کد خبر : 1557195 | 06 مهر 1397 ساعت 13:10 | 28.9K بازدید | 0 دیدگاه

3 فریم از آقای سرمربی در دربی 88

برانکو ایوانکوویچ؛ خشمگین، آشفته و آرام

پرسپولیس برابر استقلال موقعیت هایی خلق کرد اما مثل همیشه نبود، آن ها حسین ماهینی را هم در آستانه بازی با السد از دست دادند، در چنین شرایطی احساس سرمربی پرسپولیس چه خواهد بود؟

به گزارش "ورزش سه"، قرمزها موفق شدند روند شکست ناپذیری شان در لیگ هجدهم را حفظ کنند و یک کلین شیت دیگر را هم به ارمغان بیاورند اما در عین حال در گلزنی ناکام بودند و برای سومین بار در این فصل یک نود دقیقه را بدون گلزنی سپری کردند. احتمال دارد آن ها جایگاه دوم را هم امروز از دست بدهند و به رده سوم سقوط کنند. همچنین برانکو به خوبی می داند فصل سخت او فرا رسیده و شاید حفظ همین جایگاه سومی پس از تقابل با پیکان، سایپا، سپاهان، ذوب آهن، ماشین سازی، تراکتورسازی و پارس جنوبی، جایگاه خوبی هم باشد!

 

1) پرسپولیس حسین ماهینی را در نیمه اول بازی از دست داد، برانکو که پروفسور فوتبال است خیلی زود دانست که حسین ماهینی در این بازی و بازی های بعد نمی تواند تیمش را همراهی کند. این مصدومیت قبل از بازی با السد رخ داد، دیداری که کامیابی نیا و انصاری هم در آن غایب هستند، همچنین پرسپولیس هیچ دفاع راست تخصصی سرشناسی را ندارد؛ در چنین شرایطی اگر شما برانکو بودید این چنین «آشفته» نمی شدید؟

 

 

2) شاگردان برانکو ایوانکوویچ مقابل استقلال تنها 207 پاس دادند، این در حالی است که پرسپولیس در شب شکست مقابل الدحیل 331 پاس داده بود و در دیدار حماسی مقابل نماینده قطر 361 پاس بین بازیکنان سرخپوش رد و بدل شده بود. قرمزها همچنین در مقابل حریف قدرتمند قطری در خارج از خانه 10 شوت زدند و در خانه 14 ضربه به دروازه این تیم داشتند اما شب گذشته تنها 4 بار این کار را انجام دادند! مشخصا می توان گفت قرمزها (و همچنین آبی ها) در جو بازی دربی، نتوانستند تاکتیک و خواسته سرمربی تیمشان را اجرا کنند.

 

 

3) با این وجود، پرسپولیس فرصت گلزنی به استقلال را داشت. در نیمه نخست احمد نوراللهی باید دقت بیشتری می کرد، در نیمه دوم هم احمد یک فرصت خوب برای خودش ساخت، همچنین علی علیپور یک بار در عمق دفاع استقلال صاحب موقعیت شد و البته کمال کامیابی نیا هم می توانست روی کرنر ارسالی بشار رسن دروازه استقلال را باز کند. نکته مهم این است که پرسپولیسی ها موقعیت های شان را از راه های مختلف ایجاد کردند و شاید اگر دقت بیشتری داشتند، می توانستند به پیروزی برسند. علاوه بر این، قرمزها نباید فراموش کنند نیمی از دوران محرومیت شان را بین سه تیم بالای جدول سپری کردند و همچنان تنها تیمی هستند که پدیده مشهد را شکست داده است! بنابراین، جایی برای نگرانی بیش از حد نیست؛ برانکو ایوانکوویچ اینجا روی نیمکت پرسپولیس قرار دارد و نشان داده توانایی غلبه بر هر بحرانی را دارد. همانطور که آقای سرمربی گفت: پرسپولیس ماهینی را از دست داد اما به راهش ادامه می دهد.

 

 

عکس از امیرحسین خیرخواه

دیدگاه‌ها