کد خبر : 1556914 | 05 مهر 1397 ساعت 21:09 | 280.1K بازدید | 0 دیدگاه

بدون گل بود اما سرگرممان کرد

بازتاب یک دربی بی گل: هیاهوی بسیار برای هیچ

نمایش سرد و بی روح، پاسخ سرخابی ها به یک روز ذوق و هیجان میلیون ها فوتبال دوست ایرانی بود.

بازتاب یک دربی بی گل: هیاهوی بسیار برای هیچ

به گزارش "ورزش سه"، در شرایطی که کشور ایران وضعیت متفاوتی را در جنبه اقتصادی، سیاسی و... تجربه می کند و مسائلی مثل ارزش ریال در برابر دلار، ذهن مردم را به خود درگیر کرده،فوتبال دوستان امیدوار بودند با تماشای دربی 88 حداقل برای ساعاتی فارغ از این مشکلات باشند اما نمایش 90 دقیقه ای سرخابی ها انتظارات را برآورده نکرد.


این پست حاشیه پیش و پس از دربی را پوشش می دهد. همچنان روی خط ورزش سه باشید:

 

 

 

22:00 - تنها نقطه تاریک حواشی دربی 88، پرتاب اشیا از سوی هواداران استقلال در اواسط نیمه اول بود. این اتفاق زمانی رخ داد که داور خطای تبریزی روی سیدجلال حسینی را گرفت. البته پس از خطا، شجاع و تبریزی در جریان بازی درگیری لحظه ای پیدا کردند.

 

 

 

21:47 - وینفرد شفر و برانکو ایوانکوویچ سرمربیان دو تیم بارها علیه قضاوت علیرضا فغانی موضع گرفتند و به او یا داور چهارم اعتراض کردند. برانکو و شفر تا آخرین دقیقه بازی اعتراض شان را ادامه دادند و اعتقاد داشتند فغانی در نتیجه بازی تاثیرگذار بوده است.

 

 

21:42 - پس از صحنه مشکوک در محوطه جریمه استقلال، مهدی رحمتی به سمت علی علیپور رفت و پس از خوش و بس، از مهاجم پرسپولیس خواست که به بازی ادامه دهد.

 

1340354


21:40 - در نیمه دوم بشار رسن دچار مصدومیتی شد که کادرفنی را نگران کرد اما میثم علیپور به این شکل به برانکو و کادرفنی اطمینان داد که رسن مشکلی ندارد.

 

1340352



21:35 - پس از پایان مسابقه سیدجلال حسینی و پژمان منتظری دقایقی را با هم به گفتگو پرداختند. سیدجلال با چند بازیکن دیگر استقلالی هم خوش و بش کرد

 

21:31 - تیتر تسنیم برای دربی 88: کیفیت زیر صفر، بازگشت شاگردان برانکو به صدر جدول

 

21:29 - مهر نوشت: تساوی استقلال و پرسپولیس در یک بازی سرد/ 90 دقیقه بدون موقعیت!

 

21:24 - واکنش ایلنا به تساوی بدون گل دربی، تیتر «زور ترسوها به هم نرسید، 90 دقیقه بدون سورپرایز» بود.

 

21:21 - تیتر خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا): جدال ترسوها برنده نداشت.

 

21:21 - برنا تیتر زد: دربی زیر صفر سرخابی ها در شب صدرنشینی پرسپولیس/ دوئل پروفسور و مرد آلمانی برنده نداشت

 

21:20 - ایسنا نوشت: استقلال صفر - پرسپولیس صفر/ روز بد فوتبال

 

21:20 - خبرگزاری فارس برای دربی 88 تیتر زد: صعود استقلال و پرسپولیس با یک بازی خواب آور/ دربی زیر صفر!

 

=1340328

 

1340327


20:53 - یادگاری های همیشگی دربی ها . از 4 به شش. و البته یک روز مثل این : صفر !

 

1340326

 

20:49 - دربی پرهیاهوی 88 با تساوی بدون گل به پایان رسید. بعید است این بازی را به خاطر بسپاریم.


20:47 - محمد نوری‌فر: اصلا چرا باید درباره بازی یه مشت ترسو نوشت؟! از شفر و برانکو تا همه صفرهای داخل زمین.

 

20:47 - دربی 88 از نگاه توییتر فارسی:


* جیمی هل: هرکی رفته باشه آزادی میدونه از بس بیرون خود ورزشگاه تاریکه الان یه چیزی تو مایه هاش شانس که ماشینتو پیدا کنی مثلا!

* سجاد علی ملا: مانور روی درصد مالکیت و تعداد خطاها همین حالا در فن‌پیج‌ها و کانال‌های پرسپولیس و استقلال.

* فامیل دور: بخدا حاضر بودم پرسپولیس سه به هیچ دربی رو میباخت ولی یه بازی قشنگ می‌دیدیم.

* ناناصرالدین: ما به جهنم، این خلق خسته که با این روحیه و اوضاع پاشدن رفتن استادیوم، این بازی اخه؟!

* هیاسی: مجری برنامه میگه امیدوارم شاهد یه بازی باشیم که مردم مشکلات و گرونی ها را فراموش کنن. دو تیم یه بازی کردن که بدهکاریامون هم یادآوری شد.

 

20:10 - هواداران دو تیم شدیدا گلر علیه گلر تیم مقابل موضع گرفته اند و شعارهایی علیه بیرانوند و رحمتی سر می دهند.

 

19:55 - بعد از این مهدی رحمتی توپ را در محوطه جریمه مهار کرد و اجازه گلزنی به علیپور را نداد، نسبت به اعتراض علیپور به فغانی واکنش نشان داد و به نوعی اعتقاد داشت پنالتی نبوده است.

 

19:47 - پس از شوت علی علیپور در دقیقه 50، مهدی رحمتی به شدت به مدافعانش اعتراض کرد و از آن ها خواست اجازه شوتزنی به قرمزها را ندهند.

 

19:43 - در پایان نیمه، برانکو و شفر هر کدام اعتراض شان را به شکلی به تیم داوری نشان دادند. شفر با لبخندی ملیح به سمت داور چهارم رفت و نکات مدنظر را منتقل کرد و سپس راهی رختکن شد.

