کد خبر : 1558273 | 10 مهر 1397 ساعت 21:01 | 123.1K بازدید | 0 دیدگاه

رفعتی: پنالتی و کارت زرد برای گلر السد درست بود

توضیح کارشناس داوری در مورد گل السد

داود رفعتی می گوید که بازیکن السد نباید مزاحم بازی با توپ بیرانوند می شد و داور به درستی خطا اعلام کرد.

توضیح کارشناس داوری در مورد گل السد

به گزارش "ورزش سه"، کریشانتا دیلان پریرا از سریلانکا داور دیدار رفت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا بود که در یک بازی سخت و نفس گیر با یک گل به سود سرخپوشان خاتمه یافت.


این دیدار صحنه های داوری پرشماری داشت که داود رفعتی در گفتگو با "ورزش سه در مورد سه صحنه حساس این مسابقه توضیحاتی را ارائه داده است.


رفعتی در مورد خطای شجاع خلیل زاده روی بونجاح که در نیمه اول رخ داد و یک موقعیت مناسب نصیب شاگردان فریرا شد، گفت: « در آن صحنه اصلا خطایی از سوی شجاع خلیل زاده رخ نداد و اگر داور می خواست خطا بگیرد در محوطه جریمه بود و باید پنالتی می گرفت.»

 

رفعتی در مورد پنالتی ای که برای پرسپولیس در دقیقه 86 گرفت، توضیح داد: « پنالتی به درستی اعلام شد و کارت زرد به گلر هم درست بود؛ چرا که دروازه بان با توپ قصد زدن توپ را داشت و چون شانس بازی با توپ داشت، اخراج درست نیست. اگر با دست ارتباط توپ را قطع می کرد، داور باید او را اخراج می کرد.»

 

کارشناس داوری در مورد صحنه جنجال برانگیز انتهای بازی که اکرم عفیف توپ بیرانوند را در هوا قطع کرد و وارد دروازه کرد ولی داور نپذیرفت، تاکید کرد: « آن صحنه خطا بود. باید بازیکن اجازه توپ به جریان دربیاید ولی این اجازه به بیرانوند داده نشد و داور به درستی خطا اعلام کرد.»

 

رفعتی در پایان اعلام کرد که داور سریلانکایی توانسته به خوبی از عهده قضاوت این مسابقه سخت بربیاید.

دیدگاه‌ها