کد خبر : 1559900 | 17 مهر 1397 ساعت 13:30 | 17.7K بازدید | 0 دیدگاه

دخیا، لواندوفسکی و بقیه؛ غایبان غیرمنتظره توپ طلا

کریستیانو رونالدو، لیونل مسی، لوکا مودریچ، محمد صلاح و ... در فهرست 30 نفره توپ طلا حضور داشتند ولی گزینه های دیگری هم هستند که در کمال شگفتی نتوانستند در این فهرست حضور داشته باشند.

دخیا، لواندوفسکی و بقیه؛ غایبان غیرمنتظره توپ طلا

به گزارش "ورزش سه"، توپ طلا امسال می‌تواند نسبت به سال های پیشتر بسیار هیجان انگیز باشد. لوکا مودریچ برای اولین بار پس از 10 سال توانسته عنوان بهترین بازیکن فیفا را از چنگ مسی و رونالدو در بیاورد و برخی معتقدند که توپ طلا نیز به او خواهد رسید. در فهرست 30 نفره بازیکنان نام آشنایی حضور داشتند که فصل خوبی را پشت سر گذاشته اند ولی برخی بازیکنان، با وجود حضور در تیم فیفا، حتی در بین 30 نفر نیز حضور نداشتند که در زیر به بررسی آنها می‌پردازیم.

 

 

1343670

 

داوید دخیا (منچستریونایتد – اسپانیا)

شاید دخیا بهترین جام جهانی را پشت سر نگذاشت ولی در حالی که تیبو کورتوا، هوگو لوریس ، الیسون بکر و یان اوبلاک در فهرست 30 نفره حضور داشتند، جایی برای دخیا نبود. گلر منچستریونایتد اما در تیم سال فیفا، به عنوان گلر برتر انتخاب شده بود که از همین رو غیبت او در فهرست 30 نفره توپ طلا بسیار عجیب است. مطمئنا یونایتد در غیاب دخیا، شرایط بسیار بدتری را در فصل گذشته تجربه می‌کرد و تاثیرگذاری او در نایب قهرمانی تیمش در لیگ برتر، غیر قابل چشم پوشی است.

 

1343666

 

 

جاشوا کیمیچ (بایرن مونیخ – آلمان)

شاید یکی از نتایج دیگر جام جهانی ضعیف آلمان، غیبت ستاره 23 ساله بایرن است که با وجود تجربه بسیار بالایی که تا به اینجا به دست آورده، همچنان به عنوان یکی از آینده دارها شناخته می‌شود. او در 23 سالگی، 34 بازی ملی به نام خود زده است.

 

1343667

 

 

ساموئل اومتیتی (بارسلونا – فرانسه)

خروس ها با درخشش زوج دفاعی واران – اومتیتی توانستند تا فینال جام جهانی پیش بروند و جام را بالای سر ببرند ولی جایی برای مدافع بارسا در فهرست 30 نفره نبود. این در حالیست که او گل پیروزی بخش تیمش را در نیمه نهایی جام جهانی مقابل بلژیک به ثمر رسانده بود.

 

 

1343672

 

جرارد پیکه (بارسلونا – اسپانیا)

اومتیتی در کنار پیکه در فصل گذشته توانست سطح بازی خود را یک سطح بالاتر ببرد. آنها در کنار هم قهرمان لالیگا، کوپا دل ری و سوپرکاپ اسپانیا شدند. پیکه که به کاتالانی بودنش مفتخر است، پس از اتفاقات جنجالی در تیم ملی و جام جهانی ضعیفی که پشت سر گذاشته شد، از تیم ملی اسپانیا کناره گیری کرد.

 

1343665

 

 

دیوید آلابا (بایرن مونیخ –اتریش)

پس از ناکامی اتریش در صعود به جام جهانی، شاید بتوان کمی نبود آلابا را توجیه کرد ولی درخشش او در بایرن مونیخ غیرقابل کتمان است. او که 26 سال دارد، بیش از 300 بازی برای بایرن انجام داده است.

 

 

1343671

 

 

سرخیو بوسکتس (بارسلونا – اسپانیا)

دیگر بازیکن بارسلونا که از فهرست 30 نفره بازمانده، سرخیو بوسکتس است. هافبک دفاعی توانای بارسا، باز هم نقشی بی بدیل در مرکز خط میانی این تیم داشت و از عوامل اصلی سه جامی بود که در فصل گذشته کسب شد. او که از لاماسیا به تیم اصلی رسیده، بیش از 500 بازی برای تیمش انجام داده است.

 

1343668

 

 

تونی کروس (رئال مادرید – آلمان)

او در جام جهانی، یکی از بهترین لحظات آلمان را رقم زد و در ثانیه های پایانی، گلی استثنایی برای تیمش مقابل سوئد به ثمر رساند، هر چند آلمان با نتیجه نگرفتن مقابل کره حذف شد. او همچنین به همراه رئال در کسب چمپیونزلیگ هت تریک کرد. غیبت او در فهرست 30 نفره در حالیست که او سال گذشته رتبه 17 توپ طلا را از آن خود کرده بود.

 

1343669

 

 

داوید سیلوا (منچسترسیتی – اسپانیا)

هر چند که سیلوا به خاطر مشکلات تولد زودهنگام فرزندش، درگیر مسائل خارج از زمین است، ولی بهترین فوتبالش را بریا سیتی به نمایش گذاشت تا این تیم با شکستن رکوردهای متعدد قهرمان لیگ برتر شود. او این فصل نیز عملکرد بسیار خوبی داشته و در دیدارها مقابل هادرزفیلد، فولام و هافن هایم موفق به گلزنی شده است.

 

1343664

 

 

فیلیپه کوتینیو (بارسلونا – برزیل)

سال گذشته او در بین 30 نفر نهایی توپ طلا حضور داشت ولی امسال، پس از انتقال به بارسا در ژانویه، جایی در فهرست 30 نفره نداشته است. او نقش پررنگی در موفقیت برزیل در جام جهانی داشت ولی تیمش با شکست مقابل بلژیک در یک چهارم نهایی حذف شد.

 

 

1343663

 

پائولو دیبالا (یوونتوس - آرژانتین)

او که فصل گذشته رتبه 15 را در توپ طلا از آن خود کرده بود، امسال حتی در فهرست 30 نفره نیز قرار نگرفت. دیبالا احتمالا به خاطر جام جهانی که توسط خورخه سامپائولی نیمکت نشین شده بود، مجازات می‌شود. او حالا در کنار رونالدو درخشش فوق العاده ای داشته و در دیدار مقابل یانگ بویز در چمپیونزلیگ، هت تریک کرد.

 

1343662

 

 

رابرت لواندوفسکی (بایرن مونیخ – لهستان)

او که سال گذشته رتبه نهم را به خود اختصاص داده بود و 45 امتیاز بیش از هری کین کسب کرده بود، امسال نتوانست در فهرست 30 نفره قرار بگیرد. ناکامی در گلزنی در جام جهانی، یکی از کلیدی ترین نکات در این امر است، ولی او فصل جدید را عالی آغاز کرده و 8 گل در 10 بازی به ثمر رسانده است.

دیدگاه‌ها