کد خبر : 1557585 | 07 مهر 1397 ساعت 20:35 | 17.8K بازدید | 0 دیدگاه

گل خالقی فر سه امتیازی نشد؛

فولاد 1 -ماشین‌سازی 1؛ فرار فولاد از سومین‌باخت متوالی

تیم فوتبال فولاد خوزستان در آخرین بازی هفته هشتم رقابت های لیگ برتر به یک امتیاز مقابل ماشین سازی تبریز اکتفا کرد و فرصت رسیدن به نیمه بالای جدول را از دست داد.

فولاد 1 -ماشین‌سازی 1؛ فرار فولاد از سومین‌باخت متوالی

 

به گزارش "ورزش سه"، در آخرین بازی هفته هشتم رقابت های لیگ برتر تیم فولاد خوزستان میزبان ماشین سازی بود. فولاد که در جدول با 8 امتیاز در رده یازدهم قرار داشت با تیمی روبرو شد که 7 امتیازی بود و همسایه فولاد در رتبه دوازدهم بود. فولادی ها برای جبران ناکامی های اخیر و کسب اولین پیروزی با مربی جدید در لیگ پا به این دیدار گذاشته بودند و ماشین سازی هم بعد از برد مقابل پارس جم، می خواست به دومین پیروزی متوالی خود دست پیدا کند. مهم ترین هدف دو تیم رسیدن به نیمه بالای جدول با کسب سه امتیاز این بازی بود.

 


هفته هشتم لیگ برتر       شنبه 7/7/97
استادیوم: غدیر اهواز               
داور: سید علی میرغفاری           کمک‌ها: حمید سبحانی، محسن سلطانی و جواد محمدی
ناظر داوری: خداداد افشاریان
 


 


فولاد خوزستان:

ناصر سالاری
نگچی لوپز
فرزاد جعفری
سینا مریدی
میلاد بدرقه
میثم دورقی
سیلوا تارتا
حسن بیت سعید
فرشاد سالاروند
مجتبی نجاریان
لوسیانو پریرا ( 80 - هیثم هاشمی زاده)

سرمربی: ایلی استان

 

 

ماشین سازی:

فرناندو دخسوس
محمد‌اهل‌شاخه‌
محمد‌ کنعانی‌زادگان
رضاخالقی‌فر
فرید بهزادی‌کریمی
محسن‌ یوسفی
توحید غلامی
مسیح زاهدی
محمد‌ خرم‌الحسینی‌
عزیز معبودی
احمدرضا زنده‌روح

سرمربی: رضا مهاجری

 

 

اخراج:

سوارز تارتا (58)  از فولاد

 

 

 

 

شرح گل ها:

 

فولاد صفر- ماشین سازی 1 : (دقیقه 86- رضا خالقی فر): پنالتی تیم ماشین سازی توسط مهاجم باتجربه این تیم تبدیل به گل شد و ماشین سازی از میزبان خود پیش افتاد.


فولاد 1- ماشین سازی 1 : (دقیقه 89-  نگچی لوپز): حسن بیت سعید یک کرنر روی دروازه ماشین سازی ارسال کرد که با ضربه سر نگچی توپ وارد دروازه شد.

 

 

 

شرح بازی:


دیدار دو تیم فولاد و ماشین سازی در نیمه اول خیلی کم اتفاق و کم هیجان دنبال شد. تنها موقعیت مهم این نیمه ضربه لوسیانو پریرا بود که توسط فرناندو دخسوس مهار شد.
اما در نیمه دوم بازی پر جنب و جوش تری از هر دو تیم مشاهده شد. وقتی سوارز تارتا در اواسط این نیمه از زمین بازی اخراج شد، شاگردان مهاجری هم بیش از پیش از لاک دفاعی خارج شدند و حملاتی را ترتیب دادند. یکی از این موقعیت ها باعث خطای پنالتی ناصر سالاری روی محسن یوسفی و به ثمر رسیدن گل نخست ماشین سازی شد. در ادامه حملات فولادی ها مثل سایر دقایق نیمه دوم ادامه یافت و آنها بالاخره روی کرنر توانستند گل تساوی را به ثمر برسانند.
در نهایت تیم فولاد فرصت رسیدن به نیمه بالایی جدول در پایان این هفته را از دست داد و فقط تا رتبه نهم جدول بالا آمد. ماشین سازی هم در همان رتبه دوازدهم باقی ماند.