 

1340301

 

19:31 - در صحنه خطای روی ماهینی در دقیقه 16، برانکو به همراه کادرفنی تیم پرسپولیس به شدت علیه فغانی موضع گرفتند. در این میان اعتراض های مارکو بدنساز پرسپولیس شدت بیشتری هم داشت و داور او را به سمتش فرا خواند و اینطور به نظر می رسید که مارکو را اخراج کند اما فغانی به یک تذکر اکتفا کرد.

 

1340302

 

19:30 - حضور گارد ویژه نیروی انتظامی در ورزشگاه برای مقابله با اتفاقات احتمالی . دربی 88 تا پایان نیمه اول بدون هیچ تنشی برگزار شد. عکس :ایرنا

 

1340303

 

19:20- سلفی هواداران استقلال با یک روحانی فوتبالدوست . عکس :ایرنا

 

19:10 - حسین ماهینی از ناحیه زانو مصدوم شد و به بیرون رفت. شایان مصلح در حال گرم کردن است و هواداران نیز به شدت او را تشویق می کنند. با ورود مصلح، احتمالا انصاری به دفاع میانی منتقل می شود و خلیل زاده به راست می آید تا صلح در چپ بازی کند.

 

19:00 - ماهینی در دقیقه ٢٥ مقابل نیمکت استقلال قصد پرتاب اوت داشت که همزمان با دو بازیکن هم استانی خود، قائدی و دانشگر هم خوش و بش کرد. این دو روی نیمکت آبی ها نشسته اند.

 

18:54 - بهواداران استقلال که همیشه در دقیقه 22 زنده یاد منصور پورحیدری را تشویق می کردند و یادش را گرامی می داشتند، این بار در دقیقه 24 اقدام به این کار کردند. در همین حین هواداران پرسپولیس نیز کاپیتان فقیدشان هادی نوروزی را تشویق کردند.

 

 

18:48 - برانکو ایوانکوویچ و وینفرد شفر پیش از مسابقه دیدار صمیمانه و کوتاهی داشتند. آرزوی موفقیت به همراه لبخند در میان انبوهی از لنز دوربین ها، ماحصل دیدار چند دقیقه مربیان کروات و آلمانی دربی 88 بود.

 

1340288

 

18:39 - وینفرد شفر در حال ترک زمین شالی که دور گردنش بود را در آورد و این چنین به هواداران حاضر در روبروی جایگاه نشان داد. این موضوع واکنش قرمزها را به همراه داشت.

 

 

18:38 - آذری جهرمی وزیر ارتباطات هم اکنون وارد جایگاه CIP شد تا دربی 88 را تماشا کند.

 

18:29 - هواداران استقلال روبروی جایگاه پرچم عظیمی را با دو ستاره طلایی اکران کردند، که این در پاسخ پرسپولیسی هایی بود که در سمت دیگر یک طرح موزائیکی را به نمایش گذاشتند.

 

18:29 - شجاع خلیل زاده پس از دست دادن های اولیه به شوخی به داوران می گفت ضربه دست بازیکنان استقلال باعث رگ به رگ شدن دستش شده است !

 

18:30 - کانون هواداران پرسپولیس از پس باز کردن پرچم بزرگ روی سکوها بر نیامد و پرچم پاره شد.

 

18:29 - حضور بازیکنان در میدان در شرایطی بود که سیدجلال حسینی و علیرضا بیرانوند با بازیکنانی مثل مرتضی تبریزی، مهدی رحمتی، روزبه چشمی کری می خواندند.

 

18:27 - مهدی رحمتی عکس کاپیتان سابق سرخپوشان هادی نوروزی در آغوش گرفته تا از همان ابتدای بازی تنش زدایی در دستور کار قرار بگیرد.

 

16:25 - بیرانوند و رحمتی در تونل ورزشگاه آزادی یکدیگر را به آغوش کشیدند.


18:17 - 10 سال پیش در بازی رفت لیگ هفتم، ناصرحجازی برای آخرین بار در دربی روی نیمکت استقلال نشست.


18:16 - آخرین باری که پرسپولیس با سیستم 442 لوزی در دربی حضور یافت، توانست استقلال را با 4 گل شکست دهد.

 

18:15 - یکی از کاربران توئیتر به نام کاربری عرف در واکنش به صحبت های محمد انصاری نوشت: «این محمد انصاری انقدر خوبه وقتی ازش پرسیدن کی اخراج بشه گفت خدا کنه کسی اخراج نشه!!! شخصیت و شعور از این فرد میباره».

 



18:10 - در فاصله 20 دقیقه تا شروع بازی، در چند جایگاه طبقه دوم سمت هواداران استقلال، صندلی های خالی دیده می شود.


18:06 - ورزشگاه آزادی بخشی از آبی و سرخ بودن رنگ سکوهایش در روز دربی را مرهون این دست فروش هایی است که با ذوق و شوق فراوان اقلام هواداری را تولید کرده و به فروش می رسانند.

 

1340283


18:05 - با هر نوع سختی و مشقت، هواداران سرخابی از جای جای ایران خودشان را به منطقه 22 تهران می رسانند تا در بزرگ ترین استادیوم کشور، بزرگ ترین لیگ خلیج فارس را تماشا کنند؛ چه خوب که فوتبال ایران مسابقه این چنینی دارد.


18:02 - برانکو ایوانکوویچ امروز امیدوار است مثل دربی دور رفت لیگ هفدهم، بشار رسن ستاره تیمش باشد و البته پروفسور آرزو دارد تا این بار شانس بیاورد و رسن مثل سال پیش مصدوم نشود. ستاره عراقی در دربی 85 درخشش قابل توجهی داشت و نقش او در پیروزی پرسپولیس پررنگ بود.

 

18:03 - امید عالیشاه، شایان مصلح، آدام همتی، حمید طاهرخانی، احسان علوان زاده، سعید حسین پور، شاهین عباسیان، بوژیدار رادوشوویچ و ابوالفضل درویش وند بازیکنان نیمکت نشین پرسپولیس در این بازی محسوب می‌شوند.

