کد خبر : 1559385 | 15 مهر 1397 ساعت 12:51 | 22.1K بازدید | 0 دیدگاه

رحمتی خوب کار می کند به خاطر حسینی است

عزیزیان: چاره کار حسینی قهر کردن و رفتن نیست

سعید عزیزیان، دروازه بان اسبق تیم پرسپولیس و تیم ملی بر این باور است دروازه بانی که در تیمش رقیب جدی نداشته باشد و خیالش راحت باشد در هر شرایطی فیکس است به مشکل می خورد و در نهایت افت خواهد کرد.

عزیزیان: چاره کار حسینی قهر کردن و رفتن نیست

به گزارش "ورزش سه"، سعید عزیزیان که در حال حاضر مربی دروازه بان های تیم دسته اولی پرسپولیس پاکدشت به شمار می رود در مورد چالش به وجود آمده در استقلال می گوید: به اعتقاد من مهدی رحمتی یک گلر خوب و باتجربه است و حسین حسینی هم در عین جوانی تجربه خوبی از بازی کردن به دست آورده است. بازی کردن این دو و هم چنین مشکل به وجود نیامدن بین آنها و هم چنین تیم مسئله ای است که باید از سوی شفرو هم چنین مربی دروازه بان ها مدیریت شود.


ما در پرسپولیس درگیر این موضوع بودیم. در پرسپولیس علاوه بر رودباریان، واعظی و کریمی، حقیقی هم حضور داشت و به واقع ما چهار دروازه بان داشتیم اما هیچ گاه اجازه ندادیم که بین این دروازه بان ها مشکلی ایجاد شود و تیم صدمه ببیند.


 کاملا مخالف این هستم که تیم باید یک دروازه بان تاپ داشته باشد و دروازه بان دوم کمی در شرایط پایین تری قرار داشته باشد تا نیمکت نشینی را تحمل کند. به اعتقاد من تیم بزرگ باید دو دروازه بان خوب داشته باشد و حتی سه تا. اگر غیر از این باشد دروازه بان اصلی صدمه ببیند یا محروم شود وقتی دروازه بان دوم به میدان می رود تیم دلهره خواهد داشت. این دلهره باعث می شود تیم به راحتی امتیاز از دست دهد.


سعید عزیزیان در پاسخ به این سوال که چالش به وجود آمده در استقلال باید چگونه مدیریت شود؟ گفت: همان طور که اشاره کردم این موضوع باید از سوی سرمربی و هم چنین مربی دروازه بان ها مدیریت شود. به اعتقاد من مهدی رحمتی این فصل در درون دروازه استقلال خوب کار کرده و تیم در دوبازی اش در مسجد سلیمان هم پیروز شده. در چنین شرایطی حسین حسینی باید صبور باشد و دوباره با مهدی رحمتی رقابت کند. همان طور که این رقابت را فصل گذشته به خوبی با مهدی رحمتی داشت و کارنامه خوبی هم از خود به جا گذاشت.


الان طبیعی است که حسین حسینی از این وضعیت ناراحت باشد . اتفاقا دروازه بانی که به نیمکت نشینی اش راضی باشد هیچ وقت پیشرفت نخواهد کرد. اما حسین حسینی باید این ناراحتی را در خود حفظ کند و بیشتر انگیزه پیدا کند که در تمرینات عالی باشد و در نهایت دوباره شفر را متقاعد کند که از او استفاده کند.


مربی سابق دروازه بان های تیم ملی امید در پایان در پاسخ به این سوال که چه توصیه ای به حسین حسینی جوان دارد، گفت: قهر کردن و جدا شدن از تیم راه حل خوبی نیست. ممکن است در آینده هم حسین حسینی با یک رقیب جدی برای بازی کردن مواجه شود. آیا در آنجا هم باید تیم را ترک کند؟ به اعتقاد من حسین حسینی قابلیت رقابت کردن با مهدی رحمتی و دوباره فیکس شدن را دارد همان طور که فصل گذشته این کار را کرد. از همه مهم تر همه بازیکنان ابتدا باید تیم را دوست داشته باشند و بعد خود را.

 

این فلسفه موفقیت در فوتبال حرفه ای است. متاسفانه در ایران بازیکنان ابتدا خود را دوست دارند و بعد تیم را. نکته دیگری که مهم است و البته به آن اشاره کردم دروازه بان و یا بازیکن در هر پستی رقیب نداشته باشد هیچ وقت پیشرفت نخواهد کرد. حضور مهدی رحمتی و حسین حسینی در کنار هم برای هر دو غنیمت است. اگر الان مهدی رحمتی درون دروازه استقلال خوب کار می کند به خاطر حضور حسین حسینی است و خوب می داند با کوچک ترین اشتباه جایگاهش را از دست می دهد. روزی که دوباره حسین حسینی فیکس شود این دروازه بان هم چنین نگاهی خواهد داشت.


من امیدوارم این چالش با مدیریت از سوی شفر و هم چنین اشکان نامداری حل شود.

 

دیدگاه‌ها