کد خبر : 1558286 | 10 مهر 1397 ساعت 21:31 | 90.7K بازدید | 0 دیدگاه

جنگنده و پا به توپ؛

سیامک؛ شاید باید دفاع راست می‌شد !

تنها اشتباه سیامک نعمتی در دیدار رفت برابر السد خطایی بود که در نیمه اول روی عفیف انجام داد و یک کارت زرد دریافت کرد.

سیامک؛ شاید باید دفاع راست می‌شد !

به گزارش "ورزش سه"، مصدومیت حسین ماهینی و دور ماندن او از ترکیب اصلی باعث شد تا برانکو از هافبک خود در پست دفاع راست استفاده کند؛ تصمیمی که شاید خود برانکو هم فکر نمی کرد اینقدر خوب از کار دربیاید.


از همان دقایق ابتدایی بازی مشخص بود که شاگردان فریرا برنامه ویژه ای روی استفاده از فضاهای سمت راست خط دفاعی پرسپولیس دارند؛ جایی که اکرم عفیف در بازی های گذشته درخشان ظاهر شده بود و در مقابل استقلال هم دو گل به ثمر رساند و اضافه شدن بونجاح کار را سخت تر هم می کرد.


پوشش فضای این منطقه اما در ترکیب پرسپولیس برعهده دو بازیکنی بود که در طول فصل، شاهد حضور آنها در این منطقه نبودیم؛ آدام همتی به عنوان بازیکن دست راست احمدنوراللهی بازی می کرد و سیامک نعمتی هم به عنوان مدافع چپ. دو بازیکنی که به خوبی موفق شدند با جنگدگی فضاهای سمت راست خط دفاعی سرخپوشان را پوشش دهند.


نعمتی البته در دقیقه 13 مجبور به انجام یک خطا روی عفیف شد؛ خطایی که با کارت زرد داور جریمه شد ولی شاید خود نعمتی هم تصور نمی کرد در ادامه بتواند مقابل حملات السدی ها بایستد و در حملات هم شرکت کند.


مزیت نعمتی در دیدار رفت برابر السد نسبت به مدافعین راست پیشین پرسپولیس این بود که با توجه به قدرت حمل توپ بالا می توانست برای ثانیه هایی هم که شده به حفظ توپ بپردازد و توپ های بلند ارسال کند که در واقع یکی از همین توپ ها بود که در نهایت توسط شجاع خلیل زاده در عمق خط دفاعی السد فرستاده شد و این تیم تنها گل بازی را دریافت کرد.


نعمتی و همتی در مقابل السد به خوبی وظایف خود را با جایگیری های مناسب انجام دادند و حالا شاید در آینده اگر روزی برانکو با مشکلاتی در پست دفاع راست تیمش مواجه شود، نگرانی به دل راه ندهد؛ چون نعمتی را در اختیار دارد.

دیدگاه‌ها