 

17:57 - حدس زدن تعداد دقیق تماشاگران حاضر در دربی، هنر یکی از هافبک های سابق سرخابی‌هاست! فرزاد آشوبی پیش از هر دربی با حضور در پارکینگ و از تعداد ماشین های پارک شده، تماشاگران حاضر را حدس می زد!سپهر حیدری درباره خاطره خاص خود از دربی های قبلی گفت در هر بازی و پیش از حضور در میدان، طبیعی بود که استرسی بر همه بازیکنان حکمفرما شود. از آنجایی که تعداد حضور هواداران حاضر در ورزشگاه آزادی برای ما اهمیت زیادی داشت در حالی که با اتوبوس در حال ورود به ورزشگاه بودیم به محض حضور در پارکینگ، فرزاد آشوبی با نگاهی به تعداد ماشین های پارک شده عملیات ضرب و تقسیم خود را آغاز می کرد و در ادامه تعداد دقیق تماشاگران بازی را حدس می زد! در حالی که تنها دقیقه ای باقی مانده تا ما وارد ورزشگاه شویم این کار آنقدر از سوی او رخ می داد که همه بازیکنان را به خنده وامی‌داشت.

 

17:56 - اسامی نیمکت نشینان استقلال به شرح زیر است: سید حسین حسینی، الحاجی گرو، فرشید باقری، اللهیار صیادمنش، مهدی قائدی، فرشاد محمدی مهر، محمد دانشگر، رضا آذری و سجاد آقایی.

 

17:55 - جمله عجیب امیرحسین صادقی در برنامه فوتبال برتر: استقلال چاره دیگری برای ترکیب اصلی نداشت چون مهره دیگری ندارد. دست پرسپولیس برای ترکیب و نیمکت بازتر از استقلال است.

 

 

17:55 - سکوهای جایگاه و روبروی جایگاه پر شده اما فعلا بیش از 10 هزار صندلی خالی در ورزشگاه دیده می شود. در اطراف ورزشگاه همچنان هوادارانی هستند که وارد استادیوم می شوند اما بعید است ورزشگاه تمام و کمال پر شود.

 

17:53 - با تصمیم وینفرد شفر خسرو حیدری و جابر انصاری امروز از لیست 18 نفره استقلال خارج شدند تا یکی از اتفاق های عجیب دربی 88 رقم بخورد.

 

گزارش ویژه؛ فقط یک سرمربی بی طرف در دربی 88

 

 

17:50 - اگر دوست دارین بدانید دربی برای سرمربیان شاغل در لیگ برتر فوتبال ایران چقدر اهمیت دارد ، این گزارش را بخوانید. در بین مربیان ایرانی لیگ برتر فقط امید نمازی بی طرف است .

 

17:50 - در مسابقات برگزار شده میان استقلال و پرسپولیس داوران 35 بار از کارت قرمز خود استفاده کرده اند و اگر بازیکنیبا کارت قرمز علیرضا فغانی جریمه شود، سی و ششمین کارت قرمز تاریخ دربی ها رقم خواهد خورد. همچنین در 22 مسابقه سرخابی های تهران داوران حداقل یکبار از کارت قرمز خود استفاده کرده اند.

 

17:49 - دین محمدی: شرایط دربی فرق می کند. بازی دربی جنگ و دعوا است و همه چیز تعصبی می شود و هر چه بیشتر دوندگی داشته باشیم، شانس بیشتری برای برد داریم.

 

17:49 - شرایط دربی فرق می کند. بازی دربی جنگ و دعوا است و همه چیز تعصبی می شود و هر چه بیشتر دوندگی داشته باشیم، شانس بیشتری برای برد داریم.

 

1340277

 

17:48 - کی روش در 7 سال حضور در ایران تنها دو دربی را از نزدیک تماشا کرده است .

 

17:47- رحمتی تا کنون در طول 13 بازی که در درون دروازه استقلال قرار گرفته است 8 بازی موفق شده دروازه تیمش را بسته نگه دارد که این آمار بسیار خوبی برای دروازه بان با تجربه استقلال محسوب می شود.

 

17:46 - یکی از  تاکتیک های پرسپولیس شروع مجددهای خوب علیرضا بیرانوند است. چه با پا و چه با دست. علیرضا در بازی با سپیدورد دوبار مهاجمان تیمش را در موقعیت گلزنی قرار داد. هر چند از این موقعیت ها استفاده نشد اما ایجاد موقعیت خود بیانگر بازی تهاجمی تیم است و تیم را از نظر روحی و روانی بالا می برد.

 

17:45 - گرو در بازی با نساجی از دقیقه 69 وارد  زمین شد و نمایش نسبتا خوبی داشت امابا با توجه به درخشش روح الله باقری در ترکیب استقلال  گرو بازی با پرسپولیس را از روی نیمکت تماشا می کند اما این شانس را دارد تا دقایقی در ترکیب آبی ها به میدان برود.نمایش  گرو در ابتدای حضورش در استقلال با انتقادهایی همراه بوده است اما او می تواند درخشش خود را از بازی با پرسپولیس آغاز کند و خیلی زود در بین هواداران این تیم محبوب شود.

 

 

 

17:35 - بازیکنان دو تیم وارد زمین شده و در حال گرم کردن هستند. هواداران نیز به شدت آن ها را مورد تشویق قرار می دهند.

 

انیمیشن جذاب از لحظات خاطره انگیز دربی

 

17:35- این انیمیشن را تماشا کنید . کاری فوق العاده از مهرداد مهابادی و تیمش که همه دربی های خاطره انگیز را در یک زمان کوتاه و در قالب یک مسابقه انتزاعی تصویر کرده اند. مسابقه ای با گل های فراوان که با تساوی به پایان می رسد...

 

17:32 - برنامه فوتبال برتر ارتباط زنده ای با ورزشگاه برقرار کرد. خبرنگار برنامه در مقابل درب اصلی ورزشگاه بود و شلوغی خاصی در آن قسمت وجود نداشت.

 

17:22 - تیم فوتبال نوجوانان ایران در آخرین مرحله گروهی خود در رقابت های قهرمانی آسیا با 4 گل در نیمه اول ویتنام را شکست داده ولی به دلیل تساوی اندونزی و هند در دیدار همزمان در آستانه حذف قرار دارد. امیدواریم با توجه به پیروزی پر گل شاگردان چمنیان در نیمه دوم یکی از دو تیم هند یا اندونزی برنده بازی شوند.

