کد خبر : 1559358 | 15 مهر 1397 ساعت 11:26 | 20.6K بازدید | 0 دیدگاه

دوباره نامه فیفا دوباره معمای ورود زنان به ورزشگاه‌ها

برخی منابع خبری مدعی شدند که فیفا برای سومین‌بار درباره حضور تماشاگران زن به فدراسیون فوتبال ایران نامه نوشته است. طبق ادعای خبرگزاری فارس، در این نامه‌ها به قول شفاهی حسن روحانی در دیدار با اینفانتینو، رئیس فیفا اشاره شده است.

دوباره نامه فیفا دوباره معمای ورود زنان به ورزشگاه‌ها

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از همشهری ، اینفانتینو که اسفند سال گذشته برای تماشای بازی استقلال و پرسپولیس به تهران سفر کرد، از رئیس‌جمهور ایران خواسته بود امکان حضور زنان در ورزشگاه‌های فوتبال را فراهم کند. برخی مخالفان حضور زنان در ورزشگاه‌ها، مدعی‌اند که زیرساخت‌های لازم برای این کار هنوز ایجاد نشده. در طرف مقابل، موافقان، این ادعا را بهانه می‌دانند و ورود زنان را به ورزشگاه‌ها در مناسبت‌های سیاسی و اجتماعی به‌عنوان نشانه‌هایی از آماده‌بودن زیرساخت‌های ورزشگاه‌ها مثال می‌زنند.

 

مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان هم معتقد است که ورزشگاه آزادی برای حضور زنان مشکلی ندارد. با مدیریت او، درهای ورزشگاه آزادی در شب بازی تیم ملی ایران مقابل اسپانیا و پرتغال در جام جهانی، به روی دختران و زنان باز شد. البته آن 2 بازی در روسیه برگزار می‌شد و تماشاگران ایرانی تصاویر آنها را از مانیتورهای بزرگ ورزشگاه تماشا کردند.

 

 چند‌ماه پس از آن داستان که با نامه سلطانی‌فر و پاسخ مثبت رئیس‌جمهور پررنگ‌تر هم شد، حالا شنیده می‌شود فدراسیون فوتبال تصمیم گرفته در بازی دوستانه تیم ملی با بولیوی، درهای ورزشگاه آزادی را به روی تعدادی از زنان باز کند. این بازی 24مهر برگزار می‌شود.

 

دیدگاه‌ها