کد خبر : 1556361 | 03 مهر 1397 ساعت 01:27 | 189.1K بازدید | 0 دیدگاه

آرا مربیان و کاپیتان ها در مراسم بهترین های فیفا

مسی به رونالدو رای داد، رونالدو به مودریچ

با اعلام برندگان نهایی جوایز بهترین های سال فیفا، فدراسیون جهانی فوتبال آرای مربیان، کاپیتان ها و روزنامه نگارانی که در این رای گیری شرکت داشتند را اعلام کرد.

مسی به رونالدو رای داد، رونالدو به مودریچ

به گزارش "ورزش سه"، امشب مراسم بهترین های سال فیفا در لندن برگزار شد و جایزه بهترین بازیکن سال به لوکا مودریچ، ستاره رئال مادرید و تیم ملی کرواسی رسید. او که توانست با رئال مادرید برای سومین سال پیاپی قهرمان چمپیونزلیگ شود، در جام جهانی هم درخشان کار کرد و تیم ملی کشورش را تا دیدار نهایی هم پیش برد و علی رغم اینکه در دیدار فینال 4-2 مغلوب فرانسه شدند اما توانست عنوان بهترین بازیکن آن رقابت ها را از آن خود کند.

مودریچ که چند هفته قبل توانست جایزه بهترین بازیکن سال اروپا را از آن خود کند، در مراسم امشب هم بالاتر از کریس رونالدو و محمد صلاح، عنوان بهترین بازیکن سال را از آن خود کرد.

 

 

1339464

 

اما جالب اینکه خود مودریچ، به عنوان کاپیتان تیم ملی کرواسی، رافائل واران را به عنوان گزینه اولش انتخاب کرد و پس از آن به کریس رونالدو و آنتوان گریزمان رای داد. در مقابل، زلاتکو دالیچ، سرمربی تیم ملی کرواسی، مودریچ را به عنوان بهترین بازیکن سال انتخاب کرد و آرای دوم و سوم او هم به لیونل مسی و کریس رونالدو اختصاص پیدا کرد.

دیدیه دشان، سرمربی تیم ملی فرانسه، که به عنوان مربی سال انتخاب شد، سه بازیکن تیم خود را به عنوان بهترین های دنیا انتخاب کرد: آنتوان گریزمان، رافائل واران و کیلیان امباپه.

هوگو لوریس، کاپیتان فرانسه نیز با یک تغییر کوچک، به همین سه هم تیمی اش رای داد. او رافائل واران را به عنوان گزینه اول انتخاب کرد و پس از آن به گریزمان و امباپه رای داد.

اما کارلوس کی روش، سرمربی تیم ملی ایران، لوکا مودریچ را به عنوان بهترین بازیکن دنیا انتخاب کرد؛ بازیکنی که پیش از جام جهانی به شوخی اعلام کرده بود می تواند در 40 روز بازیکنی مانند او بسازد. کیلیان امباپه و ادن هازارد، انتخاب های بعدی کی روش بودند.

در مقابل، مسعود شجاعی، کاپیتان تیم ملی ایران، رای اولش را به محمد صلاح داد و پس از آن، مودریچ و امباپه را به عنوان نفرات بعدی انتخاب کرد.

یکی از نکات جالب، آرای لیونل مسی بود. او رای اولش را به مودریچ و رای دوم را به کیلیان امباپه داد و در نهایت برای رای سوم، کریس رونالدو را انتخاب کرد اما رونالدو، مسی را شایسته قرار گرفتن در بین سه نامزد نهایی ندانست و به ترتیب به واران، مودریچ و گریزمان رای داد.   

 

1339465

درصد آرا 10 بازیکن برتر سال فیفا

 

 

آرای سایر مربیان و کاپیتان های مطرح فوتبال دنیا:

آلمان:

یواخیم لوو: 1- مودریچ 2- امباپه 3- هازارد

مانوئل نویر: 1- هازارد 2- مودریچ 3- واران

 

انگلیس:

گرت ساوتگیت: 1- مودریچ 2- واران 3- هازارد

هری کین: 1- رونالدو 2- مسی 3- دی بروین

 

بلژیک:

روبرتو مارتینز: 1- مودریچ 2- واران 3- مسی

ادن هازارد: 1- مودریچ 2- واران 3- امباپه

 

 

ایتالیا:

روبرتو مانچینی: 1-رونالدو 2- امباپه 3- مودریچ

جورجو کیه لینی: 1- رونالدو 2- مودریچ 3- صلاح

 

اسپانیا:

لوئیس انریکه: 1- مسی 2- مودریچ 3- صلاح

سرخیو راموس: 1- مودریچ 2- رونالدو 3- مسی

 

پرتغال:

فرناندو سانتوس: 1- رونالدو 2- مودریچ 3- هازارد

 

برزیل:

تیته: 1- مودریچ 2- صلاح 3- رونالدو

میراندا: 1- رونالدو 2- امباپه 3- مسی

 

دیدگاه‌ها