 

17:15 - جواد کاظمیان که در برنامه فوتبال برتر به عنوان کارشناس حاضر شده خاطره جالبی از دوران بچگی خود و تماشای دربی تعریف کرد. مهاجم سابق سرخپوشان پایتخت در این مورد توضیح داد که در زمان بچگی با وجود اینکه بازی ها با تاخیر پخش می شد، همچنان در هنگام تماشای بازی استرس دادیم. او گفت: « یادم می آید یک بازی پرسپولیس باخته بود ولی وقتی بازی را نگاه می کردم امیدوار بودم که پرسپولیس گل بزند و برنده شود.»

 

17:10 - تیم نوجوانان ایران که از دو بازی قبلی خود دو امتیاز کرده بود، در دیدار سوم خود در مرحله گروهی قدرتمند ظاهر شده و با 4 گل ویتنام را در مرحله گروهی شکست داده است. شاگردان چمنیان پس از دو بازی به روند خوب خود بازگشته اند و امیدواریم این پیروزی با توجه به بازی دیگر گروه زمینه ساز صعود جوانان ایرانی به دور بعد شود.

 

1340264

 


17:10 - دربی خاطره انگیز مهرماه برای پرسپولیس در سال 1375 رقم خورد. قرمزها با گل دیرهنگام ادموند بزیک برد شیرینی را به دست آوردند و سال ها همین گل، شعارهای مختلفی را روی سکوهای ورزشگاه آزادی خلق کرد. همچنین با این گل طلسم 7 سال ناکامی پرسپولیس برابر استقلال از بین رفت.

 

1340263

 

17:07 - آخرین باری که دربی در ماه مهر برگزار شد، با پیروزی استقلال به پایان رسید. فرهاد مجیدی در دقیقه 93 با فراری دیدنی توانست دروازه علیرضا حقیقی را باز کند. این بازی مربوط به لیگ دهم است.

 

17:05- حمیدرضا گرشاسبی : من شب گذشته (چهارشنبه) در اردوی تیم به بازیکنان و کادرفنی سر زدم. با صحبت‌هایی که با کادرفنی و بازیکنان داشتم همه آن‌ها مصمم هستند در دربی پیروز باشند. از نظر روحی و روانی همه بازیکنان در شرایط ایده‌آلی قرار دارند و خدا را شکر هیچ مشکلی وجود ندارد.

 

17:03 - تعدادای از هواداران سرخابی های پایتخت همراه با خود قلیان آورده اند و روی چمن های مشرف به ورزشگاه مشغول کشیدن آن هستند. از آنجاییکه این اتفاق در داخل مجموعه رخ نمی دهد فعلا برخوردی هم با آنها نشده است.


17:01 - فتح الله زاده : تعداد گلهای زیبایی که به من چسبیده باشد خیلی زیاد است. اما اگر بخواهم فقط از یک گل یاد کنم گل فرهاد مجیدی به علیرضا حقیقی بود. آن گل لایی بود و فرهاد با یک ضربه دو دروازه را باز کرد. در حساب و کتاب های من فرهاد به پرسپولیس ۵ گل زده نه ۴ گل. چون آن گل لایی بود و ۲ تا حساب می شود.(خبرگزاری مهر)


17:00 - در فاصله یک ساعت و نیم تا آغاز دربی بیشتر سکوهای ورزشگاه آزادی خالی از تماشاگر است. اتفاقی که پیش از این هم بارها شاهد آن بودیم اما این بار با شرایط حاکم بر این بازی انتظار نمی رفت تا این حد از سکوها خالی بماند.البته نود دقیقه برای پر شدن آزادی کافی است.

 

1340260

 

17:00 - وضعیت سکوهای پرسپولیسی امیدواری را ایجاد کرده که حداقل نیمی از جایگاه های ورزشگاه پر شوند. بیرون ورزشگاه قرمزها حسابی سروصدا به پا کرده اند.

 

1340257

 

16:55 - برانکو ایوانکوویچ در حالی وارد زمین شد که هواداران پرسپولیس به شدت او را مورد تشویق قرار دادند. او به سمت سکوهای پرسپولیسی رفت و از آن ها تشکر کرد. سپس مشغول بررسی زمین شد.

 

1339787

 

16:26 - در ترکیب تیم استقلال آرمین سهرابیان، علی کریمی، مرتضی تبریزی، طارق همام و روح الله باقری برای اولین بار در دربی تهران بازی می کنند.

 

16:25 - امیرحسین فتحی مدیرعامل باشگاه استقلال شب گذشته در بین بازیکنان تیمش گفت: «متاسفانه برخی بیرون باشگاه خط می‌دهند و چشم به نیمکت شفر دارند. قبل از دربی است و از شما می‌خواهم خودتان باشید و شجاعانه بازی کنید. اگر یک درصد شکست خوردید، می‌گویم باخت برای من است. هیچکس مقصر نیست و من فقط مقصرم. از شما می‌خواهم شجاع باشید و رو به جلو بروید. اگر برنده بودید، این برد برای شماست. آقای شفر هواداران شما را امسال مانند پارسال دوست دارند. شجاعانه به میدان بروید و برای پیروزی بجنگید

 

16:20 - علی فروغی مدیر جدید شبکه سه در ورزشگاه آزادی حضور پیدا کرد.

 

 

 

16:02 - استقبال از بازی پرسپولیس - استقلال آنچنان تعریفی ندارد. این وضعیت سکوها در فاصله 150 دقیقه تا شروع بازی. ترافیک نیز همچنان در اطراف ورزشگاه روان گزارش شده است. سازمان لیگ فعلا نظری درباره کم فروشی درباره بلیت ها نداده، شاید هم مردم راغب نیستند این بازی را از نزدیک تماشا کنند.

 

 

 

15:55 - تیم های جانبازان استقلال و پرسپولیس در خارج از زمین، این چنین فوتبال بازی کردند.این بازی با پیروزی 4-3 پرسپولیس به پایان رسید.

 

15:40 - خبر خوب کاهش قیمت دلار به مرز 17 هزار تومن است. کاش این کاهش همینطور، همینطور و همینطور ادامه داشته باشد و قیمت ارز را به جایی برساند که از پیگیری اخباری از این دست خلاصی پیدا کنیم.

