کد خبر : 1559384 | 15 مهر 1397 ساعت 12:47 | 48.3K بازدید | 0 دیدگاه

عذرخواهی نورماگومدوف به خاطر جنجال‌آفرینی در لاس‌وگاس

ماگومدوف: کانر به مذهب، کشور و پدرم توهین کرد

حبیب نورماگومدوف به خاطر تنش و زد و خوردهایی که بعد از پیروزی او بر کانر مک‌گرگور اتفاق افتاد رسماً عذرخواهی کرد.

ماگومدوف: کانر به مذهب، کشور و پدرم توهین کرد

به گزارش "ورزش سه"، این درحالی است که بر اساس گزارشها UFC اعلام کرده که ماگومدوف بعد از این  پیروزی در لاس‌وگاس کمربند قهرمانی جهان دسته‌ی سبک‌وزن خود را حفظ خواهد کرد. پیش از این گفته شده بود که به احتمال زیاد پس گرفتن این کمربند قهرمانی یکی از اولین اقدمات تنبیهی بر علیه ماگومدوف خواهد بود.


از سوی دیگر در رسانه‌ها اعلام شد که ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه بعد از پیروزی ماگومدوف با او تماس تلفنی گرفته و پیروزی‌اش بر کانر مک‌گرگور را شخصاً به این رزمی‌کار روس تبریک گفته است. در مبارزه‌ی این دو تنش بعد از آن آغاز شد که ماگومدوف درحالیکه در راند چهارم حریف را شکست داده بود ناگهان از رینگ بیرون رفت و سعی کرد به یکی از اعضای تیم مک‌گرگور حمله کند. چند نفر از اعضای تیم او هم وارد رینگ شده و از پشت با مشت شروع به ضربه زدن به مک‌گرگور کردند. این صحنه‌ها فضای استادیوم لاس‌وگاس را به هم ریخت و به زد و خوردهایی گسترده دامن زد.

 

1342999

 

ماگومدوف در کنفرانس مطبوعاتی خود از نقشی که در این درگیری‌ها داشته ابراز پشیمانی کرد و ضمن عذرخواهی از کمیسیون ورزشی نوادا و لاس‌وگاس گفت:" قبل از هر چیز می‌خواهم از کمیسیون ورزشی ایالت نوادا و لاس‌وگاس عذرخواهی کنم. آنچه از من دیدید شخصیت همیشگی من نیست. ولی من هم انسان هستم".


این رزمی‌کار داغستانی در ادامه توضیح داد علت عصبانیتش چه بوده و گفت مک‌گرگور و تیمش بارها و بارها با توهین‌های شخصی به او و آزارهای کلامی از خط قرمز عبور کرده و عامل اصلی عصبانیت او بوده‌اند.

 

ماگومدوف گفت:" او راجع به دین من، کشورم و پدرم صحبت کرد و چیزهای بدی گفت. پدر من به من آموخته که به دیگران احترام بگذارم".

 

1342997


مک‌گرگور پیش از این مبارزه، مدیر برنامه‌های ماگومدوف، از علی عبدالعزیر با عنوان تروریست و موش یاد کرده بود. او همچنین با مسخره کردن ماگومدوف که یک مسلمان سنی معتقد است با به کار بردن عباراتی با مضمون مصرف مشروبات الکلی باعث خشم او شده بود. ماگومدوف در کنفرانس مطبوعاتی خود خواستار احترام بیشتر رزمی‌کاران این رشته به همدیگر شد ولی در عین حال اشاره کرد که پدرش که از سنین پایین مربی او بوده وقتی به خانه برگردد مسلماً به خاطر اقداماتش او را تنبیه خواهد کرد.  
ماگومدوف گفت:" این ورزش، ورزش احترام است نه توهین و درشت‌گویی به حریف. من اگر به حریفانم توهین کنم و درباره‌ی پدر، مذهب یا کشورشان الفاظ رکیک به کار ببرم پدرم وقتی به خانه برگردم با کتک از من پذیرایی خواهد کرد. این مساله خیلی مهم است. پوتین همین چند دقیقه پیش با من تماس گرفت و گفت به من و پیروزی‌ای که بدست آورده‌ام افتخار می‌کند".


ماگمدوف درباره‌ی پیروزی‌اش بر حریف ایرلندی هم گفت: "او یک مبارز متوسط است ولی من قهرمان بلامنازع دسته‌ی سبک‌وزن UFC هستم و تا کنون حتی یک شکست نداشته‌ام".

 

دیدگاه‌ها