کد خبر : 1560121 | 18 مهر 1397 ساعت 12:53 | 25.1K بازدید | 0 دیدگاه

پژمان و کریم، جدالی به قدمت یک دهه(عکس)

دو بازیکن تیم ملی ایران با وجود اختلاف سنی هفت سال اما نزدیک به یک دهه است که در فوتبال در تیم ملی در کنار هم بازی می کنند.

پژمان و کریم، جدالی به قدمت یک دهه(عکس)

به گزارش" ورزش سه " پژمان منتظری و کریم انصاریفرد را می توان دو بازیکن از دو نسل متفاوت فوتبال دانست اما جالب است که این دو بازیکن، دورانِ ملی تقریبا همزمانی داشته و در حدود یک دهه است که در تیم ملی در کنار هم بازی می کنند. پژمان منتظری متولد 1362 و کریم انصاریفرد متولد سال 1369 است. با اینحال تقریبا هر دو بازیکن در فاصله زمانی نزدیک به هم پا به عرصه ملی گذاشتند. منتظری در سال 2008 به تیم ملی دعوت شد و یکی از بازیکنان اصلی تیم ملی زیر 23 سال ایران بود با اینحال اولین بازی ملی اش در تیم بزرگسالان را در سال 2011 برابر فلسطین انجام داد.


کریم انصاریفرد اما در سال 2009 به تیم ملی دعوت شد و در همان اولین مسابقه اش برابر ایسلند توانست اولین گل ملی اش را هم به ثمر برساند. این دوبازیکن اولین جام ملت هایشان را در سال 2011 تجربه کردند هرچند پژمان بازی نکرد اما کریم انصاریفرد در سه بازی به میدان رفت.


در رده باشگاهی هم پژمان منتظری که سه فصل خوب در فولاد داشت در 24 سالگی در لیگ هفتم به استقلال رفت و کریم انصاریفرد که یک بازیکن هفده ساله بود توسط علی دایی به سایپا آمد. کریم روز به روز مهاجم مطرح تری شد و بعد از چند سال که در سایپا حضور داشت و در برابر استقلال و پژمان منتظری بازی کرد با پرسپولیس و تراکتورسازی نیز در بازی برابر خط دفاعی که منتظری یکی از مهره های اصلی اش بود به میدان رفت. جالب است که هر دو بازیکن تقریبا همزمان از فوتبال ایران به خارج رفتند؛ پژمان منتظری به قطر رفت و کریم انصاریفرد به اوساسونا پیوسته و بعد از آن در فوتبال یونان  بازی کرد.
پژمان منتظری دو فصل قبل به استقلال آمد اما کریم انصاریفرد در اروپا ماند هرچند هنوز برای فصل جدید به تیمی نپیوسته است. گفته می شود او با تیم ناتینگام فارست از تیم های قدیمی و پرافتخار انگلستان به توافق رسیده و اگر مشکل مجوز کار او در انگلستان حل شود به احتمال زیاد او سومین ایرانی است که امسال به فوتبال جزیره رفته است.


کریم انصاریفرد و پژمان منتظری در حالی در اردوی تیم ملی در کنار هم هستند که در این سال ها  دو جام ملت ها و دو جام جهانی را تجربه کرده اند. هردو از بازیکنان محبوب کی روش هستند به طوری که با وجود خط زدن سیدجلال حسینی، هنوز پژمان منتظری را در 35 سالگی دعوت می کند ضمن اینکه با حضور مهاجمان بسیار خوبی مثل سردار آزمون و مهدی طارمی، سرمربی تیم ملی برای اینکه کریم انصاریفرد را حتما بازی بدهد برای او پست جدیدی تعریف کرد.


این دوبازیکن در سومین جام ملت هایی که تجربه می کنند این شانس را دارند که اولین قهرمانی بین المللی شان را با تیم ملی در امارات به دست بیاورند.


عکس: امیر حسین خیرخواه

 

 

 

دیدگاه‌ها