 

1340242

 

1340241


15:24 - محمود فکری - کریم باقری؛ بی تردید می توان این دو را در زمره شوت زن ترین بازیکنان تاریخ فوتبال ایران قرار داد. اما قاب ویژه از کاپیتان های سابق پرسپولیس و استقلال، دربی سال 82 است که استقلال با شوت فوق العاده فکری در آن برنده شد و البته دربی 68 که پرسپولیس با شوت بی نظیر کریم باقری در آن به برتری رسید.

 

 

15:30 - در فاصله 3 ساعت تا شروع بازی، به نظر می رسد تعداد هواداران پرسپولیس از استقلالی ها بیشتر است.

 

1340233

 

15:15 - پلیس اسب سوار همچون دیگر بازی های حساس در ورزشگاه حضور دارد اما جدا از این پلیس ها، به نظر می رسد تعداد ماموران امنیتی و انتظامی در محل ورزشگاه بسیار بیشتر از قبل است.

 


15:05 - انتخاب سکو برای استقرار در بازی دربی هم داستان خودش را دارد؛ خیلی ها که از شهرستان می آیند دوست دارند در قسمت جایگاه بنشینند تا در معرض نور آفتاب نباشند، تیفوسی معمولا می روند پشت دروازه و بعضی ها هم علاقه ویژه ای به نشستن روی سکوهای روبروی جایگاه را دارند.

 

15:00 - سیدجلال حسینی و مهدی رحمتی، کاپیتان های پرسپولیس و استقلال در بازی امروز خواهند بود. آن ها نقش پررنگی در عملکرد و نتایج تیمشان دارند. دوئل آن ها در دربی 84 هرگز فراموش نخواهد شد و احتمالا امروز هم تقابل جذابی بین ملی پوشان سابق سرخ و آبی وجود خواهد داشت.

در همین باره دو گزارش خواندنی از سیدجلال  و رحمتی را می توانید بخوانید.

 

 

14:53 - امروز دربی بزرگ پایتخت برگزار می شود و هرکس پیش بینی خود را از مسابقه دارد. وقتی در این باره از فریدون زندی سوال می کنیم پاسخ می دهد: «به نظر من دربی یک بر یک مساوی می شود.» او ادامه می دهد: «البته امیدوارم در نهایت استقلال بتواند برنده مسابقه باشد چون من طرفدار استقلال هستم.»(خبرآنلاین)

 

1340224

 

14:53 - صفحه اینستاگرام ای‌اف‌سی پیش از دربی به استقبال آن رفته و با انتشار تصویری از مربیان و مهاجمان دو تیم از مخاطبانش سوال کرده استقلالی هستند یا پرسپولیسی؟

 

 

1340223


14:52 - رختکن پرسپولیس و پیراهن های قرمزرنگ، آماده برای دربی 88

 

1340222

 

14:51 - همکاران ما در روزنامه خبرورزشی که همچنان پرفروش ترین روزنامه ورزشی ایران است همهتلاش خود را برای انتشار یک شماره جذاب کرده اند. یادش به خیر فردای دربی ها و شلوغی دم کیوسک های روزنامه فروشی.

 

14:50 - سردبیران بخش ورزشی رسانه های مختلف در گفتگو با خبرنگار ورزش سه دربی 88 را پیش بینی کرده اند. این گزارش را می توانید با کلیک روی این قسمت بخوانید.

 

14:49 - آذری جهرمی ، وزیر ارتباطات : من هم مثل همه مردم به یکی از این دو تیم علاقه داشتم و در یکی از بازی‌ها که تیم محبوبم باخت، چند بار به صورت خودم ضربه زدم که عینکم شکست. البته این موضوع برای دوران قبل از وزیر شدنم است. ضمن اینکه من دو پسر دارم که پرسپولیسی هستند و سال گذشته با هم برای دیدن شهرآورد به ورزشگاه رفتیم و در آن دیدار پرسپولیس بازی را باخت و بعد از آن فرزندانم به شدت گریه کردند.(خبر ورزشی)

 

1340221


14:45 - فرزاد فرزین خواننده پرسپولیسی: بیش از همه با همسرم کل کل دارم، پرسپولیس با گل منشا شهرآورد را می‌برد

 

1340219

 

14:30 - عکس تیمی استقلالی ها در دربی سال 70. آبی ها با کسب تساوی مقابل پرسپولیس، موفق شدند در انتهای سال قهرمان لیگ تهران شوند و پس از 5 سال این عنوان را از چنگ پرسپولیسی ها در بیاورند.پیراهن های خاص و چهره های نامدار حاضر در ترکیب آبی ها این عکس تیمی را جلوه دارتر می کند. هوادارانی که روی دیواره طبقه دوم نشسته اند نیز نشان دهنده استقبال بسیار خوب سرخابی ها از اولین دربی سال 70 است.

 

1340218


14:25 - جابر انصاری در دربی رفت و برگشت لیگ پانزدهم گلزنی کرد اما شاید به سبب عدم نتیجه گیری استقلال، به محبوبیت دبل کننده های قبلی نرسید. جابر امروز فرصت دارد شمار گل هایش را به عدد 3 برساند.

 

1340216


14:20 - عکس تیمی پرسپولیسی ها در دربی شگفت انگیز 74. زنده یاد هادی نوروزی و مهرداد اولادی حالا در بین ما نیستند و همچنین هیچ کدام از این نفرات دیگر در پرسپولیس حضور ندارند.

 

14:00 - نخستین بار، شفر و برانکو در فصل 2000-1999 بوندس‌لیگای دو در آلمان مقابل هم قرار گرفتند. در دو نیمکت متفاوت، شفر سرمربی بوریسیا برلین بود و برانکو نیز هدایت هانوفر را در اختیار داشت. بازی رفت دو تیم در خانه هانوفر با نتیجه 3 بر 2 به سود بوریسیا برلین به پایان رسید. نتیجه‌ای که انتقاد هواداران هانوفر را در پی داشت. بخصوص که این تیم میزبان بود و بازیکنان مشهورتری در ترکیب خود داشت.


