کد خبر : 1560111 | 18 مهر 1397 ساعت 12:10 | 105.1K بازدید | 0 دیدگاه

مشکل آن جلسه نبود، مشکل رسانه ای شدنش بود

سکوت سامپائولی درباره ناکامی آرژانتین شکست

خورخه سامپائولی، سرمربی سابق تیم ملی آرژانتین در مصاحبه ای با مارکا، از دلایل کنار کشیدنش از فوتبال پس از جام جهانی و اتفاقات در طول جام صحبت کرد.

سکوت سامپائولی درباره ناکامی آرژانتین شکست

به گزارش "ورزش سه"، سامپائولی با آرژانتین نتوانست به موفقیتی در جام جهانی برسد و در مرحله یک هشتم نهایی، با شکست مقابل فرانسه از دور رقابت ها کنار رفتند. پس از جام، سامپائولی از هدایت این تیم اخراج شد و هنوز سرمربی جدیدی برای تیم انتخاب نشده و اسکالونی به عنوان سرمربی موقت روی نیمکت تیم فعالیت می‌کند. نشریه مارکا، مصاحبه جالبی با سامپائولی ترتیب داده که در زیر می‌خوانیم:

 

شما از جام جهانی در هیچ جایی حضور ندارید. چرا؟

 

تصمیم گرفتم که عملکردم با تیم ملی آرژانتین را پس از جام جهانی آنالیز کنم. به این کار برای اینکه نگاهم به آینده واضح و مشخص باشد، نیاز داشتم.

 

 

1315310

 

 

برخی می‌گویند که شما از همه جا پنهان شده اید. آیا واقعا اینطور است؟

 

به هیچ وجه. کمی زمان برد تا در تجربه ای که کسب کرده بودم، عمیق شوم. من برای این کار زندگی کرده ام و می‌خواستم مدتی دور از همه چیز باشم. شغل من مربی گری فوتبال است. از رسانه ها فاصله گرفته ام ولی اینطور نیست که با دنیای فوتبال ارتباطی نداشته باشم، همینطور زندگی اجتماعی ام را نیز از دست نداده ام.

 

از جام جهانی چه درسی گرفتید؟

 

سال خیلی سختی با تیم ملی آرژانتین بود. انتظارات از ما بسیار بالا بود و همه ما مجبور بودیم که در این شرایط به پیروزی برسیم. خیلی سخت تلاش کردیم و بازیکنان از جان مایه گذاشتند. بار سنگینی بر دوش تمام بازیکنان بود و همه ما تمام تلاشمان را کردیم تا به جایی برسیم ولی نشد.

 

جو طوفانی، مسئولیت سنگین.... شما خیلی سختی کشیدید.

 

هر چند که تعهد بازیکنان فوق العاده بود ولی برای بازیکنان دیگر فوتبال یک بازی نبود. ما خیلی سفرها کردیم و با بازیکنان صحبت کردیم و کار خیلی سختی بود زیرا ما فقط یک گزینه داشتیم: قهرمانی جهان. همه چیز خیلی سخت و پیچیده بود. هیچگاه نتوانستیم از جام جهانی لذت ببریم.

 

 

1312832

 

 

آیا از اتفاقاتی که رخ داد ناراحت هستید؟

 

من راجع به ناراحتی صحبت نمی‌کنم، راجع به حس ویژه خودم حرف می‌زنم. من مسئولیت قبول کردم و نتوانستم سبکم را به تیم ملی منتقل کنم. این موضوع روی آینده من تاثیر خواهد گذاشت زیرا من دوست دارم از فوتبال لذت ببرم و از همین رو از این موضوع سود خواهم برد. نگاه کنید در جام جهانی چه اتفاقاتی رخ داد. ما مقابل تیمی باختیم که صرفا ضد حمله می‌زد و همچنین اسپانیا که از نگاه من شانس اصلی بود، خیلی زود حذف شد. قهرمان رقابت ها، جام را با دویدنهای طولانی و توپ ربایی کسب کرد. آنهایی که عاشق فوتبال هستند، یک گام عقب تر ایستاده اند. امروزه، بازی نکردن و استفاده از موقعیت‌هایی که نتیجه را می‌سازد، کار آسان تری شده است.

 

در طول جام جهانی، گاهی حس می‌کردید که دیگر مربی تیم نیستید؟

 

خیلی وقت‌ها برای اینکه از کار لذت ببرم، باید به بازیکنان نزدیک می‌شدم. نمی‌دانم، فکر می‌کنم خیلی خوب برای جام جهانی اماده شده بودیم ولی خود جام خیلی خوب نبود. باید در تیم تعادل ایجاد می‌کردیم ولی تقریبا در هر بازی دچار مشکل شده بودیم.  با این حال هیچگاه ذره ای در تمرینات افت نکردیم و به خوبی برای هر بازی اماده شدیم.

 

از ملاقاتی که بازیکنان علیه شما داشتند عصبانی شدید؟

 

حتی این ملاقات هم برای بهبود عملکرد تیم بود. لحظات خیلی پیچیده ای بود. همه سعی می‌کردند بهتر از قبل باشند، بهتر کار کنند. مشکل خود جلسه نبود، مشکل این بود که این جلسه رسانه ای شد. در سال 1986 هم بازیکنان آرژانتین دائم با یکدیگر ملاقات داشتند ولی 20 سال پس از اینکه قهرمان شدند، متوجه این موضوع شدیم. به نظرم فلسفه تیم باید تعهد باشد. در فوتبال و زندگی تعهد مهم ترین است. باید کنار هم باشیم تا راه حلی پیدا کنیم و نباید چشممان به صحبت های تلویزیون‌ها و شبکه های اجتماعی باشد. بدترین چیز برای ما در این زمینه این بود که برای تخریب متحد شوید یا از هم فاصله بگیریم.

 

 

1316947

 

 

از چیزی پشیمان هستید؟

 

من باور دارم که همه ما که در روسیه بودیم، از جمله من، خیلی صادقانه تلاش کردیم. من با تمام وجود برای تیم جنگیدم ولی کافی نبود. خودم را سرزنش نمی‌کنم، خیلی چیزها برای آینده یاد گرفتم.

 

شما با تمام وجود تلاش کردید ولی انتقادات بسیاری از شما در آرژانتین شد.

 

این بخشی از کار ماست. انتقادات به خاطر انتظارات بالا بود. من با تایید 95 درصدی مردم آمدم و همه فکر می‌کردند که خورخه سامپائولی با بهترین عملکرد ممکن راهی جام جهانی خواهد شد. وقتی این اتفاق نیفتاد، انتقادات شروع شد ولی مخالفتی با منتقدین ندارم.

 

تمرین دادن مسی چطور است؟

 

فوق العاده بود، به خصوص اینکه دیدم او انقدر به تیم متعهد است و وقتی تیم پیروز نشد، انقدر ناراحت شد. بهترین بازیکن تاریخ به تیمش متعهد است. لئو بیش از همه سختی کشید و وقتی نتوانستیم موفق باشیم، بیش از همه ناراحت بود.

 

تمرین دادن مسی دشوار است؟

 

حضور بهترین بازیکن جهان در تیمتان باعث می‌شود انتظارات به اوج برسد و همه بازیکنان باید هم قد او شوند. ولی گاهی می‌توان چنین کاری کرد و گاهی نه. این موضوع یک جنگ برای تمام روزهاست. حضور لئو باعث می‌شود که شما هیچ جای اشتباهی نداشته باشید.

 

منبع: مارکا

 

ترجمه: روزبه مهری

دیدگاه‌ها