمی راهی اوت شد.

 

دقیقه 90: اینبار ضربه احمد نوراللهی از پشت محوطه جریمه در آستانه ورود به دروازه با برخورد به مدافع سپیدرود راهی کرنر شد.

 

 

نکات ویژه:


*پرسپولیس هر دو دیدار رفت و برگشت خود مقابل سپیدرود رشت را در فصل گذشته با نتایج یک بر صفر و سه بر صفر به برتری دست یافته است.


*علی کریمی برای دومین بار در قامت مربی روبروی پرسپولیس قرار خواهد گرفت.


*برانکو ایوانکوویچ بعد از جدال با علی دایی، یحیی گل محمدی، جواد نکونام اکنون بار دیگر مقابل شاگردی دیگر از دوران حضورش در تیم ملی قرار خواهد گرفت.


*کمال کامیابی نیا در جمع پرسپولیسی ها با دریافت سه کارت زرد در آستانه محرومیت قرار دارد و در صورتی که در این جدال کارت دریافت کند دربی را از دست خواهد داد.


*بیرانوند بعد از نیمکت نشینی در بازی هفته گذشته بار دیگر به ترکیب اصلی بازگشته و باید دید موفق به افزایش کلین شیت‌های خود خواهد شد یا خیر.


*سیدجلال حسینی و علی عزت کرامت به عنوان باسابقه ترین بازیکنان لیگ برتر در این دیدار روبروی یکدیگر قرار خواهند گرفت. علی عزت کرامت سال ها سابقه حضور در نفت تهران را در کارنامه دارد و یک فصل با کاپیتان کنونی پرسپولیس هم تیمی بود.


*علی علیپور در بازی رفت فصل گذشته و مقابل سپیدرود موفق به گلزنی شده بود. کمال کامیابی نیا، محمد انصاری و فرشاد احمدزاده نیز گلزنان پرسپولیس در بازی برگشت بودند.


*حسین ابراهیمی و پویا نزهتی از جمع بازیکنان سپیدرود سابقه گلزنی به پرسپولیس را در کارنامه دارند و باید دید در بازی امروز موفق به تکرار آن خواهند شد یا خیر.

 

دیدگاه‌ها