طرفداران هانوفر از آن روز تا اواسط نیم فصل دوم چشم انتظارتقابل دوباره با بوریسیا برلین نشستند تا برانکو این شکست خانگی را برای‌شان جبران کند. اتفاقی که هرگز رخ نداد و این بار هم تیم شفر توانست هانوفر را با نتیجه 2 بر یک شکست بدهد. این دو مربی بعد از حدود 17 سال، در ایران به هم رسیدند. این بار روی نیمکت دو تیم پر‌طرفدار؛ استقلال و پرسپولیس.

 

13:50 - خبرگزاری فارس خبر داد چند هوادار بانو در حال ورود به ورزشگاه شناسایی و دستگیر شدند.

 

 

1340207


13:46 - در ورزشگاه آزادی محل هایی تعبیه شده تا هواداران با انجام بازی های کامپیوتری و فوتبال دستی، زمان باقی مانده تا شروع بازی را سپری کنند.

 

 

1340201

 

13:43 - جلد متفاوت روزنامه پیروزی برای دربی 88. روزنامه پیروزی ارگان هواداری باشگاه پرسپولیس محسوب می شود و نزدیک به 2 دهه است که از انتشارش می گذرد.

 

 

1340200


13:42 - نویمایر در اینستاگرام عکسی از وضعیت پایش منتشر کرد و این چنین به غیبتش در دربی واکنش نشان داد.

 

 

1340199

 

13:40 - آدام همتی در صورت بازی کردن، دربی اولی سرخ ها خواهد بود. او هفته گذشته یک گل استثنایی زد و این بار هم امیدوار است تعویض طلایی برانکو باشد.

 

 

 

1340198

 

13:37 - متن اینستاگرامی عیسی عظیمی مترجم کتاب فوتبال و فلسفه و دعوت از هواداران به رعایت اخلاق در این مسابقه. چیزی که بیشتر از همیشه به آن احتیاج داریم.

 

 

1340197


13:36 - پارکینگ ورزشگاه آزادی لحظه به لحظه پرتر می شود.

 

 

1340194


13:35 - بلیت های 20 هزار تومانی بخش جایگاه و سود میلیاردی آبی ها از بلیت فروشی

 

13:30 - مجید جلالی در نشست خبری پیش از بازی سپیدرود گفت: من این هفته شنیدم یکی از مسئولان فدراسیون گفت اگر بازی آرام برگزار شود به لیدرها پاداش می دهیم. اگر می دانید همه چیز دست لیدرها است که خیلی باید قبل از این اقدامات جامع تری را انجام می دادید. اگر دیدید بازی فردا مشکلی پیش آمد کل بازی برگشت را در اختیار بانوان قرار دهید.

 

13:22 - در ترکیب استقلال بازیکنانی همچون تبریزی و یا روح‌ا... باقری که احتمال حضورش در ترکیب اصلی می‌رود، طارق همام، علی کریمی و آرمین سهربیان بازی در دربی را تجربه نکرده‌اند. الحاجی گرو نیز که یکی از گزینه‌های حضور در ترکیب اصلی است، با فضای این بازی آشنایی ندارد. این وضعیت شاید برای استقلال حاوی نتایج خوبی نباشد و شاید هم دربی‌ندیده‌ها ناگهان در این بازی بدل به بهترین‌های استقلال شوند.

 

13:17 - مدیر تیم‌های ملی کشتی فرنگی اعلام کرده که به خاطر دربی پایتخت مسوولان شورای تامین مسابقات انتخابی را به تعویق انداخته‌اند اما چه کسی می‌تواند این موضوع را باور کند؟ ظاهرا احد پازاج فراموش کرده که انتخابی مرحله نهایی تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی در سال 95 در حالی در تاریخ 27 فروردین در سالن 12 هزار نفری آزادی تهران برگزار شد که فقط ساعتی بعد از پایان مسابقات کشتی، بازی تیم‌های استقلال و پرسپولیس در استادیوم آزادی برگزار شد. (ایران ورزشی)

 

 

1340187


13:17 - برانکو: من فقط دوست دارم ببرم. در همه بازی ها که من تا زمانی در آن حضور داشته باشم دوست دارم ببریم. حالا می خواهد مقابل استقلال باشد یا السد یا هر تیمی دیگر. شاید همیشگی و شدنی نباشد اما این فلسفه ماست.

 

13:02 - سارا ایتالیا یکی از کاربران توئیتر نظر عجیبی درباره تیم استقلال دارد: «استقلال بازیکن درس حسابی نداره،روحیه نداره،حوصله نداره،استقلال از من بدتره،پس فدای سرش هرچی بشه

 

12:58 - یکی از نکات جالب بازی امروز، یکسان بودن تولیدی البسه و تمام اسپانسرهای دو تیم پرسپولیس و استقلال است؛ اتفاقی که بعید است در جای دیگری هم رخ دهد.

 

 

1340181


12:55 - برانکو ایوانکوویچ با پیروزی در دربی امشب، بالاتر از آلن راجرز برترین مربی خارجی پرسپولیس در دربی خواهد شد؛ آیا او می تواند بار دیگر شفر را مغلوب کند؟

 

12:45 - اخبار ورزشی شبکه سوم سیما ارتباط زنده با ورزشگاه برقرار کردند. حجازی خبرنگار صداوسیما اعلام کرد: دو تا سه هزار نفر در ورزشگاه هستند و خیابان های اطراف نیز فعلا خلوت هستند.

 

 

1340180

 


12:30 - نمایی زیبا از ورزشگاه آزادی و هوادارانی که 6 ساعت مانده به شروع بازی در ورزشگاه هستند

 

12:15 - کری خوانی عراقی های سرخابی برای هم؛ بشار رسن: برای همام آرزوی توفیق دارم، جز امروز. طارق: به بشار گفتم برای باختن دربی آماده باشد.

 

 

1340092

 

12:14 - یکی از دراماتیک ترین بردهای تاریخ دربی، پیروزی آبی ها در دربی سال 83 بود. ابتدا استقلال با گل عنایتی پیش افتاد، بعد پرسپولیسی ها در فاصله 2 دقیقه 2 گل زدند و در آستانه پیروزی قرار گرفتند. سپس محمود فکری در دقیقه 84 و پیروز قربانی در دقیقه 93 گل زدند تا بخش آبی پوش ورزشگاه منفجر شود.

