کد خبر : 1560062 | 18 مهر 1397 ساعت 10:30 | 9.5K بازدید | 0 دیدگاه

فدراسیون و کمیته المپیک توپ را به زمین هم انداختند!

چه کسی مسئول اشک های دختر جودوکار است؟

اجازه ندادن به دختر جودوکار ایرانی برای رفتن روی تاتامی در المپیک جوانان اتفاقی است که کسی مسئولیت آن را نمی پذیرد.

به گزارش "ورزش سه"، مارال مردانی تنها دختر جودوکار ایرانی بود که توانست سهمیه حضور در المپیک جوانان ۲۰۱۸ را کسب کند. در همین راستا کمیته ملی المپیک هم با هماهنگی فدراسیون جودو اقدام به اعزام این دختر جوان به بوینس آیرس کرد.


روز گذشته وقتی که این ملی پوش وزن ۷۸- کیلوگرم آماده رفتن روی تاتامی شده بود تا با حریف دومینکنی خود مبارزه کند، به یک باره اعلام شد که به خاطر داشتن حجاب نمی توانند به او اجازه مبارزه بدهند! این شوک بزرگی بود که باعث شد همه مسئولان حاضر در سالن به یک باره به تکاپو بیفتند.


با اینکه اثری از سرپرست کاروان ایران یعنی اصغر رحیمی در سالن جودو دیده نمی شد، صالحی امیری و رضا قراخانلو، رییس کمیته و آکادمی ملی المپیک سعی کردند با مذاکره این موضوع را حل کنند.


آنطور که مسئولان کمیته ملی المپیک اعلام کردند بعد از اعتراضشان به اینکه چرا بدون اطلاع قبلی از حضور این جودوکار دختر با حجاب جلوگیری شده، العنزی، رییس اتحادیه جودوی آسیا به آنها می گوید نامه ای را یک ماه و نیم قبل به فدراسیون جودوی ایران ارسال کرده که نشان می دهد در مسابقات المپیک جوانان نمی توانند با حجاب ورزشکار خود را روی تاتامی بفرستند.

 

1343866


این اتفاقات در حالی رخ می داد که مارال مردانی بغض کرده بود و اشک می ریخت. او در یک قدمی به میدان رفتن در المپیک با شوک عجیبی مواجه شد.


مسئولان کمیته ملی المپیک با این ادعا که چنین نامه ای از سوی العنزی به آنها نشان داده شده، توپ را به زمین فدراسیون جودو انداختند. در واقع آنها معتقد بودند فدراسیون جودو باید کمیته ملی المپیک را از وجود چنین نامه ای باخبر می کرد.


حالا رییس فدراسیون جودو ادعای دیگری می کند. محمد درخشان در این باره به ایسنا گفته است: «من از واقعیت ماجرا و اینکه آیا چنین موضوعی به مسئولان کمیته ملی المپیک‌ گفته شده یا نه اطلاع دقیقی ندارم اما اگر صحت داشته باشد نیز احتمال می‌دهم چون مسئولان ما العنزی را نمی‌شناسند او را با فرد دیگری که شاید همینطور یک حرفی زده است، اشتباه گرفته‌اند! العنزی را به خوبی می‌شناسم و شک دارم او چنین حرفی بزند. ضمن اینکه او اصلا در سیستم برگزاری این رقابت‌ها مسئولیتی ندارد به هرحال یا العنزی چنین حرفی نزده و او را با فرد دیگری اشتباه گرفته‌اند یا این موضوع از پایه کذب است.»


با این وضعیت هیچ کس مسئولیت چنین اتفاق تلخی را برعهده نمی گیرد و مسئولان توپ را به زمین یکدیگر می اندازند!

دیدگاه‌ها