کد خبر : 1557154 | 06 مهر 1397 ساعت 10:44 | 8.2K بازدید | 0 دیدگاه

یواخیم لوو: میزبانی یورو 2024 اتفاقی استثنایی است

یواخیم لوو سرمربی تیم ملی آلمان اعطای میزبانی رقابتهای یورو2024 به آلمان را اتفاقی استثنایی برای این کشور خواند.

یواخیم لوو: میزبانی یورو 2024 اتفاقی استثنایی است

به گزارش "ورزش سه"، کمیته‌ی اجرایی یوفا دیروز در شهر نیون با تصمیم‌گیری در مورد رقابت آلمان و ترکیه بر سر میزبانی این رقابتها، امتیاز میزبانی را به آلمان اعطا کرد. آلمان که سه بار در جام ملتهای اروپا به قهرمانی رسیده در سال 1988 هم میزبان این رقابتها بوده. 

 

یواخیم لوو بعد از کسب امتیاز میزبانی توسط کشورش به وبسایت فدراسیون فوتبال آلمان گفت:" تورنمنتی مثل این برای کشور ما استثنایی است. این قدم خوبی برای چند سال آینده است. حالا فدراسیون می‌تواند برنامه‌ریزی برای رقابتها را شروع کند. برگزاری چنین رقابتی می‌تواند برای بازیکنان جوان انگیزه‌ی بزرگی باشد". 

 

ترکیه برای چهارمین بار برای میزبانی جام ملتهای اروپا نامزد شده بود ولی این بار هم ناکام ماند. ترکیه امیدوار بود در سال 2024 که صدمین سالگرد تاسیس جمهوری ترکیه است بتواند برگزارکننده‌ی جام ملتها باشد. پیشنهاد میزبانی ترکیه به دلیل نیاز فرودگاه‌ها، راه‌آهن، جاده‌ها و استادیوم‌های این کشور به بازسازی و نوسازی و به خصوص در شرایطی که اقتصاد این کشور با مشکلات جدی مواجه شده است، رد شد. در یکی از گزارش‌های ارزیابی یوفا که پیش از این منتشر شده بود، کارنامه‌ی ناموفق ترکیه در حوزه‌ی حقوق بشر هم به عنوان یکی از نکات منفی این کشور برای میزبانی اعلام شده بود. 

 

1340433

 

فیلیپ لام کاپیتان سابق تیم ملی آلمان و یکی از اسطوره‌های فوتبال این کشور هم گفت:" بی‌صبرانه منتظر آن رقابتها هستم. خیلی نگران بود که نکند برای کسب امتیاز میزبانی موفق نشویم ولی حالا خیالم راحت شده. ما استادیوم‌های بی‌نظیری داریم و هوادارانی که عاشق و شیفته‌ی فوتبالند. ما ملت مهمان‌نوازی هستیم و می‌خواهیم این را به دنیا نشان بدهیم. ما برای این رقابتها آماده شده‌ایم و هدفمان این است که یک رقابت عالی برگزار کنیم". 

 

آلمان در رأی‌گیری کمیته‌ی اجرایی فیفا با 12 رای در مقابل 4 رای ترکیه را شکست داد. به این ترتیب، هفدهمین دوره‌ی جام ملتهای اروپا با شرکت 24 تیم در سال 2024 در آلمان برگزار شده و تیمهای راه یافته به رقابتها در ماه‌ها ژوئن و ژوئیه به مدت 32 روز به مصاف هم خواهند رفت. فینال رقابتها هم در استادیوم المپیک برلین برگزار خواهد شد. 9 شهر میزبان دیگر رقابتها کلن، دورتموند، دوسلدورف، فرانکفورت، گنزل‌کرشن، هامبورگ، لایپزیش، مونیخ و اشتوتگارت خواهند بود.

 

1340435

دیدگاه‌ها