 

 


دقایق حساس:


دقیقه 28: حرکت عمقی بازیکنان فولاد توپ را به شیمبا رساند و او در حساس ترین موقعیت بازی توپ را به سمت دروازه زد که دخسوس مهار کرد.
دقیقه 43: لوسیانو پریرا در محوطه جریمه ماشین سازی سرنگون شد اما داور اعتقادی به پنالتی نداشت.
دقیقه64: ضربه صابر حردانی از پشت محوطه جریمه را دخسوس در اختیار گرفت.
دقیقه 66: پریرا از یک توپ مرده اطراف محوطه در حال استفاده بود که دخسوس نزدیک خط محوطه او را با خطا متوقف کرد و کارت زرد گرفت.
دقیقه 81: این بار فولادی ها در آستانه گلزنی روی یک توپ ارسالی بودند که این بار هم دخسوس مانع شد.
دقیقه 85: روی فرار محسن یوسفی، ناصر سالاری مرتکب حطای پنالتی شد.
دقیقه 89: فرزاد جعفری از زاویه بسته ضربه محکمی به سمت دروازه ماشین سازی زد که دحسوس توپ را به کرنر فرستاد.
دقیقه 95: شوت سنگین و تماشایی مهدی زبیدی از پشت محوطه، از بالای دروازه ماشین سازی به بیرون رفت.

 


بازیکن برتر: فرناندو دخسوس

هرچند تا حدود دقیقه 55 سوارز تارتا از فولاد یکی از بهترین بازیکنان میدان بود، اما اخراج او یک نمره منفی بزرگ در عملکرد امروزش ثبت کرد. در سمت مقابل فرناندو دخسوس گلر باتجربه ماشین سازی در طول این دیدار موقعیت های زیادی را از مهاجمان حریف گرفت و به نوعی می توان او را اصلی ترین رکن گرفتن یک امتیاز ارزشمند توسط ماشین سازی در اهواز نامید.

 

 


اتفاق ویژه:


اینکه در نیمه دوم بازی فولاد و ماشین سازی از بلندگوی ورزشگاه اعلام شد تنها 300 نفر به عنوان تماشاگر در استادیوم غدیر حضور دارند، نشان دهنده این است که هواداران فولاد هنوز با تیمشان آشتی نکرده اند و بعد از تغییر سرمربی، باز هم نیاز به زمان هست تا این پیوند دوباره برقرار شود.
نکته جالب دیگر این بازی، دو کارت زرد داور مسابقه به بازیکنان فولاد به دلیل تمارض در محوطه جریمه حریف بود. شیمبا، بیت سعید و زبیدی در این بازی هر سه در محوطه جریمه روی زمین افتادند که داور حسن بیت سعید و مهدی زبیدی را با اخطار جریمه کرد.

 


حواشی:

در دقیقه 30 داور برای کولینگ بریک بازی را متوقف کرد.
در حالی که تارتا بهترین بازیکن فولاد بود، او با یک تکل خطرناک در دقیقه 58 بازی با کارت قرمز مستقیم داور روبرو شد.
در دقیقه 75 هم دومین کولینگ بریک بازی با دستور داور اجرا شد.
در نیمه دوم گوینده ورزشگاه تماشاگران حاضر در استادیوم غدیر را تنها 300 نفر اعلام کرد.
در دقیقه 83 حسن بیت سعید در محوطه جریمه ماشین سازی سرنگون شد ولی داور با تشخیص تمارض، به این مهاجم یک کارت زرد نشان داد.
در دقیقه 91 باز هم یک بازیکن فولاد در محوطه جریمه حریف روی زمین افتاد. این بار نوبت مهدی زبیدی بود که به دلیل تمارض یک کارت زرد از داور بگیرد.

دیدگاه‌ها