کد خبر : 1556375 | 03 مهر 1397 ساعت 09:07 | 9.1K بازدید | 0 دیدگاه

خامس، سلاح سری بایرن برای روزهای سخت

با وجود درخشش خارق‌العاده‌ی بایرن در شروع فصل جدید، نیکو کوواچ به دلیل مصدومیت‌های جدی سه بازیکن مهم خود کینگزلی کومان، کورنتین تولیسو و رافینیا، تنها شانزده بازیکن آماده در اختیار دارد که باید تیم خود را بر اساس آنها بچیند.

خامس، سلاح سری بایرن برای روزهای سخت

به گزارش "ورزش سه"، خامس رودریگز هم که بعد از جام جهانی با مشکلاتی در ساق پایش مواجه شده بود حالا از بند مصدومیت رهایی یافته و به یکی از بازیکنان فیکس بایرن تبدیل شده است. غیبت کومان و تولیسو باعث شد کوواچ به محض آمادگی خامس از او در بیشترین دقایق ممکن استفاده کند و حالا به نظر می‌رسد خامس در بازی‌های آینده‌ی بایرن یکی از کلیدی‌ترین مهره‌های کوواچ خواهد بود.


خامس که بعد از جام جهانی از ناحیه ساق و قوزک پا با ناراحتی مواجه بود بعد از چند هفته فیزیوتراپی به ترکیب بایرن برگشت. او در فصل جدید تا اینجا در پنج بازی برای بایرن به میدان رفته ولی از این پنج بازی تنها در دو بازی از ابتدا در زمین حضور داشته. یکی در جریان پیروزی 2-0 مقابل شالکه در بوندس‌لیگا و دیگری در جریان پیروزی 2-0 مقابل بنفیکا در چمپیونزلیگ. در بازی مقابل لورکوزن، بعد از آنکه کورنتین تولیسو در اولین دقایق نیمه‌ی دوم مصدوم شد و از زمین بیرون آمد خامس به جای او وارد میدان شد و در آخرین لحظات بازی با ضربه‌ی سر یک گل برای بایرن به ثمر رساند.


خامس این توانایی را دارد که در خط میانی در پست‌های مختلف بازی کند و همین او را به یکی از باارزش‌ترین دارایی‌های کوواچ تبدیل می‌کند. خامس فصل گذشته در شروع فصل چندان درخشان ظاهر نشد ولی وقتی یوپ هاینکس سرمربی وقت بایرن او را در مرکز خط میانی به خدمت گرفت شروع به درخشیدن کرد. خامس آن روزها به  همراه یک یا دو همبازی دیگرش در قلب خط میانی نقش محور بازی بایرن را به عهده داشت. خامس که در واقع یک هافبک تهاجمی بالفطره است وقتی کمی عقب‌تر از نقش سنتی‌اش بازی می‌کند فرصت این را پیدا می‌کند تا بازی‌خوانی عالی خود و توان خارق‌العاده‌اش برای توزیع توپ را به نمایش بگذارد. خامس در عین حال، هرگز خود را به دایره‌ی میانی محدود نکرده و بارها و بارها با سرعت و تکنیک مثال زدنی‌اش به قلب خط دفاع حریف یورش می‌برد.


با این وجود شکی نیست که نیکو کوواچ برای جبران غیبت بازیکنان مصدومش که تا مدتی طولانی نمی‌توانند بایرن را همراهی کنند به بازیکن درخشان و همه فن حریفی مثل خامس نیازی مبرم خواهد داشت و حتی می‌توان گفت خامس در ادامه‌ی فصل کلید اصلی موفقیت بایرن خواهد بود.

دیدگاه‌ها