کد خبر : 1559070 | 14 مهر 1397 ساعت 11:14 | 14.3K بازدید | 0 دیدگاه

فرشته نجات پدیده یک جوان بود (عکس)

تصویری که می بینید اختصاص دارد به مهدی مهدیخانی. بازیکن تیم پدیده ی مشهد. بازیکنی که در جام جهانی زیر 20 سال در سال 2017 با گل خود زمینه ساز پیروزی تیم ملی جوانان در برابر کاستاریکا شد و این پیروزی بعد از 4 دهه برای فوتبال ایران ثبت شد.

فرشته نجات پدیده یک جوان بود (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، وقتی اکبریان در بازی پدیده – فولاد به سود تیم فولاد پنالتی اعلام کرد و شیمبا شادی آور اردوی تیم اهوازی شد کمتر کسی فکر می کرد ورق برگردد و پدیده نتیجه را به سود خود تغییر دهد اما ورود مهدی مهدیخانی به زمین همه معادلات را تغییر داد. بازیکن سابق تیم ملی جوانان و فعلی تیم ملی امید که می توان به سادگی در مورد او گفت سختکوش است و یک دنیا انگیزه برای مطرح شدن در فوتبال دارد.


مهدی مهدیخانی که زننده گل تیم ملی جوانان در برابر کاستاریکا در جام جهانی 2017 کره جنوبی بود بعد از این بازی ها مورد توجه استقلال و پرسپولیس قرار گرفت اما به پیشنهاد این تیم ها نه گفت تا در لیگ برتر بازی کند. او به دعوت رضا مهاجری به مشهد آمد. هر چند بازی ها فصل گذشته او به دلیل شرایط بد مالی تیم پدیده و هم چنین نتایج بدی که تیم می گرفت به چشم نمی آمد اما این فصل برای او حکایتی دیگر دارد. هر چند هم چنان مشکلات مالی پدیده برجاست.


یک پنالتی و یک گل تماشایی از مهدی مهدیخانی نشان داد جوانان می توانند عصای دست مربیان نام آوری چون یحیی گل محمدی باشند. به این خاطر که پرتلاشند و به این خاطر که خوبند و به این خاطر که یک دنیا انگیزه برای مطرح شدن دارند. فقط باید مثل رضا مهاجری بلد بود که آنها را بخدمت گرفت و مثل یحیی گل محمدی بلد بود چه زمانی به آنها بازی داد.


تیم ملی جوانان جام جهانی 2017 مهدیخانی های دیگر هم داشت. مثل امید نورافکن که در شارلروا حضور دارد. مثل رضا شکاری که در روبین کازان است. مثل مهدی قائدی که در استقلال توپ می زند، رضا جعفری سایپا، علی شجاعی نساجی و... بد نیست اینجا یادی هم بکنیم از گزینش های خوب امیر حسین پیروانی، سرمربی وقت تیم ملی جوانان. مربی ای که با این تیم در جام ملت ها سوم شد و در جام جهانی هم بعد از 40 سال پیروزی را برای ایران به ارمغان آورد.


و اما مهدیخانی ثابت کرد اعتماد به جوانان فقط سازندگی نیست و نتیجه هم به دنبال دارد.

 

دیدگاه‌ها