کد خبر : 1556058 | 01 مهر 1397 ساعت 22:12 | 215.5K بازدید | 0 دیدگاه

فرار از تنگنا با یادگار ستاره «تنگنا»

شلیک آدام به جادوی جادوگر و طعنه کی روش

تیم پرسپولیس در روزی که موقعیت های زیادی خلق کرد، برای رسیدن به سه امتیاز به یک شلیک از بازیکنی خاص نیاز داشت.

شلیک آدام به جادوی جادوگر و طعنه کی روش

به گزارش "ورزش سه"، آخرین بازی هفته هفتم رقابت های لیگ برتر در ورزشگاه آزادی و میان تیم های پرسپولیس و سپیدرود برگزار شد. پرسپولیسی ها بعد از صعود فوق العاده شیرین در آسیا و شکست الدحیل پا به این بازی گذاشته بودند و از طرفی احتیاط پیش از دربی و نیمه نهایی آسیا هم به همراه آنها بود تا مصدومیت یا محرومیتی در آستانه این دو بازی حساس گریبان سرخپوشان را نگیرد. در سمت مقابل سپیدرود که شرایط ایده آلی از اول فصل نداشته، آمده بود تا از خستگی و احتیاط پرسپولیسی ها نهایت استفاده را ببرد و حداقل امتیاز را از تهران دشت کند.

 

روند بازی البته همان چیزی بود که با نگاهی به جدول رده بندی لیگ و سابقه مصاف های این دو تیم قابل تصور بود. پرسپولیس کار را تهاجمی شروع کرد و از ابتدا برای رسیدن به سه امتیاز تلاش می کرد. فشارهای این تیم رفته رفته افزایش یافت و در نیمه دوم این تیم سراپا حمله شد. شاگردان برانکو با تنوع تاکتیکی و از مناطق مختلف به سمت دروازه سپیدرود حمله می کردند و موقعیت های زیادی را هم خلق کردند. نقش اول این بازی در اکثر حملات پرسپولیس، دروازه بان سپیدرود بود که با واکنش های زیاد و جاگیری های مناسب، تمامی ضربات و ارسال های سرخپوشان را ناکام گذاشت.

 

1339019

 

اما پس از گذشت بیش از 80 دقیقه برانکو ایوانکوویچ تصمیم گرفت یکی از تعویض های تقریبا مرسوم خود در هفته های اخیر را بار دیگر تکرار کند و آدام همتی را به زمین بفرستد. مدافع راست شماره 21 پرسپولیس در این دیدار جای امید عالیشاه را گرفت که چندین بار از سمت راست پیشروی کرده بود ولی تلاش های او بی نتیجه مانده بود.

 

بعد از ورود آدام، بار دیگر حملات پرسپولیس از سمت راست ادامه پیدا کرد و یکی از نفوذهای او در دقیقه 90 منجر به رقم خوردن یک کرنر شد. همان کرنر را بلافاصله احمد نوراللهی روی دروازه سپیدرود فرستاد و بعد از بازگردانده شدن توپ توسط مدافعان سفید پوش، موقعیت شوتزنی عالی روی قوس محوطه جریمه برای پرسپولیسی ها فراهم شد و آدام همتی با حضور به موقع خود در مکان مناسب، یک ضربه تماشایی با روی پا زد و توپ را به قعر دروازه حریف رساند. شلیک سهمگین همتی گلر سختکوش سپیدرود را پس از 90 دقیقه مقاومت مغلوب کرد.

 

1339017

 

این مدافع جوان که در طول هفت هفته اخیر هنوز به اندازه 90 دقیقه برای پرسپولیس به میدان نرفته، از زمانی که توسط برانکو به پرسپولیس پیوست با انتقادهای فراوانی روبرو بود و کادر فنی سرخپوشان اعتراض های زیادی را به خاطر جذب این بازیکن شنیده بودند. به ویژه نکته ای که باعث بالا گرفتن این انتقادها و بعضا اتهام ها شد، نسبت فامیلی نزدیک او با سعید راد، بازیگر پیشکسوت و طرفدار سرسخت تیم پرسپولیس بود.

 

در این میان می توان گفت مهم ترین اتهام و طعنه ای که به برانکو زده شده، صحبت های چند ماه اخیر کارلوس کی روش بود. سرمربی تیم ملی که در بین کشمکش های یکی دو سال اخیر خود با برانکو بارها به صورت غیر مستقیم به سرمربی پرسپولیس به خاطر جذب بازیکنان بی کیفیت و ناکارآمد طعنه زده بود، اخیرا با آوردن اسم آدام همتی و اشاره به جذب او، صراحتا ایوانکوویچ را از نظر فنی زیر سوال برد.

 

حالا این مدافع جوان که رفته رفته دقایق بیشتری را در ترکیب پرسپولیس سپری می کند، با یک گل خاطره انگیز که قطعا در زندگی ورزشی اش سرآمد خواهد ماند، هم مقاومت جادوگر را در دیدار مقابل پرسپولیس شکست و مانع از کسب اولین امتیاز او در ورزشگاه آزادی شد و هم پاسخی به انتقادهای گوناگون داد که از افراد مختلف در مورد پیوستنش به پرسپولیس مطرح می شد. انتقادهایی که آخرین و غیرمنتظره ترینِ آنها از سوی کارلوس کی روش عنوان شده بود.

 

1339018

 

عکس از احمد معینی جم - ایرنا

دیدگاه‌ها