 

 

1340093

 

12:13 - ایمون زاید با زدن 3 گل در دربی، برترین گلزن خارجی به شمار می رود. به نظر شما بهترین بازیکن خارجی حاضر در دربی کدام یک بوده است؟

 

 

1340091

 

12:09 - نیم قرن از اولین دربی پایتخت بین پرسپولیس و استقلال می گذرد اما هنوز تغییر چشمگیری در نحوه بلیت فروشی اتفاق نیفتاده است. همچنان هوادارانی که می خواهند در جایگاه بهتر بنشینند، باید ساعت ها زودتر وارد ورزشگاه شوند.

 

12:08 - استقلال و پرسپولیس در حالی امروز به مصاف هم می روند که 19 بازیکن متاهل را در لیست شان دارند. بعضی از کارشناسان می گویند بازیکنان متاهل باتوجه به شرایط فوتبال و شهرت حاصل از آن، بهتر می توانند روی فوتبال تمرکز کنند؛ نظر شما چیست؟ فکر میکنید گلزن بازی امروز مجرد خواهد بود یا متاهل؟

گزارشی در همین باره بخوانید

 

12:04 - کاربری به نام فیک استار در توییتر نوشته: «آقای برانکو در عرض ۵ روز میخوای با تیم رنک ۸ و ۹ آسیا بازی کنی و هیچ اعتراضی نداری؟ اونم با ۱۰ بازیکن! بدون یار تعویضی؟ بلافاصله بعد از بازی با تیم رنک ۲ آسیا؟ تازه هم استقلال و هم السد یک بازی استراحت کردند. آخه چطوری میتونی انقدر دل‌گنده و ریلکس باشی؟ به ما هم یاد بده استاد

 

 

 

1340089

 

1340090

 

12:03 - مشکلات مختلف سیاسی و وضعیت نامطلوب جامعه، تاثیر خود در روزنامه ها را نیز گذاشته است. هدف تیتر زده: <نیویورک را فراموش کنید، دربی را بچسبید.> تیتر روزنامه شوت هم بسیار جالب است.

 

 

1340087


11:58 - در همین حال که دلار روی 18 هزار تومان بالا و پایین می رود، یادی کنیم از دربی 18 سال پیش که آخرین بازی بین استقلال و پرسپولیس پیش از حرفه ای شدن فوتبال ایران بود و با پیروزی 1-0 استقلال خاتمه یافت.

 

11:56 - مسابقات این هفته بدون استثنا تحت تاثیر دربی 88 قرار خواهد گرفت اما این هفته بازی های دیدنی و مهم دیگری هم داریم. امشب بازی سپاهان و نفت مسجدسلیمان و فردا پارس جنوبی - پدیده، تراکتورسازی - استقلال خوزستان و ذوب آهن - صنعت نفت.

 

 

1340085

 

11:51 - یکی از کشنده ترین اشتباهات دربی، دفاع عجیب علی علیزاده برابر ضربه سر علی کریمی بود. این حرکت منجر به پنالتی دقیقه آخری شد و پرسپولیس از شکست فرار کرد.

 

برای مطالعه بیشتر درباره اشتباهات نابخشودنی در دربی، روی این لینک کلیک کنید.

 

 

 

1340084


11:47 - یکی از جذاب ترین دربی های سرخابی جهان مصاف منچستریونایتد و منچسترسیتی است. یونایتدها تاکنون 73 بار رقیب سنتی را شکست داده و 51 بار هم شکست خورده اند.

 

11:44 - نکته قابل توجه، حضور دوباره پلیس مخصوص بانوان در ورزشگاه است. وظیفه آن ها به نوعی بازرسی بدنی از تماشاگرانی است که مشکوک به دختر بودن هستند. بازرسی بدنی در این بازی با جدیت انجام می شود.


11:42 - ستار همدانی در گفتگو با ورزش سه گفت: کار استقلال راحت نیست، بازی سختی است اما من امیدوارم استقلال در این مسابقه بازی را ببرد و پیش بینی من این است که آقای شفر قصد دارد با ایجاد تغییرات برانکو را شگفت زده کند.

 

11:41 - میناوند در گفتگو با ورزش سه گفت: نتیجه طبیعی این بازی پیروزی پرسپولیس است اما همه می دانیم دربی چقدر می تواند سخت و غیر منتظره باشد و یک تصادف بازی را عوض کند.

 

 

 

 


11:40 - تصویری از سکوهای ورزشگاه آزادی. نکته جالب این که در میان هوادارانی که از همین حالا راهی ورزشگاه شده اند، برخی ساکن تهران هستند!

 

11:34 - حمیدرضا گرشاسبی مدیرعامل باشگاه پرسپولیس پاداش پیروزی این تیم مقابل الدحیل را به حساب بازیکنان واریز کرد تا آن ها با روحیه مضاعف مقابل استقلال قرار بگیرند.

 

 

1340081


11:30 - این بیستمین دربی پیاپی است که یک داور ایرانی، بازی استقلال - پرسپولیس را قضاوت می کند. فغانی اولین بار در فصل 90-91 داور دربی تهران بود.

 

1340079

 

11:25 - یادداشت وصال روحانی نویسنده قدیمی مطبوعات ورزشی درباره دربی 88

 


11:20 - تصویری از ورزشگاه آزادی و هوادارانی که 7 ساعت قبل از بازی خود را به ورزشگاه آزادی رسانده اند.

 

11:15 - سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت:«سازمان آتش‌نشانی هم مثل همیشه تمهیدات ویژه‌ای برای آن تدارک دیده است. در همین راستا علاوه بر اینکه تمام‌ ایستگاه‌های سطح شهر تهران در آماده باش هستند، ایستگاه شماره ۲۰ که در محوطه ورزشگاه آزادی قرار دارد در آماده‌باش ویژه است.علاوه بر این در خود ورزشگاه آزادی نیز ۱۱ خودروی سبک و سنگین، پنج موتور سیکلت و یک گروه ۵۰ نفره از آتش‌نشانان حرفه‌ای از ساعت ۱۴:۳۰ در محل‌های مختلف ورزشگاه از جمله در ورودی‌ها،‌درها، راهروها، پارکینگ‌ها و اتوبان‌ها و بزرگراه‌های منتهی به ورزشگاه مستقر خواهند شد.این استقرار تا پایان بازی و تخلیه کامل ورزشگاه و عادی شدن ترافیک در معابر حضور خواهند داشت.»


