کد خبر : 1560101 | 18 مهر 1397 ساعت 12:07 | 13K بازدید | 0 دیدگاه

کاپیتان نکو؛ پادشاه بدون تاج و تخت جام ملت ها

کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال ایران و یکی از رکوردداران بیشترین بازی ملی در تاریخ فوتبال ایران یک افتخار بزرگ را در کارنامه سنگین و پرافتخارش کم دارد.

کاپیتان نکو؛ پادشاه بدون تاج و تخت جام ملت ها

به گزارش" ورزش سه" توئیتر جام ملت های آسیا امروز با انتشار عکسی از جوادنکونام کاپیتان سابق تیم ملی با اشاره به حضور او در 4 دوره رقابت های جام ملت های آسیا و عدم بردن این رقابت ها اشاره کرده است.


نکونام یکی از مردان مهم فوتبال ایران در سال های گذشته بوده است به طوری که می توان بخشی از دوران ملی را به نام عصر نکونام نامگذاری کرد. او از سال 2000 و بعد از جام ملت های آسیا درلبنان به تیم ملی آمد و در ساختاری که میروسلاو بلاژویچ و دستیارش برانکو برای تیم ملی ایران مهیا کرده بودند در بیست سالگی یکی از مهره های اصلی بود. او از آن زمان در چهار جام ملت ها یعنی 2004 ، 2007 ، 2011 و 2015 در خط هافبک تیم ملی ایران حضور داشت اما او هیچگاه نتوانست به مقام قهرمانی این رقابت ها برسد.


توئیتر جام ملت های آسیا امروز با اشاره به همین موضوع نوشت:«افسانه فوتبال و کاپیتان تیم ملی ایران، در چهار دوره متوالی جام ملت ها حضور داشته است اما هیچوقت موفق به صید طلا(جام قهرمانی) نشده است.»


نکونام همچنین در دو جام جهانی نیز لباس تیم ملی ایران را به تن داشت و همانطور که گفته شد یکی از مهمترین بازیکنان تاریخ فوتبال ایران با 148 بازی رسمی( دومین بازیکن از نظر تعداد بازی ملی بعد از علی دایی) و زدن 39 گل و هفت سال حضور در فوتبال اسپانیا و تیم اوساسونا است.

 

1343937

دیدگاه‌ها