کد خبر : 1557787 | 08 مهر 1397 ساعت 17:41 | 15.7K بازدید | 0 دیدگاه

بشار - ژاوی؛ جذاب‌ترین تقابل نیمه نهایی

جدال هافبک‌های عراقی و اسپانیایی پرسپولیس و السد قطر در مرحله نیمه نهایی می‌تواند اتفاقات هیجان انگیز و حتی سرنوشت بازی را تعیین کند.

بشار - ژاوی؛ جذاب‌ترین تقابل نیمه نهایی

به گزارش "ورزش سه"، بشار رسن شاید تفاوت قابل توجهی از نظر فنی و کیفی با هافبک باتجربه السد قطر که کلکسیون افتخارات را در کارنامه‌اش دارد، دارا باشد اما از نظر کیفیت فنی برای پرسپولیس دقیقا همان شکل عملکردی ژاوی هرناندز را به نمایش می‌گذارد. قدرت پاسوری بالا و قابلیت حمل توپ و ارسال پاس‌های کلیدی از او بازیکنی خلاق در ترکیب پرسپولیس شکل داده و همین شیوه با قابلیت بالاتر از سوی ژاوی در ترکیب السد نیز مورد اجرا قرار می‌گیرد.


هافبک عراقی پرسپولیس که در دربی نیز علیرغم نمایش ضعیف دو تیم جزو فعالترین بازیکنان حاضر در زمین بود و بارها با حرکات تکنیکی‌اش نفرات دفاعی استقلال را مجبور به خطا و متوقف کردن خود کرده بود، در صورتی که بتواند در جدال با السد نیز این نمایش را به اجرا بگذارد شانس زیادی برای تیمش شکل خواهد داد تا از روی فرصت‌های شکل گرفته در ضربات ایستگاهی به نتیجه دست یابند.


با این حال ژاوی هرناندز در طول چند تقابل پرتعداد اخیر خود با نمایندگان ایران نشان داد از توانایی فوق العاده و ماورایی حتی با بالا رفتن سن برخوردار است و با تسلط او روی توپ و ارسال پاس‌های پرتعداد نبض میانه میدان تیمش را در اختیار خواهد گرفت. پرسپولیس در بازی مرحله گروهی با انجام بازی فیزیکی و تحت فشار قرار دادن منطقه‌ای این ستاره اسپانیایی بیشتر حملات و بازیسازی‌های این اعجوبه سابق بارسلونا را مهار کرد و البته بعید است در جدال دو تیم در دوحه بتوانند همانند دیدارهای قبلی او را تحت فشار بگذارند. بشار رسن در بازی برگشت مرحله گروهی که با پیروزی یک گله پرسپولیس همراه بود ضمن ایجاد مزاحمت‌های منطقه‌ای در میانه میدان برای ژاوی، در فاز تهاجمی و بازیسازی‌های سرخپوشان نیز حرف اول را در آزادی می‌زد و تقابل این دو در جدال نیمه نهایی نیز می‌تواند اتفاق ویژه‌ و هیجان انگیزی را در پی داشته باشد.

دیدگاه‌ها