کد خبر : 1557091 | 05 مهر 1397 ساعت 22:12 | 61.9K بازدید | 0 دیدگاه

فقط 415 پاس در نود دقیقه

آنالیز : کلاسیکوی ضد تیکی تاکا!

سرمربیان آلمانی و کروات پرسپولیس و استقلال نتوانستند انتظارات علاقمندان به فوتبال را در دربی 88 برآورده سازند.

 آنالیز : کلاسیکوی ضد تیکی تاکا!

به گزارش "ورزش سه"، دربی 88 با تساوی بدون گل خاتمه یافت تا اکنون موج انتقادات به نمایش کیفی، تاکتیکی و فنی دو تیم به اوج برسد.


با توجه به شرایط دو تیم بنظر می رسید استقلال بیشتر دنبال برد در دربی بود و در سمت مقابل پرسپولیس فقط به فکر بازی با السد قطر در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا؛ همین فشردگی میانه زمین و کوچک شدن زمین بازی سبب بی کیفیت شدن این بازی شد.


با هم به بررسی و تحلیل این بازیها از زبان آمار بپردازیم، اطلاعاتی که توسط نرم افزار آنالیز رایانه‌ای بازیهای فوتبال (مسترکوچ آلمان) تهیه شده است.  


استقلال و پرسپولیس؛ کمترین پاس ممکن!


اگر نگاهی به دیدارهای قبلی دو تیم مقابل حریفان قبلی بیندازیم، هر دو تیم تعداد پاس بالایی را به خود اختصاص می‌دادند اما در اتفاقی عجیب مجموع پاس‌های دو تیم در این دیدار عدد نازل 355 را نشان می‌دهد. در این دیدار استقلال 184 پاس صحیح و پرسپولیس 171 پاس صحیح ثبت کردند 12 پاس اشتباه استقلال در مقابل 19 پاس اشتباه پرسپولیس.


در 30 دقیقه اول بازی استقلال از 44 پاس خود تنها به آمار 33 پاس صحیح رسید و پرسپولیس از 28 پاس به 19 پاس صحیح رسید. در 15 دقیقه پایانی نیمه اول دو تیم تقریبا به یک اندازه پاس صحیح داشتند. با شروع بازی در نیمه دوم پرسپولیس 41 و استقلال 19 پاس صحیح داشت. در دقایق 60 تا 75 پرسپولیس 44 و استقلال 28 پاس صحیح داشتند و در 15 دقیقه پایانی این استقلال بود که 32 و پرسپولیس 22 پاس صحیح داشتند.

 

1340379

 

1340378


اصرار عجیب برای خروج هافبک‌ها از جریان بازی


در جریان این بازی چیزی که در بیشتر دقایق بازی به چشم می‌خورد، اصرار بیش از اندازه برای ارسال پاس‌های بلند بود. مساله‌ای که باعث می‌شد تا هافبک‌ها در بیشتر دقایق بازی از جریان خارج شوند و موقعیت‌ها به کمترین حد خود برسد. 12 پاس بلند صحیح استقلال در مقابل 19 پاس صحیح پرسپولیس نشان از علاقه دو تیم به پاسهای بلند و بازی مستقیم می‌دهد.


36 ارسال برای مهاجمانی که در محوطه نبودند


هر دو تیم در این بازی اصرار دیگر خود را معطوف به ارسال از کناره‌ها کردند. استقلال 18 ارسال و پرسپولیس نیز با 18 ارسال به دنبال دستیابی به موقعیت گل روی این ضربات و سود بردن مهاجمان خود در محوطه خطرناک حریف بودند که البته ثمر خاصی برای آنها نداشتند.

 

1340377


هر خطا در کمتر از دو دقیقه!


بازی فیزیکی و پرخطای دو تیم نیز اتفاق ویژه و غیرقابل چشم پوشی از سوی دو تیم در این بازی برای گرفتن نبض بازی و نمایش فوتبالی با کمترین سرعت چرخش توپ بود. استقلال در این دیدار 26 خطا به نام خود کرد و در سمت مقابل نیز پرسپولیس 28 خطا ثبت کرد تا مجموع 54 خطا در طول 90 دقیقه یک عامل اصلی در شکل گرفتن بازی نازیبا از سوی دو تیم را معرفی کند.


بی دقتی غیرقابل گذشت


اگر هر دو تیم از اشتباهاتی که در این دیدار داشتند، سود می‌بردند شاید نتیجه در حالت عادی می‌توانست به شکل دیگر رقم بخورد. استقلال در این بازی 18 بار توپ را لو داد و در سمت مقابل نیز پرسپولیس 14 بار بازیکنانش توپ را لو دادند. یک بی دقتی غیرقابل توصیف که می‌تواند عامل دیگری برای یک نمایش بی کیفیت تلقی شود.


آیتم نهایی؛ کمترین شوت، کمترین کرنر


در این بازی 8 شوت به سمت دروازه‌ها نواخته شد که سهم هر تیم 4 شوت بود. چهار شوت البته به مقصد خارج از چارچوب و یک مولفه دیگر برای بی دقتی بازیکنان. استقلال در این بازی 5 کرنر نصیب خود کرد و پرسپولیس اما تنها یک کرنر به دست آورد.

 

1340380

 

آنالیزور :مهدی ارژنگی نیا

دیدگاه‌ها