 

1340078

 

11:10 - هشت مقابل هشت؛ ستاره هایی که هنوز درخششان در دربی فراموش نشده و بی شک حضورشان در بازی امروز، می توانست میدان را پرستاره تر و دربی 88 را جذاب تر کند. در تاریخ دربی ها، جباری و کریمی روی هم 6 بار گلزنی کرده اند.روزنامه گل به بهانه دربی 88 جلدش را به تصاویر کریمی و جباری اختصاص داده است.

 

 

11:04 - تیم داوری علیرضا فغانی و ناظران بازی دیشب خود را به هتلی که برای آنها در نظر گرفته شده، معرفی کرده اند. امروز صبح روز  جلسه هماهنگی پیش از بازی برگزار شده و سپس تیم داوری دربی سپس حول و حوش ساعت 4 با اتومبیلی ویژه که توقفی تا استادیوم آزادی نخواهد داشت، به ورزشگاه رسانده خواهند شد تا پس از بازدید چمن و آشنایی با جو ورزشگاه، کار خود را برای قضاوت در این مسابقه مهم آغاز کند.

 

 

1340065


10:57 - گیت ورودی افرادی که بلیت الکترونیکی تهیه کرده اند با افرادی که بلیت کاغذی می خرند، متفاوت است. بیش از 60 درصد ظرفیت ورزشگاه به صورت اینترنتی به فروش رفته است.

 

1340064


10:55 - شب گذشته یک جنگ سرخ و آبی حساس دیگر هم داشتیم که تیم چلسی با درخشش ادن آزار و البته با استفاده از اشتباهات داور این مسابقه برگزار شده در جام اتحادیه با نتیجه 2-1 به سود خود تمام کرد و اولین شکست فصل لیورپول را به این تیم تحویل نمود. آیا این پیروزی می تواند برای آبی های تهران الهام بخش باشد؟

 

10:54 - مدیر ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه از سرویس دهی مترو به خصوص درخط ۵متروی تهران وحومه به تماشاگران دربی خبر داد:« متروی تهران آماده است تا در روز پنجشنبه ۵ مهرماه ۹۷،  تماشاگران مسابقه پرسپولیس و استقلال را جهت تماشای این مسابقه به ایستگاه ورزشگاه آزادی واقع در خط پنج مترو منتقل و در پایان مسابقه به مبادی اولیه بازگرداند.تا پایان مسابقه و بازگشت کامل تماشاگران سرویس دهی ادامه خواهد داشت. همچنین به منظور تسهیل تردد و رفاه حال مسافران و تماشاگران در صورت ازدحام جمعیت در ایستگاه ورزشگاه آزادی قطار فوق العاده نیز اعزام خواهد شد.»

 

1340063


10:53 - نظرسنجی ورزش سه درباره دلار و دربی با حضور علاقه مندان ورزش  در حال انجام است و به نظر می رسد فوتبالدوستان ایرانی امید چندانی به کاهش قیمت دلار ندارند، اگر چه ما جزو خوش بین ها هستیم و گزینه پیروزی یکی از دو تیم و کاهش دلار در ارجحیت ذهنی مان قرار دارد.

 

10:40 - یحیی گل محمدی، سرمربی پدیده:«این بازی برای هر دو تیم سخت است و هم پرسپولیس و هم استقلال به چیزی جز برد فکر نمی‌کنند. امیدوارم شاهد یک بازی جذاب باشیم و من هم دوست دارم تیم محبوبم برنده از زمین بیرون بیاید. وقتی فاکتورهای دو تیم را کنار هم می‌گذاریم باید بگویم که شانس برد پرسپولیس بیشتر است ولی دربی نشان داده شرایط دو تیم قبل از این بازی، نمی‌تواند زیاد تعیین‌کننده باشد. با این حال فکر می‌کنم پرسپولیس شانس خوبی برای برد داشته باشد.»

 

1340060

 

10:30 - روزنامه ایران ورزشی مثل اکثر جراید ورزشی جلدش را به دربی 88 اختصاص داده و تیتر «نبرد سوم» را برای تقابل برانکو و شفر برگزیده است. همچنین نکته جالب بررسی خبر محرومیت 2 ساله متخلفان دربی است.

 

10:25 - بامزه ترین پیش بینی فنی دربی به نقل از علی لطیفی سرمربی فصل پیش اکسین:«استقلال در یک قدمی بحران است و در چند بازی اخیر خود بردی کسب نکرده و اگر دربی را ببازد وارد بحران بدی خواهد شد. من شانس برد استقلال نسبت به پرسپولیس را ۵۱ به ۴۹ درصد می‌بینم و این نشاندهنده این نکته است که شرایط استقلال برای برد نسبت به پرسپولیس یک درصد بیشتر است.»

 

1143169

 

09:30 - علی رغم اطلاع رسانی درباره گزارشگر بازی و اعلام نام عادل فردوسی پور، شب گذشته اعلام شد که محمدرضا احمدی گزارشگر دربی شد. او فصل گذشته پیروزی استقلال مقابل پرسپولیس را گزارش کرد و البته پیش تر گزارش برد 4-2 پرسپولیس نیز برعهده او بود.

 

1340188


09:20 - درخشش در بازی امروز می تواند بار دیگر موجب درخواست رسانه ها از کی روش برای دعوت از علیپور باشد. آقای گل فصل گذشته لیگ برتر بعد از خط خوردن از اردوی تیم ملی سکوت را در پیش گرفته است و امیدوار است دوباره به اردوی تیم ملی دعوت شود. این در حالی است که کی روش برای بازی با ازبکستان تنها یک پرسپولیسی را به اردوی تیم ملی دعوت کرده بود.

 

1340059

 

09:10 - شب گذشته سعید فتاحی اعلام کرد درب ورزشگاه ساعت 12 بر روی تماشاگران باز می شود و مدیر مجموعه ورزشگاه نیز خبر داد که ساعت 8 این اتفاق رخ می دهد اما برخلاف گفته این دو، حدود ساعت 9 هواداران اجازه ورود به استادیوم را پیدا کردند.

 

 

 

 

دیدگاه‌ها